Page 1 of 1
Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!
Posted: Wed Nov 26, 2008 18:49
by jaskapa
Moro! joo elikkäs missäs mahtaa olla vika kun toinen puola antaa ainoastaan kipinää ja toinen ei. Ja auto on mitsubishi colt gti -93 jossa on se cas anturi. ja boxi toi partcon sarja extralla.
Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!
Posted: Thu Jun 30, 2011 12:36
by leinsa
anteeks et kirjotan tähä

mut mahdatko muistaa ton koneen sytysjärjestystä ? itellä mitsubishi lancer 1.8 gti eikä saa sytystä kohdalleen autoon just laitettu ms 1 v2.2 ja oon muunteki aika kujalla viel ton kanssa -.-
Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!
Posted: Sat Jul 02, 2011 8:45
by JCE
Oletko laittanut sieltä output valikosta spark B käyttöön? Perusasetuksissa taitaa olla pelkästään A käytössä. Eli Basic Settings->Codebase and output function. Siellä LED 17 laitat Spark output A ja LED 19 Spark output B.
Jos sulla on jakaja sytytys ja yksi puola, niin silloin tarvitsee vain A output olla päällä. Jos sulla on 4 sylinterinen hukkakipinä/wasted spark tarvitsee olla myös B output olla päällä. Silloin 1 puola/A output ohjaa sylintereitä 1 ja 4. Ja 2 puola/B output ohjaa sylintereitä 2 ja 3. Tämä siis yleisin 4 sylinterisen järjestys, tarkista oman koneesi toiminta.
Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!
Posted: Sun Jul 17, 2011 22:16
by leinsa
on noi kyseiset asetukse päällä mut taitaa olla nyt puola pimee. Kun en saa vielkää 2 ja 3 sylintereihin minkäänlaista palo tapahtumaa aikaseks :S
Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!
Posted: Mon Jul 18, 2011 7:02
by JaniM
No vilkkuuko ne kummatkin ledit?
Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!
Posted: Thu Aug 11, 2011 16:32
by Taku_85
leinsa wrote:on noi kyseiset asetukse päällä mut taitaa olla nyt puola pimee. Kun en saa vielkää 2 ja 3 sylintereihin minkäänlaista palo tapahtumaa aikaseks :S
JaniM wrote:No vilkkuuko ne kummatkin ledit?
Ongelma mahdollisesti ratkaistu, oli ylipätevä autosähköasentaja liikkeessä kytkeny puolan toisen liipasun paikalle +12v ja +12v paikalle liipasun. Ei oikein tahtonu kipuna kivet kestää akun jännitettä

ja meni miullakin hetki siinä et hoksas missä se vika oikein on. Aiheutti pientä pään vaivaa vian ettiminen kun led 19 palo koko ajan, syynä oli sitten että se kipunakivi maadotti koko ajan vaikka eristeet oli ehjät ja toimi. Aikasemmin kattelin että puolan kytkentä näytti hassulta omastamielestä mutta en ruvennu heti kyseenalaistaa ammattilaisen kytkentää. Tänään tuupataan uuet kipinäkivet kiinni ja testataan joko rupee pelaamaan.
Re: Hukkakipinä ongelma toine puola pimee!
Posted: Thu Aug 11, 2011 19:10
by Taku_85
Taku_85 wrote:leinsa wrote:on noi kyseiset asetukse päällä mut taitaa olla nyt puola pimee. Kun en saa vielkää 2 ja 3 sylintereihin minkäänlaista palo tapahtumaa aikaseks :S
JaniM wrote:No vilkkuuko ne kummatkin ledit?
Ongelma mahdollisesti ratkaistu, oli ylipätevä autosähköasentaja liikkeessä kytkeny puolan toisen liipasun paikalle +12v ja +12v paikalle liipasun. Ei oikein tahtonu kipuna kivet kestää akun jännitettä

ja meni miullakin hetki siinä et hoksas missä se vika oikein on. Aiheutti pientä pään vaivaa vian ettiminen kun led 19 palo koko ajan, syynä oli sitten että se kipunakivi maadotti koko ajan vaikka eristeet oli ehjät ja toimi. Aikasemmin kattelin että puolan kytkentä näytti hassulta omastamielestä mutta en ruvennu heti kyseenalaistaa ammattilaisen kytkentää. Tänään tuupataan uuet kipinäkivet kiinni ja testataan joko rupee pelaamaan.
Ei toimi vieläkään ja led 19 palaa vieläkin koko ajan

mittarilla tutkittuna havaittiin semmoista että Q11:sta aina kivelle päin vastus arvoja mitaten niin R28 puolitta vastusmäärän, elikkä R28:n Q11 puoleisessa päässä on vastusta 1024ohm kun taas R28:n toisella puolella onkin enään vain 572ohm vastusta jonnekkin häviää melkein puolet vastuskuormasta tässä välissä. Nyt loppu miulta ymmärrys et mitä on oikein tapahtunu...