Page 1 of 1
edis
Posted: Mon Jan 19, 2009 7:05
by savimylly
haloota! eli laitan ihan ekaa kertaa megaa joten älkää ihmetelkö jos on tyhmiä kysymyksiä eli. eli autona on volvo b230et isolla turbollajne... sain auton eilen jo käymään mutta edis 4 kipinä vahvistimelta pitäis mennä 3 johto db37;24 napaan ja 1 johto db37;n 36 mutta megapurkissa ei oo ku 24 johtoo joista neljä ensimmäistä pinniä on suorasytkää varten??? eli voinko vetää niiltä suoraan puolille piuhat??? nyt mulla menee kierroslukutieto ediksen 3 liittimeltä megan24 littimeen???? kertokaa äkkiä tyhmälle tietoo ni pääsen jatkaan........ kiitos jo etukäteen!
Posted: Tue Jan 20, 2009 13:52
by savimylly
joo nyt on piuhat löytäny paikkansa.... ja seuraava kohta mitä en tajua on se että kuinka asetan megaan ahtoilman lämpömittarin vastusarvot ja samaten jäähdytysnesteen???
Posted: Tue Jan 20, 2009 16:48
by savimylly
nyt ymmärrän senkin... tässähän tulee kohta viisaaks. kaikki tieto kaikista arvoista, luvuista, nikseistä tänne.... tällä hetkellä käynti aaltoilee voimakkaasti!!!! AAAPUUUVA pensapuolenvika?????
Posted: Tue Jan 20, 2009 19:38
by SamiH
Tuohon aaltoiluun auttanee armoton säätäminen. Koita saada seos tyhjäkäynnillä pysymään kohdallaan, niin aaltoilunkin pitäisi hävitä. Kait laajakaista lambda löytyy?
Ja laita aluksi vaikkapa ennakko kiinteäksi, niin saat rauhassa keskittyä ensin sen tyhjäkäynti seoksen säätämiseen. Sitten vasta sytkäkartta käyttöön ja sen säätää kohdalleen.
Posted: Tue Jan 20, 2009 22:01
by savimylly
laajakaistaa ei oo mut on oikeen erillinen szeosmittari. täytyyki ottaa edkseltä se yks piuha irti ni eikö ne ennakot oo sillon 10 astetta? ku nyt alkaa pakosarjakin heti kierroksilla hehkuun punasena ni se taitaa heittää ne ennakot myöhäselle. seos on tyhjäkäynnillä ok mut heti ku painaa kaasua ni se rupee soutaan..... jotain arvoja ois kiva saada mitä niihin kaikkiin kenttiin tulee siinä tunessa....mistä lähtee liikkelle. oon viä kaiken lisäks niin helevetin huono tossa ameerikan kielessä =)
Posted: Wed Jan 21, 2009 9:05
by savimylly
niin voiko vetää piuhat suoraan puolille siitä megasta????
Posted: Wed Jan 21, 2009 14:09
by Vauhtivaunu
savimylly wrote:niin voiko vetää piuhat suoraan puolille siitä megasta????
Onko sulla finkpt:n boksi? Anna vaan sen ediksen mokkulan ohjata sitä puolaa. Jos laitat puolan johdot niille megan sisällä oleville sytkäkiville, pitää olla 100% varma että dwell-asetukset ja spark out inverted on oikein. Muuten tulee savu pois purkista

Posted: Wed Jan 21, 2009 22:04
by savimylly
juu laitoin nyt ne suoraan megaan.... kävi ihan hyvin kaikilla pytyillä mutta nyt hävis 2 ja 3 pytystä kipinä????? huomenna jatkuu....
Posted: Fri Jan 23, 2009 9:01
by savimylly
vika löyty eli transistori oli käyny niin kuumana että oli irronnu tinauksistaan,.., eli kipinä toimii moitteettomasti A lähdöstä mutta kun laitat piuhaa kiinni C lähtöön ni lyö kipinän (oikosulku) ja rupee kuumiaan niin että lähtee irti tinauksistaan....... MISTÄ johtuuuu????
Posted: Fri Jan 23, 2009 9:03
by savimylly
ja jos otan laitan megan ohjaan kipinän vahvistimen kautta sytkää ni kuinka se onnistuuu...??? pitääkö joku asetus asetttaa siten että ne sytkäkivet ei oo käytössä???
Posted: Sat Jan 24, 2009 0:20
by savimylly
Vauhtivaunu wrote:savimylly wrote:niin voiko vetää piuhat suoraan puolille siitä megasta????
Onko sulla finkpt:n boksi? Anna vaan sen ediksen mokkulan ohjata sitä puolaa. Jos laitat puolan johdot niille megan sisällä oleville sytkäkiville, pitää olla 100% varma että dwell-asetukset ja spark out inverted on oikein. Muuten tulee savu pois purkista

kuinka saan megalla ohjattua ediksen mokkulaaa?????? kun nyt se ohjaa niitä suoria lähtöjä! eli mitä asetuksia pitää tehdä????
Posted: Sat Jan 24, 2009 9:22
by MrFairlane
Jos amerikan kieli taipuu, niin tuolla saattaa olla jotain tietoa.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... l.htm#edis