Page 1 of 1

Releen maadoitusta ja moninapaliittimen pinnien asennusta

Posted: Thu Oct 02, 2008 16:21
by peanuts
Pari kysymystä noussut tässä nyt pintaan. elikkäs:

Tuossa opelin alkuperäisestä 2.0 8v koneen johtosarjasta oon rakentelemassa johtosarjaa megalle. Tuossa autossa on tuo päärele ja bensapumpun rele samassa mötikässä, ja opelin moottorin ohjauksen johdotuksissa tuo moottorinohjausboksi ilmeisesti maadoittaa releen navat 85 ja 85b (autodata sanoo tuon johdon kohdalla "ECM kytketty maihin"). Eli pitäisikö nuo navat nyt saada jotenkin maadoitettua megan kautta vai vaikuttaako toimintaan jos jättää irti? Ja rele siis vastaava kuin tuossa megasquirtin johdotuskaavio kuvassa mikä löytyi sieltä jostain manuaalista.

Sitten moninapaliittimestä. Miten nuo pinnit saa tollaseen 24-napaiseen moninapaliittimen liitinrunkoon kiinni? saan kyllä työnnettyä pinnit tuohon liitinrunkoon kiinni mutta ne lähtee irti kun pikkusen vaan vetää. ilmeisesti ne pitäis kestää vähän paremmin tuossa, ja olis johtosarjaa ajatellen kiva että kestäis. Auttakaa nyt puukättä :D

Posted: Mon Oct 06, 2008 18:39
by peanuts
Niin ja moninapaliittimen tarkempi malli on molex 5557 ja molex 5559, johtoon asennettavat mallit. Unohtui tuossa aiemmin mainita

Re: Releen maadoitusta ja moninapaliittimen pinnien asennust

Posted: Tue Oct 07, 2008 16:00
by Vauhtivaunu
peanuts wrote:Miten nuo pinnit saa tollaseen 24-napaiseen moninapaliittimen liitinrunkoon kiinni? saan kyllä työnnettyä pinnit tuohon liitinrunkoon kiinni mutta ne lähtee irti kun pikkusen vaan vetää. ilmeisesti ne pitäis kestää vähän paremmin tuossa, ja olis johtosarjaa ajatellen kiva että kestäis.
Laitat ne oikeinpäin ja painat. Pitäisi kuulua kevyt naksahdus kun ne lukittuu. Ei niitä ihan "nykäisemällä" irti saa.