Page 1 of 1

Bmw e36 325 f-ryhmä

Posted: Tue Dec 16, 2008 21:46
by linksu
Elikkä kokoonpano on ms I v2.2 extra 10g hires koodilla alkuperäinen sytytys ja johtosarja poistettu ja tilalle laitettu bosch 6 sylinterisen hukkakipinä järjestelmä. triggeröinnin hoitaa bemarin orggispyörä muutettuna 12-1 ja opelin hall anturilla.

Paljon projekti tuotti harmaitahiuksia mutta opetti kyllä paljon josta iso plussa.
ja monesti on vika asentajassa ei laitteessa kuten tässä projektissa tuli huomattua. mutta nyt on megasta paljon viisaampi ja osaa etsiä vikaa jos tulee semmoinen.

Isot kiitokset Vauhtivaunulle, ArttuH:lle sekä Volkkarijermulle. ilman heitä projekti ei olis onnistunut :!:

Perjantaina nähdään ero megan ja motronicin välillä :D

Posted: Tue Dec 16, 2008 21:55
by Vauhtivaunu
Hieno homma että sait auton pelaamaan. Joskus se vaan ottaa aikaa ja hermoja :wink:

Nyt eikun jännäämään paljonko kone puskee penkissä.

Posted: Fri Dec 19, 2008 18:39
by linksu
tänään penkitetty ja säädetty 205hp /237nm vääntöä. moottorissa on joku vika sen takia on tehot hukassa.

Posted: Fri Dec 19, 2008 19:00
by Höylä
linksu wrote:tänään penkitetty ja säädetty 205hp /237nm vääntöä. moottorissa on joku vika sen takia on tehot hukassa.
eikö nuo ole ihan ok lukemat kuitenkin 2.5 ltr:n vaparille :roll: vai onko vakiona paremmat tehot :shock:

Posted: Fri Dec 19, 2008 21:02
by linksu
vakiona on 192hp/240nm

tuossa on nokat vaihdettu ja peltisarja sekä putkisto kevyt vauhtipyörä.

tosiaan karalan modaamalla boksilla 213hp/245nm mutta eri penkit niin ei voi vertailla.

Posted: Fri Dec 19, 2008 21:17
by Höylä
linksu wrote:vakiona on 192hp/240nm

tuossa on nokat vaihdettu ja peltisarja sekä putkisto kevyt vauhtipyörä.

tosiaan karalan modaamalla boksilla 213hp/245nm mutta eri penkit niin ei voi vertailla.
no, voihan tuossa vielä jotain säätämisen varaakin olla :roll:

kuinkas esim. suuttimet, onko niissä vielä pelivaraa, vai onko käyttöaste jo yli 100 % :D

Posted: Sat Dec 20, 2008 8:19
by linksu
niin suuttimet on tosiaan vaihdettu 300cc. ei enään yli 28 asteen ennakot vaikuttanut, ja ihan ammatti mies sääti moottorin

Posted: Sat Dec 20, 2008 11:33
by Höylä
linksu wrote:niin suuttimet on tosiaan vaihdettu 300cc. ei enään yli 28 asteen ennakot vaikuttanut, ja ihan ammatti mies sääti moottorin
ok. taitaa vain se vanha 20 % sääntö tehojen suhteen pitää paikkansa virityksen onnistumisesta :D

Posted: Sat Dec 20, 2008 16:10
by linksu
jep :) pitää kone aukasta ja regastaa ja kansi rempata siittä. konetta ei ole varmaan ikinä avattu ja on ajettu rallia ja "160tkm" :wink: saksassa baanalla :)

noista on rempan jälkeen tullut 245hp/300Nm motronikin boksilla

Posted: Tue Jan 06, 2009 0:39
by linksu
tässäpä ois lappu penkityksestä

Image

Posted: Tue Jan 06, 2009 13:20
by Miku_s
itellä oli paljon tasasempi toi käyrä.. ainut mul siinnä 5000 hujakoilla pieni notkahus.. onko varmasti kaikki säädöt ihan 100 varmasti ok. ku noin epä tasanen käyrä??

Posted: Tue Jan 06, 2009 21:57
by linksu
Moottorista meni kansipahvi ja nyt kansi lähtee koneistukseen ja katsotaan sitten uudestaan mitä tapahtuu.

Posted: Wed Jan 07, 2009 15:42
by Miku_s
linksu wrote:Moottorista meni kansipahvi ja nyt kansi lähtee koneistukseen ja katsotaan sitten uudestaan mitä tapahtuu.
meinasitko avartaa kantta vai ihan vaan perus koneistus?? itellä kansi halki mut ei haittaa menoa "ainakaan vielä"

Posted: Thu Jan 08, 2009 16:43
by Miku_s
lähteekö täyskaasulla lambda korjaus pois päältä?? itellä vakio ruiskulla samanlainen teho käyrä kun ei lähde lambda korjaus pois.

Posted: Thu Jan 08, 2009 22:48
by linksu
oli lamda ohjaus päällä vaikkei ois saanut olla kun ei ollut edes lamdaa.

kyllä siittä kannesta venttiilit muotoillaan paremmin virtaaviksi. ja jouset katsotaan onko ne ihan loppu