Page 1 of 2

sytty ongelma

Posted: Sat Aug 16, 2008 22:56
by Höylä
eli seuraavanlainen ongelma kyseessä...

antaa kipinän oikeaan aikaan, kun starttaa ja katsoo lampulla, mutta heti, kun kytkee polttoaineen syötön mukaan ja kone alkaa yrittämään käyntiin, kipinä katoaa/ampuu minne sattuu :roll: eli ei käynnisty, mutta lupaa taas heti, kun kierrokset tippuvat sen maagisen rajan alle, jossa kipinä katoaa... eli seilaa siinä 250 ja 400 rpm paikkeilla (käynnistyskierroksetkin kokeiltu nostaa n. 800 rpm, ei apua)

on kokeiltu trigger return ja time based asetusta, molemmilla sama ongelma... (trigger return asetus tuntuu lisäksi vain aiheuttavan lisää ongelmia, kun ei sen "toiminta" ole vielä tuttua...)

kone V6 (ford BOB 2.9 24 valve cosworth), hukkakipinä, VR anturi lukemassa 36-1 pyörää kampiakselilta, sytkäkivet megassa, ei siis erillistä sytkäyksikköä, LM 1815 piiri tekee muunnoksen VR anturilta megalle.

kuva logista jossa näkee, että meinaa lähteä käyntiin, mutta sitten hyytyy sinne n. 400 rpm paikkeille :roll:

kone on nyt 2 päivää "luvannut" ja jossain vaiheessa sytkälähtö A lakkasi toimimasta, kivi ei ole hajalla...

voiko prossu vika aiheuttaa tälläistä :shock:

koodina hr_10D2 jolla muuten tuntuu onnistuvan ja tottelee säätöä (kivet ei lämpene ym.), hr_10G poltti oikeastaan heti kivet paskaksi :evil:

Posted: Sat Aug 16, 2008 23:18
by country sedan
Ei varmaankaan vaikuta asiaan, mutta nyt kun EDIS ei ole enää käytössä niin pitääkö ton triggerin asentoa muuttaa??

Posted: Sat Aug 16, 2008 23:26
by Höylä
niin ja eikös trigger angle ole silloin n. 60, kun puuttuvan hampaan kohta on n. ykk, kun VR anturi on kuudennen hampaan kohdalla (36-1 pyörässä 1 hammasväli = 10 astetta?) :roll: ja VR anturi on ihan tehtaan asentamassa paikassa.

tuon koneen kanssa on v-mäinen systeemi, kun kampiakselin remmipyörässä olevat merkit ei olekkaan 1 pytyn ykk kohdalla (tai minkään muunkaan pytyn ykk kohdalla...), tuo ilmeni sitten kun oltiin aikansa tahkottu ja vaikutti siltä, että kaikki ei ole ihan kohdallaan... jouduttiin sitten tekemään liidulla omat merkit ykk merkiksi ja siinä voi tietysti olla joku 5-10 asteen heitto pahimmillaan, mutta ei sen pitäis silti käynnistystä estää :roll:

Posted: Sun Aug 17, 2008 9:48
by W-PH
Trig pos A=0
Trig Return pos A=5
Trig pos B=12
Trig Return pos B=17
Trig pos C=24
Trig Return pos C=29

Trigger Angle=60
Desired trigger return (Cranking angle)=10

Noilla pitäisi osua kipinä kohdalleen, kokeile ensin tulpat irroitettuna ja venttiilikoppien
päälle maadoitettuna niin saat säihkettä ajoituslamppuun.

HR_10D2 koodissa on bugeja(lämmitysrikastustukset/seoskorjaus), käytä suosiolla uusinta (10g).
Sytytyspuolen koodi on molemmissa sama.

Posted: Sun Aug 17, 2008 9:58
by Höylä
W-PH wrote:Trig pos A=0
Trig Return pos A=5
Trig pos B=12
Trig Return pos B=17
Trig pos C=24
Trig Return pos C=29

Trigger Angle=60
Desired trigger return (Cranking angle)=10

Noilla pitäisi osua kipinä kohdalleen, kokeile ensin tulpat irroitettuna ja venttiilikoppien
päälle maadoitettuna niin saat säihkettä ajoituslamppuun.

