Page 1 of 1
K-tyypin lämpöanturi
Posted: Wed Jan 14, 2009 20:28
by PE-LE
Onkos tietoa kuinka herkkä K-tyypin termoelementti on suurjännitteille (sytytys järjestelmä) tulpan johdot ja nuo anturin johdot tulee kulkemaan lähes kiinni toisissaan, anturissa on suoja vaippa ympärillä joka on maadoitettu kiinni varsinaiseen anturiosaan,
P_L
Posted: Thu Jan 15, 2009 7:24
by mikko80
Riippuu varmaan vähän mihin mittariin anturi on kytketty. Tietty anturin laatu vaikuttaa... Varmaan myös tulpanjohtojen laadulla on merkitystä.
Jos sattuu lyömään tulpanjohdosta sopivasti läpi niin varmaan on mittari sökö.
Mutta meillä on dragsterissa muutama k-termo ja ei oo ollut häiriöitä, vaikka johdot kulkevat sytytysjohtojen lähellä.
Posted: Thu Jan 15, 2009 9:04
by ArttuH
Ei ole kovin herkkä, jos vaan on hyvin suojattu anturikaapeli ja muutenkin kunnolla tehty systeemi. Mulla on pyörässä termopari metallisukalla suojatulla kaapelilla. Kaapeli menee aivan puolapaketin ja tulpanjohtojen vierestä, eikä lukemissa ole havaittavissa mitään olennaista häiriötä.
Toisaalta taas aiemmin sama anturi oli kiinni väliaikaisvirityksellä, jossa anturikaapeli oli liitetty Megaan muutaman kymmenen sentin hyppyjohdoilla ja hyppyjohtojen lähellä kulki lähinnä muut Megan johdotukset. Tällä virityksellä termoparin lukemissa oli jatkuva parinkymmenen asteen rippeli.
Posted: Thu Jan 15, 2009 18:07
by PE-LE
http://www.procater.fi/tuote_kuvat/tc-01.jpg tuollainen anturi ja
http://www.windcraft.fi/mgla/docs/tc2.pdf tälläinen mittari,, paikalleen nuo menevät , sitten näkee kuinka toimivat.