Page 1 of 1

12x24 VE kartat MS 1

Posted: Sun Jan 04, 2009 9:02
by kamski
Niin saako tuohon MS 1 jatkettua VE kartan 12x12 +12x12 jotenkin, vai onko se pelkästään MS 2 etuoikeus?

Posted: Sun Jan 04, 2009 11:28
by Miku_s
käsittääkseni ms2:kkosen etu oikeus

Posted: Sun Jan 04, 2009 11:59
by Turbiini
Saa sen pikku kikkailulla melkein, eli osa kartasta ve1 tauluun ja loput ve2 tauluun sitten yksi ulostulo toimiman vaikka kieroksien mukaan ja siitä hyppyjohto kartan vaihto sisääntuloon. En ole testannu mutta en ainakaan keksi syytä miksei toimisi.

Posted: Sun Jan 04, 2009 12:14
by Vauhtivaunu
Sehän on "dual table"-toiminto jolla tuo onnistuisi, kuten turbiini jo selitti. Joutuu vaan aikalailla säveltämään ja karttojen säätökään ei mikään helppo tuommosessa "jaetussa" systeemissä ole.

Ps. ei siinä MS2:sessakaan muuten ole kuin 16x16 bensakartta ja 12x12 sytty.

Posted: Sun Jan 04, 2009 12:45
by kamski
MS-2 Megatunessa extended-> table switching control. Fuel table switching on ja vaikka rpm:n mukaan vaihtuva. Nyt ve table 3 -karttaan kirjotellaan ne asetukset jotka otetaan käyttöön kun rpm ylittää sen rajan jonka switching controllissa määritetään.
Niin saadaan 32x32 VE... :wink:

Posted: Sun Jan 04, 2009 13:04
by Vauhtivaunu
kamski wrote:MS-2 Megatunessa extended-> table switching control. Fuel table switching on ja vaikka rpm:n mukaan vaihtuva. Nyt ve table 3 -karttaan kirjotellaan ne asetukset jotka otetaan käyttöön kun rpm ylittää sen rajan jonka switching controllissa määritetään.
Niin saadaan 32x32 VE... :wink:
Eli MS2:ssa tuo dual tablen käyttö on sisäisellä triggauksella. MS1:een se vaatii hiukan tinailua.
Edelleenkään se kartta ei silloin ole 32x32 vaan 16x16+16x16. Säätäessä on hypittävä kahden kartan välillä.
MS-extran manuaalistahan ne tarvittavat kytkikset ja ohjeet tosin löytyy...

muok: nyt on itselläkin käsitteet sekaisin. edellä selostamani on siis "map table switching"

lisää asiaa tuosta:
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... #mapswitch

Posted: Sun Jan 04, 2009 13:45
by kamski
EI se Dual table (DT) ole vaan VE-3 table joka aktivoitu määräämällä asetuksilla RPM tai niin edel... -jolla jatketaan VE1 16x16. Eli siis ei sinne suoraan näkyville tule se 32x32 VE table mutta jos katsot hiukkan kauempaa niin huomaat se olevan 32x32. :wink:

Posted: Mon Jan 05, 2009 12:24
by kamski
Toi on vieläkin hämärän peitossa, MS-1 VE karttojen laajennus. Täytyy hiukan tarkemmat ohjeet saada.. Jos levy V2.2 rakennetaan se pieni piiri ja tökätään JP 1 pinni 6 niin siitä saadaan rakennettua katkaisimella taulukon vaihto esim radalle ja on kokonaan eri taulukko. Mutta jos haluaa rpm modilla tehtyä ja jatkaa taulukon??jos joku jaksaisi rautalangasta vääntää mulle.
Jos vähän tarkemmat ohjeet niin testaan toi kytkennän simulaattorilla.

