Page 1 of 1

Signaaliongelmia vadenlämmön ja Lambdan kanssa.

Posted: Sun Sep 07, 2008 13:30
by axe
Kesken ajon alkoi vedenlämpömittari megatunessa näyttää ihan omiaan, muistaakseni jotain 50ast.
Samalla lopetti lambda näyttämisen tykkänään, eli ei syttynyt yhtään vihreää pallukkaa megatunessa. Kun auton sammutti, kaikki näytti olevan taas ok. Käynnistettäessä uudestaan, mittarit näytti taas ihan mitä sattuu.

Jossain on siis jotain häikkää, mutta mistä etsiä vikaa? Johtojen häiriösuojaksista vai maadoituksista vai mistä? Johtosarja on tehty valmiista kaapelista. Yleisesti signaaleissa ei ole mitään häiriötä, ei edes rpm- tai lambdasignaalissa. Voiko nuo MS:n johdot sotkea toistensa signaaleja, kun kulkevat samassa kaapelissa? Kaapeli on häiriösuojattu koko matkan, mutta johtimet sen sisällä ei ole häiriösuojattuja toisistaan.

Ongelma saattoi tulla sillä hetkellä kun flektin (MS ohjaa) olisi pitänyt lähteä pyörimään, mutta tämä on vaan aavistus.

Posted: Sun Sep 07, 2008 17:06
by Höylä
meillä ainakin flektin ohjaus sekoitti koko megan (auto sammuu siihen paikkaan, jos flektin johdon edes kytkee megaan) ja päätettiin luopua sen käytöstä, nykyään on alavesiletkussa sellainen aturi, joka lyö releen päälle tietyn lämpötilan ylittyessä, muistaakseni ihan 127 fiatin syyläristä napattiin se anturi :D

flekti pyörii siis, vaikka autosta olis kaikki muut virrat pois päältä, kuten tuollainen systeemi on alunperinkin tehty...

Posted: Thu Sep 11, 2008 18:06
by axe
Hyvä tietää että vika voi tosiaankin olla tuossa flektin ohjauksessa. Pitänee kokeilla autoa siten että flekti on katkaisijalla.

Posted: Sun Sep 28, 2008 11:06
by axe
Aiheesta löyty jo aikasempaa keskustelua. Ei vaan tuo cortnan linkittämä sivu enää aukea, eli mistähän diodista tuolla puhutaan?
http://finsquirt.net/forum/viewtopic.ph ... ght=flekti

Mulla tuo kytkentä on tehty näin:
Image