HR_10D2 koodissa on bugeja(lämmitysrikastustukset/seoskorjaus), käytä suosiolla uusinta (10g).
Sytytyspuolen koodi on molemmissa sama.
tais ne tuollaisetkin triggeröinnit olla käytössä, mutta ei vain käy, eli lupaa kyllä, mutta ei käy... ja se nyt suurin ongelma onkin, kun kipinä häviää heti, kun kone yrittää käydä/lupaa hyvin :roll:

miksi 10g koodi räjäytti sytkäkivet :?: lämpenivät aivan pirusti jo 1.5 dwell asetuksella ja lopuksi "räjähtivät", 10d2 koodi taas kestää hyvinkin yli 4 dwell aikoja... (oma projekti ei myöskään aikoinaan hyväksynyt tiettyjä koodeja, vaan päästi savut pihalle sytkävahvistemesta :shock: )

pitää nyt ensin saada selville, mihin sytkälähtö A kipinä on hävinnyt :idea: puolassa vika ei ole, koska kun antaa B tai C lähdöstä ohjauksen, niin silloin ne tulpatkin antaa kipinää...

Posted: Sun Aug 17, 2008 10:36
by W-PH
quote:

miksi 10g koodi räjäytti sytkäkivet lämpenivät aivan pirusti jo 1.5 dwell asetuksella ja lopuksi "räjähtivät", 10d2 koodi taas kestää hyvinkin yli 4 dwell aikoja... (oma projekti ei myöskään aikoinaan hyväksynyt tiettyjä koodeja, vaan päästi savut pihalle sytkävahvistemesta)

Kuin myös mulla, mutta olettaisin että käynnistysyrityksen jälkeen sytkälähtö jää päälle (ainakin ohjauksen ledien perusteella)
jostain kumman syystä, pa-pumppu pyörii sen 2s jona aikana sytytysyksikkö päästää savut ulos.
Koodina oli 10d2, jolla kuitenkin toiminut sittemmin ihan ok, nyt käytössä 10g.

Vajaalla akulla ja heikolla startilla tilanne oli hankalin, silloin noita "jumituksia" tuli tiheimmin.
Laitoin testausvaiheessa pienen sulakkeen puolan syöttöön ja pari kertaa se paloikin ennen kuin
kaikki asetukset olivat kohdallaan. Käynnistyssuihkutusaika on oltava kohdallaan sillä se pahentaa tuota takaisin potkimista.

Posted: Sun Aug 17, 2008 10:47
by Höylä
ei pitäis olla jännitteestäkään kiinni, auton oma akku ja 180 ah akku kaverina, jotka aina ladataan välillä, ettei ole siitä kiinni :roll:

ne sytkäkivet räjähtivät startatessa, ei startin jälkeen tai muuten koneen seisoessa megassa virrat päällä :roll:

pysyn nyt kuitenkin toistaiseksi tässä 10d2 koodissa, kun se ei tunnu vielä aiheuttavan varsinaisia kustannuksia :D voihan sen sitten myöhemmin päivittää uudempaan, kunhan on ensin saatu koneet tulille...

kone ei potki takaisin, vaan yrittää siististi käyntiin, mutta eihän se onnistu, jos kipinä katoaa heti, kun hieman lupaa :evil:

Posted: Sun Aug 17, 2008 10:53
by W-PH
Toi VR-anturin napaisuus vaikuttaa latausaikaan, onko se oikein?

Posted: Sun Aug 17, 2008 11:00
by Höylä
W-PH wrote:Toi VR-anturin napaisuus vaikuttaa latausaikaan, onko se oikein?
pitäis olla, kaiken käytettävissä olevan tiedon mukaan (mistä siihen sais muuten tietoa, kumpiko napa niistä on maa ja kumpiko singnaali, nyt on päätelty vain fordin johtojen väristä, että ruskea on maa, kuten kaikki maajohdot fordeissa), eikä sitä ole muuteltu, pitäiskö ottaa riski ja koittaa kääntää se toisin päin :roll:

voiko tuo tosiaan hukata kipinän, kun rpm nousee, vaikka itse megassa ei varsinaisia piikkejä näy, mutta onko tuo rpm "leikkautuminen" (rpm tasapäistyminen) logissakin merkki siitä, että napaisuus on kuitenkin väärin :shock:

Posted: Sun Aug 17, 2008 11:13
by W-PH
Napaisuuden vaihto ei riko mitään mutta kierroslukusignaali voi kadota.

Posted: Sun Aug 17, 2008 11:42
by Höylä
W-PH wrote:Napaisuuden vaihto ei riko mitään mutta kierroslukusignaali voi kadota.
ok, pitää testata tuokin vielä varmuuden vuoksi, sehän kyllä selittäis miksi kipinä katoaa, jos rpm tieto katoaa hetkeksikin, eli megan pitää kai taas odottaa uutta kierrosta ja alkaa sitten vasta laskea rpm tietoa uusiksi ja taas se katoaa jne.

vai tarkoitiko, että se häviää lopullisesti, eikä vain välillä, jos napaisuus on väärin :roll:

Posted: Sun Aug 17, 2008 11:52
by W-PH
Tuon LM-piirin kanssa en tiedä kuin käy mutta MS3.0-levyn muuntimen kanssa kierroslukutieto saattaa kadota kokonaan.

