205 kaasari ruiskuksi
Posted: Thu Nov 13, 2008 20:32
Niin, miten lähteä rakentamaan ruiskua TU3S-koneeseen?
Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.SamiH wrote:Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.
Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.
Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Yksipiste ruiskulla saa tuupattua koneeseen aivan yhtä paljon soppaa huippukierroksilla, kuin monipisteruiskullakin, joten tehon luulisi olevan aivan sama, jos vain imusarjakin on sama.Pögötti wrote:Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.SamiH wrote:Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.
Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.
Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Eipä niitä tehoja tule pelkällä ruiskun laitolla muutenkaan, vaan koneeseen täytyy tehdä myös muita muutoksia. Taloudellisuus voi olla monipisteruiskussa parempi.Pögötti wrote: Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.