Page 1 of 1

EDIS-4+ennakonsäätö

Posted: Wed Jun 15, 2005 22:37
by linkooja
Seuraavanlainen ongelma:

En meinannut saada autoa millään käyntiin, paukko putkessa ja välillä potki vastaan. Lisävirralla sain lopussaan käyntiin ja aikansa lämmittyään rupesi käymään tyhjäkäyntiä. Mut sit huomasin että ennakko ei muutu, toimii koko ajan samalla "perusennakolla"...?? Onko se edis voinut palaa ku siihen oli unohtunut virrat päälle pariksi päivää, vai voiko joku muu systeemi aiheuttaa tuon. Mittarinäytöllä se ennakko muuttuu kierrosten noustessa, mut ku katsoi lampulla niin ei ja veto poissa keski->yläkiekoilta.. :cry:

Posted: Thu Jun 16, 2005 5:46
by JaniM
Sehän menee siihen limb modeen, jos poksissa joku käpy. Silloin se heittää perusennakon 10 astetta. Jollakin tuon poksin pysty testaamaan, muistaakseni efi-sivuilla oli ohje.

Posted: Thu Jun 16, 2005 17:46
by linkooja
Joo, niin siinä kasaus ohjeessa oli silloin et se jäisi perusennakolle häiriötilanteessa, täytyy illemmalla katella jos löytyis jotain juttua siitä testaamisesta..

Posted: Thu Jun 16, 2005 20:58
by musse67
JaniM wrote: Jollakin tuon poksin pysty testaamaan, muistaakseni efi-sivuilla oli ohje.
Et viittis osotetta nakata, kun ei missään pistä silmään.

Edis-8:n kans ongelmia. muutaman kerran on horähtänyt ja putkessa jysäyttäny, mutta ei näyttäs tulevan kipinää kun sillon tällön. Oskiloskoopin kans tutkiessa kampiakselin anturin signaalissa oli hirveät häiriöt vaikka johdot oli suojattu. Ei ihme että ei osaa antaa kipinää oikeaan aikaan. suoraan anturilta mitatessa anto puhtaan signaalin. Koitin vielä paremimn suojattua kaapelia auton ulkopuolelta sytkäpoksille, joka on kojetaulun alla jemmassa. Tällä kaapelilla sama homma. maadotukset ja virran oon kattonu että on kunnossa. Tuntuu jotenkin kummalta että edelleen tulee nii hirveet häiriöt vaikka on kunnon suojaukset. ja suojaus on vedetty poksin seiska napaan. Toinen modulikin on jo tulossa jenkeistä toiseen koneeseen, niin sillä vois testailla jos ei muualta vikaa löydy.

Onko kukaan törmänny samanlaiseen ongelmaan tai kellään hyviä vinkkejä?

Posted: Thu Jun 16, 2005 21:11
by jukkaj
Mulla ei ole ongelmia vaikka häiriöjohto ei ole missään kiinni megaruutassa!! täytyisköhän olla????
Käytössä fordin omat häiriösuojatut kaapelit ja liittimet, paitsi tietty megaruutalla

Posted: Fri Jun 17, 2005 12:16
by JaniM
musse67 wrote: Et viittis osotetta nakata, kun ei missään pistä silmään.
Käytti searchia, niin heti ekalla tärppäs.
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=36 ... odule+test

Posted: Fri Jun 17, 2005 13:54
by JesseT
jukkaj wrote:Mulla ei ole ongelmia vaikka häiriöjohto ei ole missään kiinni megaruutassa!! täytyisköhän olla????
Ei saa ollakaan. Siinähän menisi koko suojan idea.

Posted: Fri Jun 17, 2005 21:42
by musse67
JaniM wrote:Käytti searchia, niin heti ekalla tärppäs.
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=36 ... odule+test
helpommalla pääsee kun oskiloskoopilla mittailee. :) Pitää huomenna taas jotai koittaa keksiä. Oishan toi jo kiva saada auto tälle kesälle liikenteeseen tai edes käymään...

Posted: Thu Aug 25, 2005 16:52
by linkooja
Olipa sitten iso vika ku kävin tutkii vasta nyt sitä vehettä. Kiireitä ollunna :roll: (laiskuus).

Niin mun systeemissä se 5Voltin SAW tulo edikselle menee releen läpi siin relelaudassa, mut nyt ei enää pikkuvirta mennyt läpi->hapettunut?. Pistin hyppyjohdon releen tilalle ja rupesi pelaamaan.