Releen maadoitusta ja moninapaliittimen pinnien asennusta
Posted: Thu Oct 02, 2008 16:21
Pari kysymystä noussut tässä nyt pintaan. elikkäs:
Tuossa opelin alkuperäisestä 2.0 8v koneen johtosarjasta oon rakentelemassa johtosarjaa megalle. Tuossa autossa on tuo päärele ja bensapumpun rele samassa mötikässä, ja opelin moottorin ohjauksen johdotuksissa tuo moottorinohjausboksi ilmeisesti maadoittaa releen navat 85 ja 85b (autodata sanoo tuon johdon kohdalla "ECM kytketty maihin"). Eli pitäisikö nuo navat nyt saada jotenkin maadoitettua megan kautta vai vaikuttaako toimintaan jos jättää irti? Ja rele siis vastaava kuin tuossa megasquirtin johdotuskaavio kuvassa mikä löytyi sieltä jostain manuaalista.
Sitten moninapaliittimestä. Miten nuo pinnit saa tollaseen 24-napaiseen moninapaliittimen liitinrunkoon kiinni? saan kyllä työnnettyä pinnit tuohon liitinrunkoon kiinni mutta ne lähtee irti kun pikkusen vaan vetää. ilmeisesti ne pitäis kestää vähän paremmin tuossa, ja olis johtosarjaa ajatellen kiva että kestäis. Auttakaa nyt puukättä
Tuossa opelin alkuperäisestä 2.0 8v koneen johtosarjasta oon rakentelemassa johtosarjaa megalle. Tuossa autossa on tuo päärele ja bensapumpun rele samassa mötikässä, ja opelin moottorin ohjauksen johdotuksissa tuo moottorinohjausboksi ilmeisesti maadoittaa releen navat 85 ja 85b (autodata sanoo tuon johdon kohdalla "ECM kytketty maihin"). Eli pitäisikö nuo navat nyt saada jotenkin maadoitettua megan kautta vai vaikuttaako toimintaan jos jättää irti? Ja rele siis vastaava kuin tuossa megasquirtin johdotuskaavio kuvassa mikä löytyi sieltä jostain manuaalista.
Sitten moninapaliittimestä. Miten nuo pinnit saa tollaseen 24-napaiseen moninapaliittimen liitinrunkoon kiinni? saan kyllä työnnettyä pinnit tuohon liitinrunkoon kiinni mutta ne lähtee irti kun pikkusen vaan vetää. ilmeisesti ne pitäis kestää vähän paremmin tuossa, ja olis johtosarjaa ajatellen kiva että kestäis. Auttakaa nyt puukättä
