Page 1 of 1

miten saada auton oma lämpömittari toimintaan

Posted: Mon Aug 18, 2008 15:29
by jakonen
jos anturille laittaa 2 johtoa niin molemmat segä mega että auton mittari näyttää mitä sattuu. kokeilin laittaa diodin kautta mutta silti sotkee kun molemmat piuhat laittaa kiinni. pitääkö väsätä toinen anturi auton omalle lämpömittarille että saa toimimaan? ku ei tota läppäriä viiti joka kerta ottaa mukaan... ois tietysti mahollista rakentaa megaview josta näkis sit paljon muutakin mutta en näe sitä muuten kovinkaan tarpeellisena :? miten ootte hoitanut asian?

Posted: Mon Aug 18, 2008 16:49
by AJ
Itsellä on mittarille ainakin jo alunperin oma anturinsa. Megalle toinen (myös alkuperäisessä ruiskussa samalla tavalla).

Posted: Mon Aug 18, 2008 19:42
by jakonen
onko tämä yleinen käytäntö että autossa olisi kaksi lämpöanturia??
en ole kovinkaan paljoa tutustunut sarjatuotantoautojen ruiskuihin ja tuo omakin on alunperin kaasari :? helkkari... pitänee sitten rakennella paikka tolle anturille...

Posted: Mon Aug 18, 2008 20:42
by pipo_esa
Volkkarin G60 koneessa on kaksi lämpöanturia, toinen ruiskulle ja toinen lämpömittarille ja vielä erilaisella vastuskäyrällä

Posted: Mon Aug 18, 2008 20:51
by Höylä
kyllä tuo 2 anturia on ihan normaali käytäntö jo tehtaan ruiskujen kanssa.

Posted: Tue Aug 19, 2008 3:11
by jakonen
kiitos vastauksista :D täytynee rakennella tosiaan paikka sit sille toiselle anturille.