Volvo 240 2.3 tic megasquirt and spark
Posted: Mon Sep 29, 2008 12:25
Elikä ois tuommonen kyseinen volvo johon vaihdettu b23et kone.
Mega on 2.2 levyllä ja extrakoodi sisällä.
Suuttimina toimii siemenssin 630cc/min korkea-ohmiset.
Ahdin on vielä vakio to3 ja paineet 0,7bar
Vetoja rupeaa olemaan jo vähän, mutta ennakot tuntuvat olevan päin persettä.
Aluksi käytössä oli pelkkä bensapuoli käytössä ja vakio hall-sytkä ylipainekellolla. Tällä setupilla auto toimi jo hyvin.
Nyt olisi sytkän rakennuksen aika. Tarkotuksena olisi käyttää omaa hall-jakajaa trikkeröintiin ja autossa olevaa 139 sytkämodulia kipinän antoon.
Volvon hall-trikkerin jännite menee nollaan kun se on ykköspytyn kohdalla, eli hall- kytkentä pitäisi olla lo to hi 12V.
Ja sytkää ohjataan 139 modulilla D17 jalasta.
139 Ohjaa myös dwelliä, eli dwell asetukset piti olla se 50% ja spark inverted no.
Mega on 2.2 levyllä ja extrakoodi sisällä.
Suuttimina toimii siemenssin 630cc/min korkea-ohmiset.
Ahdin on vielä vakio to3 ja paineet 0,7bar
Vetoja rupeaa olemaan jo vähän, mutta ennakot tuntuvat olevan päin persettä.
Aluksi käytössä oli pelkkä bensapuoli käytössä ja vakio hall-sytkä ylipainekellolla. Tällä setupilla auto toimi jo hyvin.
Nyt olisi sytkän rakennuksen aika. Tarkotuksena olisi käyttää omaa hall-jakajaa trikkeröintiin ja autossa olevaa 139 sytkämodulia kipinän antoon.
Volvon hall-trikkerin jännite menee nollaan kun se on ykköspytyn kohdalla, eli hall- kytkentä pitäisi olla lo to hi 12V.
Ja sytkää ohjataan 139 modulilla D17 jalasta.
139 Ohjaa myös dwelliä, eli dwell asetukset piti olla se 50% ja spark inverted no.