Page 1 of 1
LC-1 käyttäjät ja ehkä muutkin lambdailijat
Posted: Mon Jan 12, 2009 10:36
by Volkkarijermu
Oottekos yleensä heivannu lambdan mäkeen sen jälkeen kun penkissä on säädöt löytyny? Vai käytättekö lambdakorjausta säädönkin jälkeen?
Posted: Mon Jan 12, 2009 11:41
by ArttuH
Aina kiinni. Korjausta sitten vähän sen mukaan missä pisteessä säädöt sattuu muuten olemaan.
Posted: Mon Jan 12, 2009 12:01
by Volkkarijermu
Onko LC-1? Sen kai tarttee antaa lämmetä ennen starttia?
Eikös megan pitäis toimia periaatteessa ilman lambdaakin sen jälkeen kun penkitys ja säätö on tehty?
Posted: Mon Jan 12, 2009 12:40
by Höylä
Volkkarijermu wrote:
Eikös megan pitäis toimia periaatteessa ilman lambdaakin sen jälkeen kun penkitys ja säätö on tehty?
toimii toimii, se lambdan tekemä hienosäätö mahdollisuus seoksiin vain jää tietenkin pois..
mulla ainakin on tarkoitus pistää lambda takaisin pakettiin, kun säädöt on saatu tehtyä... enkä mä muutenkaan jätä omaa laajakaista lambdaani kiinni kaverien autoihin, kun niitä on säädelty... ajelevat sitten koneissa kiinni olevien kapeakaistaisten varassa (tyhjäkäynnin tuntumasta n. 3000 rpm asti käytössä muutenkin vain koko lambda korjaus katsastuksen takia) tai sitten ilman koko lambdaa...
lambdan avullahan vain tarkistetaan, että kone varmasti käy riittävän rikkaalla

dieselissä kaikki on niin helppoa, jos takana tuleva auton valot peittyy savupilveen polkaistaessa kaasua, niin syöttö on silloin oikein säädetty

Posted: Mon Jan 12, 2009 20:15
by Obi-Lan
Ajattelin kyllä jättää kiinni. Tosin mulla se tulee tulemaan ton vemssi seosmittarin kautta. Jääpähä joku "failsafe"
Posted: Tue Jan 13, 2009 9:19
by ArttuH
Volkkarijermu wrote:Onko LC-1? Sen kai tarttee antaa lämmetä ennen starttia?
Eikös megan pitäis toimia periaatteessa ilman lambdaakin sen jälkeen kun penkitys ja säätö on tehty?
Ei mun tietääkseni tarvitse lämmittää etukäteen. Ainakaan en ole lämmittänyt ja hyvin on toiminut. Ja LC-1 on siis kyseessä.
Toimiihan se ilman lambdaakin. Takaisinkytkennästä tosin on jossain tapauksissa hyötyäkin ja katalysaattorin kanssa se on välttämätön. Itse teen kaikenlaisia kokeiluja ja muutoksia asetuksiin sen verran usein, että on helpompi pitää anturi koko ajan paikallaan. Pääsee sitten samantien tarkistamaan seokset ilman ylimääräisiä virittelyjä.
Re: LC-1 käyttäjät ja ehkä muutkin lambdailijat
Posted: Tue Jan 13, 2009 11:56
by Miku_s
Volkkarijermu wrote:Oottekos yleensä heivannu lambdan mäkeen sen jälkeen kun penkissä on säädöt löytyny? Vai käytättekö lambdakorjausta säädönkin jälkeen?
korjaus käytössä.. ei olis kyllä pakollista olla kun on sen verran hyvin kartat kohdallaan mutta en ole mitään haittaa huomannu vaikka se onkin käytössä.
Posted: Wed Jan 14, 2009 19:23
by country sedan
LC-1 käytössä koko ajan, lambda korjaus päällä.
Alkaa olla jo limiitillä toi 9.7 puristeinen vakio kone reilun kilon ahdoilla ettei huvita kikkailla. Samasta syystä laitoin Innovaten afr näytönkin.