-Pientä valoa tunnellissa., nyt loksahti kohdalle,, täytyy vaan keksiä millä sheemalla teen kytkennän...
Eli trankulla vai diodilla :?:
- ÄZZ siis happy johdolla,., aika nerokasta, ei muuta kun pistän sen lähiaikoina simulaattorin kiinni.., niin katsotaan miten rokka. :D

Posted: Sat Jan 10, 2009 17:23
by kamski
Nyt on testattu simulaattorilla.!
Eli testasin HR-10 koodilla. Tosiaan moottorin saa säädettyjä VE 12x24 TAI 24x12 taulikkot, -tarkkottaen RPM tai MAP arvoilla. 24x24 ei vissiin saa...
Sitten MS 2 toimii samalla tavalla. Paitsi siihen saa entistä isommat kartta laajennukset 16x32 TAI 32x16 VE taulukot.
Kiitoksia kaikille jotka ovat osallisuneet tähän projektiin. Ei muuta kun säätämän... :lol:

Posted: Sat Jan 10, 2009 19:05
by Höylä
mua jäi vaivaamaan miksi toisten pitää saada niin "suuret" kartat :roll: onko ahtoja luokkaa 3 bar. vai miksi...

mun mielestä noissa 12 X 12 kartoissakin on jo ihan riittävästi säädettävää :D

Posted: Sat Jan 10, 2009 19:31
by AJ
Joo tuntuu myös ittestä vähä kummalta, mutta voihan olla ongelmaa joillakin kokoonpanoilla että joutuu säätää tiuhaan jotain aluetta niin loppuu muuten alue kesken tai jotain muuta vastaavaa...

Posted: Sat Jan 10, 2009 20:09
by kamski
Aivan niin, esim 600cc mopon RPM punainen raja alkaa 14000-15000 rpm, kohdalla ja esim. moottorissa esiintyy jossain kierrosluvulla kuolleita kohtia ja rpm kartta täynnä,., niin onhan se hienoa että Megasquirtti tarjoa myös tähän kohtaan jotain säätö apuja, eikös vain.

Posted: Sat Jan 10, 2009 20:58
by Höylä
kamski wrote:Aivan niin, esim 600cc mopon RPM punainen raja alkaa 14000-15000 rpm, kohdalla ja esim. moottorissa esiintyy jossain kierrosluvulla kuolleita kohtia ja rpm kartta täynnä,., niin onhan se hienoa että Megasquirtti tarjoa myös tähän kohtaan jotain säätö apuja, eikös vain.
näin varmaan on, mutta onko kaikki varmasti tajunneet, kuinka mega lukee noita karttojaan...

mietin vain sitä, kun viimeisin mega projekti, eli se 3 litraisella cossun v6 koneella oleva sierra tuli säätöihin kolmella n. 10 min. vedolla ja tyhjäkäynnin tuntumassa otin vielä n. 15 min. lisäsäätöä... joillakin 24 x 12 kartoilla olisin saanut menemään varmaan paljon kauemmin aikaa...

prätkäpuolella tuosta suuresta kartasta tosiaan saattaa olla hyötyä... vaikka eihän sitäkään konetta yriteä varmaan ihan tosissaan saada säätöihin 900-15000 rpm :wink:

Posted: Sun Jan 11, 2009 0:13
by Miku_s
Höylä wrote:mua jäi vaivaamaan miksi toisten pitää saada niin "suuret" kartat :roll: onko ahtoja luokkaa 3 bar. vai miksi...

mun mielestä noissa 12 X 12 kartoissakin on jo ihan riittävästi säädettävää :D
näin on ja välillä tuntuu et tossa 12*12 kartassa on liikaakin säädettävää

Posted: Mon Jan 12, 2009 0:31
by Benkku
12x12 kartta on aivan liian karkea pidemmälle viritetympiin vehkeisiin, joissa jo(i)llakin alueella/alueilla vierekkäisten karttapisteiden muutos on suurehko -> karttapisteiden välinen interpolointi ei välttämättä riitä -> säädettäessä välejä (ts. muutetettaessa pisteiden paikkaa ongelmaiselle alueelle, käytettävissä olevien pisteiden määrä sitten loppuu kesken.