Page 1 of 1
DOHC SYTYTYS
Posted: Wed Oct 01, 2008 18:05
by fordsoni
Eli ford dohc koneen sytkänohjaus megalla, käyttäen alkuperäistä jakajaa ja koko johtosarjaa, adapteri megaan omasta kammasta, muuten ok juttu, mut miten saa sen sytytyksen toimimaan, kun moottorissa on trikkeri alkup. ja sellainen jakaja missä ei ole muutakuin pyöriä sisällä...
eli onko tämä se tfi järjestelmä vai mikä?
tarvitseeko muita tarvikkeita kuin hei-4mokkulan signaalin muuntamiseen?
Posted: Thu Oct 02, 2008 14:21
by Perkkis
Itellä oli aikanaan juurikin samanlainen projekti. Trikkeröintihän tulee kampuralla olevasta 36-1 pyörästä VR-anturin välityksellä. Itse tein LM1815 piirillä signaali muunnoksen megalle, DOHC:n sytty-yksikköä en saanut pelaamaan megan ohjauksella, mutta vaihdoin volkkarin perusmallin syltty-yksikön ja avot. Auto on ollut megalla ajossa jo kolmisen vuotta, nykyisin kaverilla kylläkin.
Ja asetukset generic wheel 36-1 yhdellä syttylähöllä.
Posted: Thu Oct 02, 2008 18:13
by fordsoni
aha. tuo auttoi paljon, eiähän sittten muuta kun tekemään adapteri valmiiksi ja kokeilemaan...
oli mullakin edellinen dohc hukkakipinällä, mut nyt haluan saada sen ilman johtosarja muutoksia. saitko muuten kierros mittarin myös pelaamaan?..ois kiva saada ku on niin harvinainen yksilö missä se toimii kunnolla alkuperäisenä

Posted: Sun Oct 05, 2008 20:00
by fordsoni
laittakaapas viisaammat tänne oikeat asetukset megatunesta, et saa pelaamaan tuon sytytyksen, eli nuo lähinnä et valitaanko sinne se ford tfi, vai mikä?, nuo trikkeri asetukset kyllä on mulla, mut ne loput pitäis saada, ja jo yrittää omalla sytkän vahvistimella niin pitääkö spark inverted olla yes vai no?!!!!
Posted: Mon Oct 06, 2008 20:29
by cortna
Posted: Tue Oct 07, 2008 9:29
by fordsoni
joo, mut tuohan
dohc ei taida olla tfi, vaan se vanhemi ohc ruisku on tfi käsittääkseni... eli tuohon laitetaan vain genericwheel ja yhdellä syttylähdöllä, niin toimii..ehkä

Posted: Sun Nov 02, 2008 21:37
by jeddah
Mulla on Taunuksessa DOHC kone, ja toteutin sen VR-muunnoksen kaasari-Kadettin sytkäboksilla. Helppoa ku mikä, ja toimii kuin olisi tehtaalla laitettu. Kytkiksen mukaan piti yksi konkka vaihtaa, tiedä sitten olisiko oikeasti tarvinnu...(?)
Megatunen asetuksista wheel decoder => generic wheel ja muut offille. Outputeista vain yksi spark outputti päälle ja wheel decoder settingsit kuin EDIS systeemeille. Megamanuaalista löytyy kyllä ohjeet. Trigger angle on se 60 astetta.
Sytkäboksi on mullakin jostain Saabista semmonen Boschin yleismalli, muuta sähköä boksin ulkopuolelta ei ole periaatteessa muutettu. Kai sen saa toimimaan sillä Motorcraftin purkilla, tuli mullakin sieltä kipinä silloin tällöin kun ensin sillä kokeiltiin, tosin siinä vaiheessa systeemissä oli vielä muutakin vikaa...
Posted: Fri Nov 07, 2008 21:21
by Vauhtivaunu
jeddah wrote: toteutin sen VR-muunnoksen kaasari-Kadettin sytkäboksilla. Helppoa ku mikä, ja toimii kuin olisi tehtaalla laitettu.
`nuff said. Ite oon käyttäny kans tuota vr-muuntimena. Heleppoa kun heinänteko. Tosin siinä taitaa loppua resoluutio jos hampaita on liikaa. Sillon pitää sitten tehdä se LM1815-piiri.
Minkälaista triggeriä se kivi sulla lukee?
Posted: Sun Nov 09, 2008 13:36
by jeddah
Vauhtivaunu wrote:jeddah wrote: toteutin sen VR-muunnoksen kaasari-Kadettin sytkäboksilla. Helppoa ku mikä, ja toimii kuin olisi tehtaalla laitettu.
`nuff said. Ite oon käyttäny kans tuota vr-muuntimena. Heleppoa kun heinänteko. Tosin siinä taitaa loppua resoluutio jos hampaita on liikaa. Sillon pitää sitten tehdä se LM1815-piiri.
Minkälaista triggeriä se kivi sulla lukee?
Ihan tuon DOHCin orkkis 36-1 pyörää orkkis induktiivianturilla...
Posted: Sun Nov 09, 2008 13:55
by Vauhtivaunu
jeddah wrote:
Ihan tuon DOHCin orkkis 36-1 pyörää orkkis induktiivianturilla...
Ahaa. Tämä tieto helpottaa kyllä montaa asennusta.