Suoraruisku perämoottoriin
Posted: Sat Oct 11, 2008 12:52
Minua kiinnostaisi vaihtaa ruiskutusjärjestelmä Tohatsun TLDI 90 kolmesylinteriseen koneeseen joka on ennestään 2-tahti suoraruiskua. Se on suoraruisku jossa käytetään paineilmaa kyytipoikana bensiinin suihkutuksessa suoraan sylinteriin. Tämä järjestelmä on ollut kuitenkin kovin haavoittuva ja kankea ongelmanhakuun ja olisin kiinnostunut sen vaihtamisesta MS:ään.
En ole kovin hyvä elektroniikassa, enkä tunne kovin hyvin MS:n tekniikkaa, joten vinkit on paikallaan. Ensiksi suihkutuksen ajoitus. Se tulee tehdä joko ennen puristuksen alkua matalapainesuihkutuksena kuten nykyään (5-6 bar). Siihen olisi bensiinipumppukin ja paluujärjestelmät jo valmiina. Myös Boschilta löytyy mm. VW:ssä käytössä olevia suuttimia jotka toimivat n. 3 bar paineesta alkaen ja jotka voisi modifoida kannen reikiin aika helposti. Onko tälläinen ajoitus mahdollinen toteuttaa MS.llä? Toinen vaihtoehto on sitten korkeapaineruisku jonka voisi ajoittaa ruiskuttamaan vähän ennen sytytystä. Kaikki aiheeseen liittyvät vinkit ovat tervetulleita!
En ole kovin hyvä elektroniikassa, enkä tunne kovin hyvin MS:n tekniikkaa, joten vinkit on paikallaan. Ensiksi suihkutuksen ajoitus. Se tulee tehdä joko ennen puristuksen alkua matalapainesuihkutuksena kuten nykyään (5-6 bar). Siihen olisi bensiinipumppukin ja paluujärjestelmät jo valmiina. Myös Boschilta löytyy mm. VW:ssä käytössä olevia suuttimia jotka toimivat n. 3 bar paineesta alkaen ja jotka voisi modifoida kannen reikiin aika helposti. Onko tälläinen ajoitus mahdollinen toteuttaa MS.llä? Toinen vaihtoehto on sitten korkeapaineruisku jonka voisi ajoittaa ruiskuttamaan vähän ennen sytytystä. Kaikki aiheeseen liittyvät vinkit ovat tervetulleita!