Page 1 of 1
Map anturi?
Posted: Wed Oct 08, 2008 21:31
by ms harrastelija
Itselläni on läppärunkot ja tuo map anturille menevä letkuhan pitäisi sijoittaa tietääkseni ennen kaasuläppää.Joten Onko kukaan tehny tähän mitään järkevää ratkaisua?Pitääkö tehdä imusarjaan reikä letkua varten?Vai voiko olla kaasuläpän jälkeen kyseinen letku?
Re: Map anturi?
Posted: Wed Oct 08, 2008 22:24
by rally_racer
ms harrastelija wrote:Itselläni on läppärunkot ja tuo map anturille menevä letkuhan pitäisi sijoittaa tietääkseni ennen kaasuläppää.Joten Onko kukaan tehny tähän mitään järkevää ratkaisua?Pitääkö tehdä imusarjaan reikä letkua varten?Vai voiko olla kaasuläpän jälkeen kyseinen letku?
Map-anturille menevää letkua ei KOSKAAN laiteta ennen kaasuläppää... vaan aina kaasuläpän jälkeen... Eli toisinsanoen olkoon läppärungot taikka ei niin se painetieto pitää saada kaasuläpän ja venttiilin väliseltä osuudelta.
Läppärunkojen kohalla asia menee niin että pitää saada jokaselta kanavalta painetieto... toisinsanoen jokaselta kanavalta letku ja ne sitten yhdistetään T-haaroilla yhteen.
Suositellaan laittamaan kuristin ja joku kaasarikäyttööntarkotettu bensafiltterin väliin jotta map-anturille saadaan suodatettua mahdollisimman tasainen painetieto.
Re: Map anturi?
Posted: Thu Oct 09, 2008 0:54
by Vauhtivaunu
ms harrastelija wrote: Onko kukaan tehny tähän mitään järkevää ratkaisua?
Laita TPS-ohjaamaan bensakarttaa (Alpha-N) ja unohda mappi.
Re: Map anturi?
Posted: Thu Oct 09, 2008 6:45
by ArttuH
Vauhtivaunu wrote:
Laita TPS-ohjaamaan bensakarttaa (Alpha-N) ja unohda mappi.
Itse kyllä yrittäisin ensin käyttää mappia. Paljon helpompi säätää jos siltä vaan saa järkeviä lukemia. Ja on ihan mahdollista, että myös erillisten läppärunkojen kanssa saa järkeviä lukemia. Riippuu läppien koosta suhteessa koneeseen ja nokka-akseli(e)n ajoituksista.
Omien kokemusten mukaan ei näyttäisi olevan hirveän suurta eroa, ottaako painetiedon kahdelta sylinteriltä vai kaikilta. Yhdestä sylinteristä otettuna paine pomppii turhan paljon pienillä kierroksilla. Ja tuo bensansuodatin tai muu vastaavan kokoinen kammio anturin ja koneen välissä on ihan näppärä painetiedon tasaamiseen. Tarvittaessa koneen puolen letkua voi vielä kuristaa suodatuksen tehostamiseksi.
Re: Map anturi?
Posted: Thu Oct 09, 2008 15:41
by ms harrastelija
Kiitos neuvoista pääsee projektissa eteenpäin
