H-D Sportster 883 Microsquirt
Posted: Tue Aug 19, 2008 13:31
Kohteena siis otsikon mukainen laite, vuoden 1999 Harley-Davidson Sportster 883. Syy moiseen projektiin on siinä ettei laitetta saatu millään (jostain syystä, selvittämättä kylläkin) toimimaan parin kesän taistelun jälkeen kaasarin kanssa, muuten kuin tyhmäkäynnillä sekä täyskaasulla. Osakaasualue siis täysin käyttökelvoton... Ajatus oli sitten "päivittää" tekniikkaa hieman, eli heittää mehunsekoitin pois ja lisätä vikamahdollisuuksia...
Osalistaa:
- Buellista imusarja, läppärunko ja suuttimet
- Microsquirtin valmis boksi ja johtosarja
- välitankki, jonne:
- bensapumppu
- bensapaineen säädin, säädettävä
- lämmitettävä lambda etuputkeen
- lämpösensori imusarjaan
- lämpösensori takapytyn kupeeseen + alumininen sovite
- 2kpl releitä

Ja kaikki tuo, poislukien bensapalikat, piti saada mahtumaan jo ennestään ahtaan satulan ja öljytankin väliseen tilaan..!
Onhan tuossa vielä nuo ylimääräiset piuhat kiepillä, mutta vielä ei ole viitsinyt niitä pätkiä kun ei ole päätetty mitä lisäoptioita otetaan käyttöön. Eikä sytkän ohjaustakaan ole vielä mukana... Ja mahdollinen toinen kartta, sillekin pitää jättää mahdollisuus, jne...

Tuollainen ratkaisu pyörii välitankin sisällä, ihan mukavasti tuntuu tuottavan paineita ainakin tähän tarpeeseen...
http://www.youtube.com/watch?v=jz68KKkhnTM
Eka testi, esiohjelmoitu ruiskukartta, vielä säätämistä jäljellä.
Muutama huomio:
-Välitankille tehtävä huohotus että ilma pääsee pois
-Välitankki ja muut bensalinjassa olevat käikäleet saatava riittävän kauas koneesta/pakoputkesta koska bensa kiehuu/höyrystyy herkästi ja pumppu vetää pystyyn kiehumisen alkaessa.

Ja tällaisii paikkoihin niitä palikoita sitten siirreltiin, tuntuisi olevan "järkevämmillä" paikoilla, sillä nyt ei bensa tunnu keittävän vaikka säätölenkin jälkeen vielä paikallaan tovi käyttääkin...
Ja tuo T-haara bensaletkusta kyllä poistuu, on vain säädön aikana tuossa viemässä tietoa bensanpaineesta kuskille...
Eilispäivä meni oikeastaan harakoille, tai paremminkin opetellessa MegaLogWiewerin käyttöä, kun ei osattu tällätä tuota laitetta TPS-säätöiseksi. Koko ajan vain luuli että MAP-arvoa kytätä pitäisi, vaikka tuossa Microsquirtissa ei koko MAP-anturia olekaan. Joka paikkaan luulimme jo tällänneemme Alpha-N asetukset, ini -tiedostoja myöten, mutta vielä piti pari lisämuutosta tehdä ennenkuin homma lopulta alkoi sujumaan. Aika nihkeästi vain tuosta Alpha-N jutusta yleensäkään löytyy mitään, Megamanuaali sivuuttaa asian aika "ylimielisesti", eikä haku paljastanut oikeastaan juuri paljoakaan apuja. Kunnes viimein löytyi tämä jonka avulla asia sitten ratkesi, ainakin nyt siltä tuntuu..!
Osalistaa:
- Buellista imusarja, läppärunko ja suuttimet
- Microsquirtin valmis boksi ja johtosarja
- välitankki, jonne:
- bensapumppu
- bensapaineen säädin, säädettävä
- lämmitettävä lambda etuputkeen
- lämpösensori imusarjaan
- lämpösensori takapytyn kupeeseen + alumininen sovite
- 2kpl releitä

Ja kaikki tuo, poislukien bensapalikat, piti saada mahtumaan jo ennestään ahtaan satulan ja öljytankin väliseen tilaan..!
Onhan tuossa vielä nuo ylimääräiset piuhat kiepillä, mutta vielä ei ole viitsinyt niitä pätkiä kun ei ole päätetty mitä lisäoptioita otetaan käyttöön. Eikä sytkän ohjaustakaan ole vielä mukana... Ja mahdollinen toinen kartta, sillekin pitää jättää mahdollisuus, jne...

Tuollainen ratkaisu pyörii välitankin sisällä, ihan mukavasti tuntuu tuottavan paineita ainakin tähän tarpeeseen...
http://www.youtube.com/watch?v=jz68KKkhnTM
Eka testi, esiohjelmoitu ruiskukartta, vielä säätämistä jäljellä.
Muutama huomio:
-Välitankille tehtävä huohotus että ilma pääsee pois
-Välitankki ja muut bensalinjassa olevat käikäleet saatava riittävän kauas koneesta/pakoputkesta koska bensa kiehuu/höyrystyy herkästi ja pumppu vetää pystyyn kiehumisen alkaessa.

Ja tällaisii paikkoihin niitä palikoita sitten siirreltiin, tuntuisi olevan "järkevämmillä" paikoilla, sillä nyt ei bensa tunnu keittävän vaikka säätölenkin jälkeen vielä paikallaan tovi käyttääkin...
Ja tuo T-haara bensaletkusta kyllä poistuu, on vain säädön aikana tuossa viemässä tietoa bensanpaineesta kuskille...
Eilispäivä meni oikeastaan harakoille, tai paremminkin opetellessa MegaLogWiewerin käyttöä, kun ei osattu tällätä tuota laitetta TPS-säätöiseksi. Koko ajan vain luuli että MAP-arvoa kytätä pitäisi, vaikka tuossa Microsquirtissa ei koko MAP-anturia olekaan. Joka paikkaan luulimme jo tällänneemme Alpha-N asetukset, ini -tiedostoja myöten, mutta vielä piti pari lisämuutosta tehdä ennenkuin homma lopulta alkoi sujumaan. Aika nihkeästi vain tuosta Alpha-N jutusta yleensäkään löytyy mitään, Megamanuaali sivuuttaa asian aika "ylimielisesti", eikä haku paljastanut oikeastaan juuri paljoakaan apuja. Kunnes viimein löytyi tämä jonka avulla asia sitten ratkesi, ainakin nyt siltä tuntuu..!