Page 1 of 1
Bensapumpun ohjaus rikki
Posted: Sun Jun 26, 2005 21:21
by Herb
ELi kohta viikon ollut ajossa tuo Ruutta ja toiminut todella hienosti. Mutta tänään pidin autoa hallilla käynnissä ja yhtäkkiä se sammu. No se lähti kyllä käyntiin mutta huomasin että bensapumppu pyörii jatkuvasti kun virrat on päällä. No rupesin tutkimaan asiaa ja sitten se teki sen että ei lähteny enää käyntiin. Sit huomasin että bensapumpun ohjaus johtoon tulee miinus kun virrat on pois päältä ja kun virrat laittaa päällä niin sitten siihen ei enää tulekkaan:::!!!??? Onko kenellekkään käyny mitään vastaavanlaista ja mistähän moinen voisi johtua??? Auto toimii nyt muuten kun laitoin b-pumpun jatkuvalla virralla...
Posted: Wed Jun 29, 2005 19:29
by Herb
Joo eli vika selvisi, ruutalta oli palanu pari transistoria. Ne kun vaihto uusiin ni jo rupes pelittää. Mutta autossa on vielä se vika että kun se ajaa lämpimäks niin se käy vaan tyhjäkäyntiä. Vähän jos antaa kaasua niin jo sammuu...? Kylmänä toimii normaalisti, mut sitten kun kylmäkäyntirikastus lähtee pois päältä ni ei pysty ees ajamaan... Auttakaa!!!
Posted: Thu Jun 30, 2005 8:11
by teg
Laita kiihdytyspumppu-toimintoa äkäisemmälle.
Posted: Thu Jun 30, 2005 9:01
by TVH
Taitaa jotain muutakin vikaa olla vielä, tai sitten on vaan ihan liian laihalla. Ei ne trankutkan pala ihan ilman syytä...
Posted: Mon Jul 04, 2005 13:46
by Herb
No niin vika selvisi. Autosta oli kaiken muun lisäksi rikki vielä Hall-anturi ja sytkämoduli. Nyt toimii kun vaihdoin ne uusiin...
Posted: Tue Oct 18, 2005 18:42
by villek
Mulla tuli megaan just samanlaisia oireita. mikä lie sitten syynä että trankku kärähti.. Ajon aikana pumpun rele rätisi välillä aika rankasti eli avas ja sulki tosi nopeeta muutaman sekuntin ajan. Auto kuitenkaan ei pysähtyny sillon. Tänään sitten kun koitin käynnistää, niin ei pumppu pöyrinykään. Autolla on ajettu vasta muutama kilometri megalla ja seokset ja rikastukset on vielä ihan mitä sattuu
Posted: Tue Nov 08, 2005 21:11
by lateksi
Mulle tuli ihan sama ongelma... ensin alko pyöriin rajattomasti ja sit lakkas kokonaan. Ledit ei pala eikä mitään muutakaan tapahdu. Muuten toi mega pelitti ihan hyvästi... Näkeeks jos ne trankut on palanu? ja onko muita vaihtoehtoja?
Posted: Tue Nov 22, 2005 20:37
by Herb
voihan siinä olla tietysti muutakin vikaa mutta kannattaa mitata ne trankut... Tuliko nuo ongelmat sulle jonkun oikosulun seurauksena?
Posted: Tue Nov 22, 2005 21:18
by 205
Mitäs releitä mahdatte käyttää jos on tyyppi numeroa niin pistäkääs näytille
Nimittäin joissain releissä on diodi rinnan kelan kanssa ja
niillä on väliä kumminpäin ne on, sellasen kun tyrkkää väärin päin
niin käy kuin enskaa lainaten "Kun moottori käyntiin tärähtää niin megasquirtissa transistori kärähtää"

Hehe

puujalka vitsi
Viestiä korjattu kiitokset PE-LE:lle
Posted: Tue Nov 22, 2005 22:37
by PE-LE
"bosch" tyyppisessä releessä yleensä napa 85 on "maissa" ja 86 tulee ohjaus, näin ainakin olen itse kaikki releet kytkenyt, eikös se suoja diodi ole vetokäämin kanssa rinnan ,,ei sarjassa??,
tarkoituksena leikata jännitepiikit pois,
P_L
Posted: Wed Nov 23, 2005 7:11
by 205
Joo rinnan piti kirjoittaa eikä sarjassa

, kiitokset korjauksesta
Alkaa vissiin tuo hiipivä hölmöys iskeä välillä
