Page 1 of 1

Pomppiva afr ja kierrosluku

Posted: Sun Sep 14, 2008 21:50
by 535tbo
Juu eli aloitin megasquirttauksen haalimalla keskeneräisen projektin..
Autona Bmw 535 jossa holsetin hx40 ahti, ms1 v2,2 029q extrakoodilla + 139 loppuinen boschin sytkäpurkki, kolmenastainen triggeripyörä, 390cc suuttimet, plx-laajakaistalambda yms.

Ongelmana megan mittarissa pomppiva afr arvo, välillä näyttää oikein ja välillä nollaa. Lambdan näytöllä toimii kyllä koko ajan. :?

Lisäksi auton oma kierroslukumittari näyttää varsinkin startatessa ja tyhjäkäynnillä välillä nollaa välillä 7000. Ms:n näytöllä toimii oikein.

Sitten vielä trigger anglen säädöstä. Se oli asetettu 41` ja sytytys oli aivan liian aikaisella. Oikea arvo olisi 27`, mutta sillä mega ei toimi.
Mutta kun laittoi trigger anglen ruutuun 4`ja alempaan +22,5 alkoi toimimaan ja lampulla tarkastettuna sytytys on kohdallaan.
Mistä moinen johtuu??

Kiitos jo etukäteen!

Re: Pomppiva afr ja kierrosluku

Posted: Mon Sep 15, 2008 6:52
by TTH
Hall anturi vika paikassa, eli onko (liipaisu kohta) asennettuna 60 ast. ennen ykiä.
Ja mistä on sytkän lähtö täytyykö olla inverted yes vai no

Re: Pomppiva afr ja kierrosluku

Posted: Mon Sep 15, 2008 11:16
by Vauhtivaunu
535tbo wrote: Lisäksi auton oma kierroslukumittari näyttää varsinkin startatessa ja tyhjäkäynnillä välillä nollaa välillä 7000. Ms:n näytöllä toimii oikein.
voi olla kytkennässä vika. Miten lie purkin sisälle tehty se?
535tbo wrote: Mutta kun laittoi trigger anglen ruutuun 4`ja alempaan +22,5 alkoi toimimaan ja lampulla tarkastettuna sytytys on kohdallaan.
Mistä moinen johtuu??
Siinä on "next cyl"-toiminto päällä.

lue lisää tuosta: http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... l.htm#MSnS

Posted: Mon Sep 15, 2008 22:17
by 535tbo
Ahaa nyt hokasin.
Anturi on vika paikassa, eli next cyl modea ei voi käyttää ja ennakkoa ei saa kuin maksimissaan sen 26,5`.

Nyt tuli kiire. Keskiviikkona menossa penkkiin säätöihin..

Posted: Tue Sep 16, 2008 23:02
by 535tbo
Tästähän kehkeytyi visaisempi pulma..

Tarkastin tuon anturin paikan se on asetettu kohtaan 42`eykk, mutta jos trigger angleksi laittaa 42 sytytys on aivan liian aikaisellaan.
Mutta kun triggen anglen laittaa esim 19 ja advanced +22,5 niin sytty on kohdallaan.

Inverted on laitettu yes ja autossa siis on tuo 139 loppuinen boschin syttypurkki.

Taitaa olla joku ihmeellinen asetus päällä???
Tai bugi tuossa 029q koodissa??

Pomppiva afr ja kierrosluku

Posted: Wed Sep 17, 2008 9:34
by TTH
Kokeiles laittaa se invertet no ja laita sitten se trigger angle semmoseks missä se anturi on. Kato mitä tapahtuu.
Bemarissa samat vermeet paikoillaan sytty otettu nastasta 30 ulos eli ei ledin jalasta. Anturi (honeywel) asennus paikka nasta keskellä anturia 60 ast. Eli trigger angle asennuksesta johtuen 65 ast (liipasu 5ast sivussa). asetuksissa inverted no ja kaikki pelaa.Eli näin koodi myös sama pitäs toimia.

Posted: Wed Sep 17, 2008 15:09
by jantunen
Täällä M20B25 kone 139 purkilla sytkälähtö led 17 ja inverted NO pitää olla käytössä. Mulla trikker angle on n.71 astetta kun nastat ja anturi on noin...

http://i169.photobucket.com/albums/u214 ... 007288.jpg

Posted: Wed Sep 17, 2008 18:44
by 535tbo
Täytyypä kokeilla laittaa inverted no!

Ja tietty katsoa mistä sytkän lähtö on otettu.

Tuo tuli mulle tosiaan keskeneräisenä projektina ja mega on kasattu motronicin boxin sisään.
Alkuperäinen motronicin kampa + johtosarja (pääosin) on säilytetty.

Onneksi penkitysaika siirtyi sopivasti viikolla eteenpäin, jos kerkeis syventyä tuohon ja saisi pulman ratkaistua! :D

Posted: Fri Sep 19, 2008 17:29
by 535tbo
Kiitokset vastanneille! :D
Alkoi trigger angle pitämään paikkansa, kun laittoi inverted no!
Ja sytkänlähtö on led 17 jalasta.

Vielä pitää tutkia se pomppiva afr juttu. Varmaan huono konjakki jossain johtoliitoksessa.. :?

Posted: Mon Oct 13, 2008 13:12
by Raaseri
535tbo wrote:Vielä pitää tutkia se pomppiva afr juttu. Varmaan huono konjakki jossain johtoliitoksessa.. :?
Joko huonot konjakit löyty tai paikallistitko vian jostain muualta?

Posted: Tue Nov 11, 2008 19:12
by 535tbo
Juu eihän sitä lambdaa ollut ees kytketty koko megaan, se oli kytketty vaan pelkästään mittariin.. :oops:

345hv 5000rpm / 481nm 4100rpm @ 0,5 bar
Ilmanputsari ei riitä yli 5000rpm.
Tästä lähetään! 8)

Paineet vielä maltilliset..

Suuttimet varmasti loppuu kesken, kun ovat 390cc.

Nyt riesana joutokäynti asetukset.. Ei harmainta aavistusta mitä nuo pitäisi olla. :?
Ei käy kylmänä tyhjää ja kun kengittää niin jää kierrokset n.1400.

Autossa originaali Bosch venttiili.

Posted: Sun Nov 16, 2008 20:13
by 535tbo
Itse itselleni vastaan.

Joutokäynti on nyt kunnossa, searchilla löyty asetukset yms. :D

540i jarrut tilattu, eli kohta olis mahdollisuus muutoskatsastaa tuolle turbolle! 8)

Posted: Tue Apr 07, 2009 11:52
by 535tbo
Joo nyt on muutoskatsastettu, 221kW tehoilla..

Pientä säätöä ja penkkiveto niin 378hv ja 515nm, ahtojen ollessa 0,6bar.
Vielä urakkana kylmäkäyntiasetukset.