Page 1 of 1
5V pull up / Ground switching
Posted: Tue Sep 09, 2008 21:18
by Volkkarijermu
Mikäs ihme tää 5V pull up / Ground switching -juttu on? Mittasin 06B 905 115 L -puolan napojen 2 ja 3 välisen vastuksen (joku päälle 300 ohm) ja
http://www.msextra.com/ms2extra/MS2-Extra_Ignition.htm tuon mukaan täytyisi kytkentänä käytää 5V PULL UP routea eikä alakuvassa näkyvää "normaalia" kytkentää. Miksi?

Posted: Wed Sep 10, 2008 18:58
by Vauhtivaunu
Olisikohan tuossa ajatuksena että ylösvetovastukset voi "vuotaa" senverran virtaa jotta puolat on kokoajan päällä. Tuolla pnp-kytkennällä tämä estetään.
Posted: Thu Sep 11, 2008 7:36
by teg
Onhan nuo tykkäänään erilaisia kytkentöjä. Toinen maadoittaa ja toinen vetää ylös.
Posted: Thu Sep 11, 2008 8:19
by Volkkarijermu
Mä tempporary-kytkennällä testailin noita puolia ihan tolla ground switching normaalilla kytkennällä ja ihan normaalilla tapaa se puola toimi. Ohjausvirran katketessa iski kipinän tulpalla.
Posted: Thu Sep 11, 2008 11:14
by teg
Noissa kytkennöissä myös inverted/non-inverted asetus pitää olla toisin päin.
Posted: Thu Sep 11, 2008 17:28
by _P_
teg wrote:Onhan nuo tykkäänään erilaisia kytkentöjä. Toinen maadoittaa ja toinen vetää ylös.
Kyllähän ne samoin päin toimii vaikka se onkin hämäävän näköinen.
Olisiko tuo 1kohm sitten niin iso että puolan ohjaus on hidas tai ei saa tarpeeksi virtaa, lämpenee ehkä? Vaikea sanoa kun ei tiedä kuinka se on toteutettu.
Voihan toki olla että molemmat toimii... jos alkup kytkennän tekijällä on mennyt jotain väärin ja luullut että kytkennässä on vika?
Posted: Thu Sep 11, 2008 22:39
by teg
Totta. Samalla tavalla toimivat. Toisesta vain puuttuu alasveto.
Posted: Mon Sep 15, 2008 11:55
by Volkkarijermu
Ittellä ainakin pelaa näyttävästi toi ground switching 270ohm ylösvedolla.