Page 1 of 1

Volvo 240 2.3 tic megasquirt and spark

Posted: Mon Sep 29, 2008 12:25
by repesorsaa
Elikä ois tuommonen kyseinen volvo johon vaihdettu b23et kone.
Mega on 2.2 levyllä ja extrakoodi sisällä.
Suuttimina toimii siemenssin 630cc/min korkea-ohmiset.
Ahdin on vielä vakio to3 ja paineet 0,7bar
Vetoja rupeaa olemaan jo vähän, mutta ennakot tuntuvat olevan päin persettä.
Aluksi käytössä oli pelkkä bensapuoli käytössä ja vakio hall-sytkä ylipainekellolla. Tällä setupilla auto toimi jo hyvin.

Nyt olisi sytkän rakennuksen aika. Tarkotuksena olisi käyttää omaa hall-jakajaa trikkeröintiin ja autossa olevaa 139 sytkämodulia kipinän antoon.
Volvon hall-trikkerin jännite menee nollaan kun se on ykköspytyn kohdalla, eli hall- kytkentä pitäisi olla lo to hi 12V.
Ja sytkää ohjataan 139 modulilla D17 jalasta.
139 Ohjaa myös dwelliä, eli dwell asetukset piti olla se 50% ja spark inverted no.

Re: Volvo 240 2.3 tic megasquirt and spark

Posted: Mon Sep 29, 2008 19:17
by volvo240turbo
repesorsaa wrote:Elikä ois tuommonen kyseinen volvo johon vaihdettu b23et kone.
Mega on 2.2 levyllä ja extrakoodi sisällä.
Suuttimina toimii siemenssin 630cc/min korkea-ohmiset.
Ahdin on vielä vakio to3 ja paineet 0,7bar
Vetoja rupeaa olemaan jo vähän, mutta ennakot ja nokka tuntuvat olevan päin persettä.
Aluksi käytössä oli pelkkä bensapuoli käytössä ja vakio hall-sytkä ylipainekellolla. Tällä setupilla auto toimi jo hyvin.

Nyt olisi sytkän rakennuksen aika. Tarkotuksena olisi käyttää omaa hall-jakajaa trikkeröintiin ja autossa olevaa 139 sytkämodulia kipinän antoon.
Volvon hall-trikkerin jännite menee nollaan kun se on ykköspytyn kohdalla, eli hall- kytkentä pitäisi olla ilmeisesti Hi to Lo 12V?
Ja kun sytkää ohjataan 139 modulilla D17 jalasta D17 jalkaan ei ilmeisesti tarvitse sitä 5V ylösvetoa?
139 ilmeisesti ohjasi dwelliä myös, eli dwell asetukset piti olla se 75% ja spark inverted no ?
Itellä oli 1 kohm ylösvetovastus ja toimisi silläkin hyvin mutta ei taida olla pakollinen tuolla moduulilla. 75% ja inverted no on oikein.

Posted: Sat Nov 01, 2008 20:10
by repesorsaa
Kokoonpanossa tällä hetkellä trikkeri volvon omasta hall jakajasta lo to hi kytkennällä. Sytkälähtö D17 ilman ylösvetoo bosch -139 sytkäboxille. Sisääntulolle ylosveto D9 750 ohmin vastuksen kautta.

Tulevaisuudessa kampuralle, joku triggeripyörä ja hall lukemaan ja antamaan singnaalia hukkakipinäpuolalle.

Posted: Tue Nov 11, 2008 21:14
by repesorsaa
Tänään saatu toimimaan tuo megan sytkäpuoliki, enää tarkastus lampulla ja kovaa säätöä ja ajoa 8)

Kiertää kone muuten ihan erillailla ku aikasemmin. Huomenna käyttöönotto ja kadulle kokeiluun.

Posted: Mon Mar 09, 2009 17:25
by repesorsaa
Nyt pitäs ruveta väsäämään suorasytkää, nuista triggeripyörien sijainneista saa pistää kuvaa. Pitää tuossa joutessa piirtää cadillä kuva 12-1 pyörästä jonka laitan kampiakselille. Siihen honeywell hall -200 sytkä yksikkö ledeistä ja 2x2 407 puola vissiin. Tämmöstä tänään kun hitsattu jakaja sano sopimuksen irti.