Page 1 of 1

Mopar 383 ruisku

Posted: Sat Aug 30, 2008 19:50
by juke83
Ois Haaveena ruiskuttaa tuo oma kottero tässä talven aikana. Jahka saan kyljen ja katon korjattua. Tässä ois linkkii ja auto 39 http://www.e-body.blogspot.com/ Mutta on hämärää vähän mistä aloittaa imusarjan vaihto ehdot ois gm 454tbi+edelbrockin rpm, auto-nomicsin läppä+edelbrockin rpm tai mkä kiinnoistaisi eniten gm tpi johon tekisin itse runnerit elikkä säilyttäisin alkuperäisen pleniumin, polttoainekiskot, suuttimet, regulaattorin ja anturit. Ja tietenkin edis8 suorasytytyksen.Lähtökohtana on vanha kaasutin ja temppuileva sytkä kone itsessään on kunnossa (tarkistettu) ja kannet kunnostettu. Elikkä kaipaisin opastusta mistä aloittaa ja riittäköhän tpi suuttimien teho ? 8)

Posted: Mon Sep 01, 2008 11:00
by janimm
- Ihan ensimmäiseksi lue kaikki megasta: http://www.megamanual.com. Käytä kunnolla aikaa, ja yrita "oikeasti" ymmärtää kaikki mitä sieltä löytyy

- Ennen ku aloitat asentamaan, lue säännöllisesti ms foorumeita: http://www.msefi.com ja finsquirt. Monta ongelmaa ratkeaa jo ennen kun ne ehtii tulla.

- (Vain minun mielipide) Kannattaa pitää mielessä että ruisku ei välttämättä toimi yhtään sen paremmin tai taloudellisemmin kun hyvin säädetty kaasari. Ja kaasutinkoneen muuttaminen ruiskulle tulee maksamaan PALJON enemmän kun uusi hyvä kaasari + ammattilaisen säätö. Eli tuollasen vehkeen ruiskuttaminen on projekti joka kannattaa tehdä vaan harrastemielessä mielenkiinnosta asiaa kohtaan. Ainoa oikea etu on helppo säätäminen, josta on oikeastaan apua vaan silloin kun moottoria muutetaan jatkuvasti, tai jos ruvetaan leikkimään ahtamisen kanssa.

- Minä rakensin talvella sellasen "simulaattorin", jossa mega, piuhasarja ja kaikki anturit oli kotona lattialla. Sillä oli hyvä harjoitella ensimmäisiä säätöjä ja megatunea, vaikka ei RPM tietoja saanutkaan.

- EDIS on suhteellisen helppo asennettava. Hanki kokonainen EDIS8 kitti tuolta: http://www.boostengineering.net. Sen lisäksi tarvitset 36-1 triggeripyörän. Minä ostin "raakapyörän" täältä: http://www.diyautotune.com/catalog/trig ... -c-48.html. Siihen sorvasin ison reijän ja hitsasin hihnapyörään.

- Imusarjoissa vaihtoehdot taitaa olla nämä:
- Valmis 8 piste EFI sarja edelbrockilta
- Minkä tahansa vanhan sarjan muuttaminen 8 pisteelle
- Mikä tahansa vanha sarja + suuttimet läppärungossa
En ota kantaa mikä on paras. Taitaa olla tärkeintä vain päättää minkä haluaa ja pysyä siinä. Minä tein projektissa 8 piste imusarjan 60 luvun offenhauserista hitsaamalla siihen suutinbungelit ja lisä-anturipaikat. Ihan hyvin tuntuu toimivan.

Jotain tietoja tuosta minun projektista löytyy tuolta "menestystarinat" osiosta (1973 'Cuda)