Page 1 of 1
triggeri pyörä ihmettelyä?
Posted: Sat Oct 04, 2008 10:34
by EiKaasutinta
eli siis. porukalla on autoissa 12-piikkisiä triggereitä. on 32-piikkisiä jne....
miks kukaan ei tee 360-piikkistä pyörää? eikö siitä ois hyötyä jos tiedettäisiin asteen tarkkuudella missä asennossa kone on?
kertokaahan tyhmälle, miksi näin ei tehdä

Posted: Sat Oct 04, 2008 13:25
by SamiH
Koska ainakaan tämän hetkiset MS:t eivät pysty tuota hammasmäärää lukemaan. Prosessorit ei pysy enää mukana.
Posted: Sat Oct 04, 2008 13:40
by EiKaasutinta
ahaa... mikäs on sitten tällähetkellä maximi hammasmäärä mitä mega osaa lukee?
Posted: Sat Oct 04, 2008 18:00
by Anssi
Ei taida yleensä koneen kierrosluku muuttua niin nopeasti, että esim. 36 hampaalla tarkkuus olisi merkitsevästi heikompi. Ja tasaisella kierrosluvullahan se kulma tiedetään asteen tarkkuudella hampaiden lukumäärästä riippumatta..
Posted: Sun Oct 05, 2008 10:03
by EiKaasutinta
selvä juttu... "tunnenko",tai huomaanko käytännön eroja seuraavien trikkeripyörien välillä:
-12 piikkinen
-se puhuttu 36 piikkinen
-tai auton perus 2-piikkinen.
onko kahdella "nappullalla" mitään toivoo saada autoo toimiin, vai pitääkö suosiolla olla ainakin toi 12-1?
tyhmiä kysymyksiä, mutta niin on tyhmä kysyjäkin

Posted: Sun Oct 05, 2008 12:22
by Höylä
mulla esim. on nokkka-akselin päässä
tälläinen levy, jota lukee optinen anturi, hyvin toimii tuollakin...
käytössä siis myös 2nd trigger sisemmältä kehältä ja kun jaksais jatkojalostaa tuota (vielä yksi aukko tukkoon sisäkehältä), niin sais tehtyä COP sytkänkin vielä tuolla.
tuohan vastaa sitä, että olis kolme "tappia" kampuran hihnapyörällä tasavälein (120 astetta) ja nokalta liipaisu, että koska alkaa uusi kierros

Posted: Sun Oct 05, 2008 19:41
by JaniM
Ja vois olla hiukan iso halkaisija 360 hampaisessa pyörässä. Ku tuskin millistä tappia mikään oikein haistaa...
Toi 36 on siks ku yleensä Foorttin järjestelmissä.
12-1 yks ni toimii, vähemmälläki, mut ei niin varma. Olikohan käyntiin lähdössä eniten ongelmaa.
Posted: Sun Oct 05, 2008 21:35
by EiKaasutinta
jeps. mulla on autoon sopiva 12-1 trikkeri, eli sitä sitten varmaan kannattaa käyttää..?
Posted: Mon Dec 29, 2008 23:52
by jantunen
Täälä pyörii ainakin 6-pyttynen kolmella nastalla ilman kummempia käynnistys ongelmia???
JaniM wrote:Ja vois olla hiukan iso halkaisija 360 hampaisessa pyörässä. Ku tuskin millistä tappia mikään oikein haistaa...
Toi 36 on siks ku yleensä Foorttin järjestelmissä.
12-1 yks ni toimii, vähemmälläki, mut ei niin varma. Olikohan käyntiin lähdössä eniten ongelmaa.
Posted: Thu Jan 01, 2009 12:42
by Jasen2624
Itellä tx 4-1 tappia kampuralla eikä ongelmia.
Posted: Sun Feb 22, 2009 16:08
by Olper
miten paksusta kamasta tuo triggeri pitää tehä? ihan ku joku olis puhunu jostain 8 millistä.
Kaveri duunissa pystyy printtailemaan 5mm rosterista. Jos 5mm ei riitä, niin mitenhän pelaisi jos laittaisi esim 2kpl 4mm lättyjä päällekkäin ja tigillä tuikkaisi matalista kohdista kiinni..?
Posted: Sun Feb 22, 2009 16:48
by Dr.Pioneer
Täälläkin V8 kone 4 tapilla kampiakselilla pelaa hienosti...
Antureiden datalehdissä lukee millainen tunnistettava hammas pitää vähintään olla ja jos meinaat käyttää Hall tai VR anturia kiekon tulee olla ihan "normi"teräs sellaista siis mihin ottaa magneetti muuten ei tunnistusta tapahdu.
Posted: Sun Feb 22, 2009 17:49
by Olper
Eikö rosteriin ota magneetti?
Posted: Sun Feb 22, 2009 18:04
by mazda929
Olper wrote:Eikö rosteriin ota magneetti?
Yleisesti ei ota. mutta on myös sellasta mihin ottaa jotenki.
Posted: Sun Feb 22, 2009 19:27
by JaniM
Olper wrote:miten paksusta kamasta tuo triggeri pitää tehä? ihan ku joku olis puhunu jostain 8 millistä.
Kaveri duunissa pystyy printtailemaan 5mm rosterista. Jos 5mm ei riitä, niin mitenhän pelaisi jos laittaisi esim 2kpl 4mm lättyjä päällekkäin ja tigillä tuikkaisi matalista kohdista kiinni..?
Riippuu anturista, ediksen vr taitaa vitonen just riittää.