Page 1 of 1

205 kaasari ruiskuksi

Posted: Thu Nov 13, 2008 20:32
by Pögötti
Niin, miten lähteä rakentamaan ruiskua TU3S-koneeseen?

Posted: Thu Nov 13, 2008 21:57
by WeiJJo

Posted: Thu Nov 13, 2008 23:47
by SamiH
Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.

Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.

Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.

Entäpä monopointruutta

Posted: Fri Nov 14, 2008 18:53
by Pögötti
SamiH wrote:Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.

Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.

Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.

Re: Entäpä monopointruutta

Posted: Fri Nov 14, 2008 19:41
by MrFairlane
Pögötti wrote:
SamiH wrote:Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.

Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.

Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.
Yksipiste ruiskulla saa tuupattua koneeseen aivan yhtä paljon soppaa huippukierroksilla, kuin monipisteruiskullakin, joten tehon luulisi olevan aivan sama, jos vain imusarjakin on sama.

Ja paljon helpompi projekti, kun ei tarvitse tuhlata aikaa bensatukkien ja suuttimien kiinnitysten kanssa.

Re: Entäpä monopointruutta

Posted: Fri Nov 14, 2008 20:34
by Vauhtivaunu
Pögötti wrote: Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.
Eipä niitä tehoja tule pelkällä ruiskun laitolla muutenkaan, vaan koneeseen täytyy tehdä myös muita muutoksia. Taloudellisuus voi olla monipisteruiskussa parempi.

Posted: Thu Nov 20, 2008 14:02
by ihkulainen
Onko joku mitannu käytännössä, että kuinka nopeesti megasquirt on maksanut ittes takas vanhas kaasaripelissä?

Ihan vaan perusteluksi vaimolle :lol:


oletetaan että kaasarilla ja kärjellisellä sytkällä kulutus 10litraa. Pistää megan niin kulutus tippuu vaikkapa 7litraa sadalla. :?

Säästö 3litraa/100 km. 10tkm matkalla 300litraa. eli noin 400euroa näillä bensahinnoilla.

Eli kyllä mega ittensä takas maksaa helposti jo vuodessa, käyttöäutossa. Riippuen tietenkin, että paljonko kulutus tippuu ja paljonko ajelee...

Eli kyllä kannattaa! :D Tulipa hyvä olo (olen pihi):wink:


vähän OT.. sorry :oops: