- Ihan ensimmäiseksi lue kaikki megasta:
http://www.megamanual.com. Käytä kunnolla aikaa, ja yrita "oikeasti" ymmärtää kaikki mitä sieltä löytyy
- Ennen ku aloitat asentamaan, lue säännöllisesti ms foorumeita:
http://www.msefi.com ja finsquirt. Monta ongelmaa ratkeaa jo ennen kun ne ehtii tulla.
- (Vain minun mielipide) Kannattaa pitää mielessä että ruisku ei välttämättä toimi yhtään sen paremmin tai taloudellisemmin kun hyvin säädetty kaasari. Ja kaasutinkoneen muuttaminen ruiskulle tulee maksamaan PALJON enemmän kun uusi hyvä kaasari + ammattilaisen säätö. Eli tuollasen vehkeen ruiskuttaminen on projekti joka kannattaa tehdä vaan harrastemielessä mielenkiinnosta asiaa kohtaan. Ainoa oikea etu on helppo säätäminen, josta on oikeastaan apua vaan silloin kun moottoria muutetaan jatkuvasti, tai jos ruvetaan leikkimään ahtamisen kanssa.
- Minä rakensin talvella sellasen "simulaattorin", jossa mega, piuhasarja ja kaikki anturit oli kotona lattialla. Sillä oli hyvä harjoitella ensimmäisiä säätöjä ja megatunea, vaikka ei RPM tietoja saanutkaan.
- EDIS on suhteellisen helppo asennettava. Hanki kokonainen EDIS8 kitti tuolta:
http://www.boostengineering.net. Sen lisäksi tarvitset 36-1 triggeripyörän. Minä ostin "raakapyörän" täältä:
http://www.diyautotune.com/catalog/trig ... -c-48.html. Siihen sorvasin ison reijän ja hitsasin hihnapyörään.
- Imusarjoissa vaihtoehdot taitaa olla nämä:
- Valmis 8 piste EFI sarja edelbrockilta
- Minkä tahansa vanhan sarjan muuttaminen 8 pisteelle
- Mikä tahansa vanha sarja + suuttimet läppärungossa
En ota kantaa mikä on paras. Taitaa olla tärkeintä vain päättää minkä haluaa ja pysyä siinä. Minä tein projektissa 8 piste imusarjan 60 luvun offenhauserista hitsaamalla siihen suutinbungelit ja lisä-anturipaikat. Ihan hyvin tuntuu toimivan.
Jotain tietoja tuosta minun projektista löytyy tuolta "menestystarinat" osiosta (1973 'Cuda)