Page 1 of 1
Kylmänä sammuu heti startin jälkeen, kuvaa lokitiedostosta
Posted: Sun Aug 24, 2008 11:33
by volvo240turbo
Eli ongelma on tämä, kylmänä kun starttaa (noin +20 astetta) niin kone ei jää käyntiin keralla vaan ehkä toisella tai kolmannella vasta. Kierrokset nousee kyllä aluksi noin 950 rpm ja sitten hyytyy sen verran alas että menee cranking modeen joten ennakko siinä kohtaa 10 astetta
Mikä tähän mahtaa olla syynä että näin tekee?
Tässä lokitiedostossa nyt jostain syystä jää ekalla kerralla juuri ja juuri käyntiin, varmaan siksi kun CLT on 27. Lämpimänä lähtee ihan nätisti käymään.
Lambda ei ole ihan tässä kohtaa vielä lämmin niin ei näe että mitä se näyttää.
Olen kokeillut eri cranking, ase ja warmup säätöjä eikä mikään tunnu auttavan.. Mielessä kävi vielä se että jos nostaisi cranking advance angle johonkin 15-20 ja cranking rpm 300 -> 400 josko se auttaisi ja sitten vielä ennakko kartasta tästä kohtaa tuohon 20-25 astetta.
Kertokaas mitä olette mieltä tästä?

Posted: Sun Aug 24, 2008 11:56
by Höylä
bensaa se vain kuitenkin haluaa lisää, kyllä se syy löytyy niistä ASE, warmup ja muista säädöistä, jotka sieltä crank/warmup välilehden takaa löytyy megatunessa
itse olen pitänyt cranking rpm jossakin 400-500 rpm paikkeilla riippuen koneesta, kärsis kyllä olla varmaan pienempikin... mutta koneet tuntuvat pyörittävän startilla sellaista 250-300 rpm, niin olen sitten pitänyt suurempana tuota arvoa...
annatko koneelle yleensä ryyppyä?
Posted: Sun Aug 24, 2008 14:23
by volvo240turbo
Höylä wrote:bensaa se vain kuitenkin haluaa lisää, kyllä se syy löytyy niistä ASE, warmup ja muista säädöistä, jotka sieltä crank/warmup välilehden takaa löytyy megatunessa
itse olen pitänyt cranking rpm jossakin 400-500 rpm paikkeilla riippuen koneesta, kärsis kyllä olla varmaan pienempikin... mutta koneet tuntuvat pyörittävän startilla sellaista 250-300 rpm, niin olen sitten pitänyt suurempana tuota arvoa...
annatko koneelle yleensä ryyppyä?
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Täytyy sitten koittaa antaa vielä lisää soppaa..
Mikä mahtaisi olla hyvä AFR arvo kylmänä?
Koitan myös nostaa hiukan tota cranking rpm arvoa.
Mitä tuolla ryypyn antamisella tarkotat?
Eli en varmaankaan anna..
Posted: Sun Aug 24, 2008 21:26
by Höylä
otin hieman lunttia omista asetuksista, joilla ainakin fordin 3 litrainen V6 kone jää käymään hienosti ekalla... noista pitäis selvitä myös se ryyppy juttu, tosin se ei tainnut toimia ensimmäisissä hi-res koodeissa, mutta toimii ainakin hr_10d2 ja sitä uudemmissa koodeissa.
ryyppy on kuitenkin kylmälle/viileälle koneelle aika olellinen asia, jos haluaa, että se jää käyntiin ekalla...
http://jysal.pp.fi/auto%20sekalaista/tu ... tukset.doc
Posted: Mon Aug 25, 2008 10:26
by volvo240turbo
Höylä wrote:otin hieman lunttia omista asetuksista, joilla ainakin fordin 3 litrainen V6 kone jää käymään hienosti ekalla... noista pitäis selvitä myös se ryyppy juttu, tosin se ei tainnut toimia ensimmäisissä hi-res koodeissa, mutta toimii ainakin hr_10d2 ja sitä uudemmissa koodeissa.
ryyppy on kuitenkin kylmälle/viileälle koneelle aika olellinen asia, jos haluaa, että se jää käyntiin ekalla...
http://jysal.pp.fi/auto%20sekalaista/tu ... tukset.doc
Mitä nuo
Prime pump when: Always
Fire priming pulse: Twice
mahtaa tarkoittaa käytännössä?
Ja tuota First start enrichment asetusta täytyy myöskin koittaa.
Posted: Mon Aug 25, 2008 10:33
by Höylä
Prime pump when: Always = annetaanko ryyppy: aina (always)
Fire priming pulse: Twice = kuinka ryyppy annetaan: kahdesti (twice)
First start enrichment asetus on oikeastaan vain äärimmäisiä olosuhteita varten tai jos ryyppykartta on jäänyt liian laihaksi, tuolla voi sitten paikata tilannetta, kunnes saa kartan kohdalleen... (kesällä on hankala säätää karttaa kohdalleen -30 pakkasia varten

)
omaa konetta ei saa kesälläkään käyntiin ilman kunnon ryyppyä

ryypyn kanssa se hörähtää heti, kun on starttauksen aloittanut...
Posted: Fri Aug 29, 2008 9:55
by puuhapete
Entäs minnes tuon More Cranking Stuff aktivoituminen on määritelty? Kerroit että 3x pitää kaasua painaa pohjaan että aktivoituu.
Hyvä tietää sekin jo tässä vaiheessa.

Posted: Fri Aug 29, 2008 11:12
by Höylä
puuhapete wrote:Entäs minnes tuon More Cranking Stuff aktivoituminen on määritelty? Kerroit että 3x pitää kaasua painaa pohjaan että aktivoituu.
Hyvä tietää sekin jo tässä vaiheessa.

"If the First Start Enrichment option is set to ON you will have the option to increase the cranking PW for the first start of the day. Just turn on the ignition and then pump the throttle 3 times before cranking. If the TPS value goes above the FLOODCLEAR more than 3 times."
eli suomeksi jotenkin näin... "kun ekan startin rikastus mahdollisuus on otettu käyttöön, on tarvittaessa mahdollisuus rikastaa seosta painamalla kaasu kolme kertaa pohjaan yli sen rajan joka tuohon TPS asetukseen on annettu."
TPS arvo on helpoin asettaa kohdalleen, kun ensin katsoo TPS kalibroinnin avulla mitä se arvo on kaasu pohjassa ja siitä vähentää muutaman pykälän ja sitten asettaa sen arvon siihen cranking rpm alapuolelle... prosenteilla sitten voi määritellä, kuinka paljon enemmän se antaa sitä polttoainetta normaali starttaukseen verrattuna...
ja asetukset löytyvät siis juuri tuolta "More Cranking Stuff" välilehdeltä crank/warmup valikon alta...
Posted: Wed Sep 03, 2008 17:27
by puuhapete
Juu tänks taas. Hyvin auttaa näköjään tuo 3x.