Posted: Sat Aug 23, 2008 11:00
by Höylä
no nyt on ongelmat poissa, otettiin se auton oma edis 6 systeemi käyttöön ja komeasti käy 8)

Posted: Mon Dec 21, 2009 5:00
by ruusberi
Laitetaanpa tänne topikkiin, kun omassa autossa ogelma on vastaavanlainen, kokoonpano vain hieman eri.

Eli triggeripyöränä Peugeotin oma 60-2 ja sitä lukee alkuperäinen induktiivianturi. LM1815-piiri hoitaa muutoksen kanttiaalloksi. Sytytys on tällä hetkellä otettu fidlestä. Sytytys-yksikkönä on Peugeotin alkuperäinen, Boschin 0 227 100 123 ja virranjakaja hoitaa sytytysjärjestyksen. Boxi on Partcon 2.2 ja koodina on ollut alusta asti 029y4.

Ongelmat alkoi uuden johtosarjan kasaamisen jälkeen. Väliaikaisella johtosarjalla kone lähti laakista käyntiin. Tallensin asetukset ja näillä samoilla asetuksilla, mutta uudella johtosarjalla ennakko muuttui alkuperäisestä 10 asteen ennakosta noin 60 astetta liian aikaiselle.

Kokeilin laittaa ennakon väkisin kohdalleen wheel decoder settingistä. Nyt on startatessa tasan 10 astetta ennakkoa siihen asti, kunnes kytkee bensansyötön. Kone yrittää laakista käynttin, vaan ennakko lähtee heti seilaamaan miten sattuu ja miten tykkää.

Jos jollain olisi heittää tähän vaikka pari filosofista kommenttia/kysymystä, niin vika voisi selvitä nopeammin. Kerran on jo kokeiltu laittaa väliaikainen johtosarja takaisin paikalleen, jolla on loppujen lopuksi taas saatu auto käyntiin.

Tällä hetkellä jo mm. kokeiltuja/tarkistettuja:
- Maadoitukset
- Vr-anturin napaisuus
- Asetukset (Ei ainakaan paranna tilannetta)
- Johtosarjan kytkennät moneen kertaan
- Koodin lataaminen uudestaan

Kysymysmerkkinä:
- LM1815 toimivuus (oskilloskooppia ei valitettavasti käytettävissä)
- Vr-signaali (vedetty "mikrofonikaapelilla". Toimivassa oli normi piuhaa)
- Sytytys-yksikön signaalipiuha. (riittääkö tässä normaali piuha?)
- Koodi.
- Sytytys-yksikkö
- Joku muu, mikä saattaisi vaikuttaa johtosarjassa sytytys-ennakon muuttumiseen.

Posted: Wed Dec 23, 2009 1:49
by ruusberi
Aika hiljasta. :D

Posted: Wed Dec 23, 2009 10:28
by teg
Kuulostaa siltä kuin sytytys häiritsisi vr-anturia. Uusi tulpanjohdot ja tarkista sytytysosien maadoitus.

Posted: Wed Dec 23, 2009 11:30
by Vauhtivaunu
ruusberi wrote:Jos jollain olisi heittää tähän vaikka pari filosofista kommenttia muuttumiseen.
Kun kerran koodi on laitettu uusiksi niin laitoithan asetukset käsin eli et ladannut niitä .msq-tiedostosta? Sytkä-asetukset kannattaa käydä vielä läpi ajatuksen kanssa.

Fidlen käyttämistä syttyohjaukseen ei ole suositeltu pitkään aikaan vaan luotettavinta olisi käyttää led17-ohjausta.

Siihen LM1815-piiriin kannattaisi laittaa potikka sisäänmenoon että saa säädettyä herkkyyttä. Mulla on ollu tarkoitus tehdä kytkis omista muutoksista tuohon piiriin jotka on osoittautuneet toimiviksi, mutten oo vaan saanu aikaseksi. Se on vähän liian herkkä häiriöille sillä MS-extran manuaalissa esitetyllä kytkennällä.

Posted: Wed Dec 23, 2009 14:57
by ruusberi
teg wrote:Kuulostaa siltä kuin sytytys häiritsisi vr-anturia. Uusi tulpanjohdot ja tarkista sytytysosien maadoitus.
Tulpanjohdot ovat aivan uudet. Maadoitus on toteutettu vähintään riittävästi. Peugeotin omistajana maadoitukset tulee yleensä hoidettua huolella. :D


Vauhtivaunu wrote: Kun kerran koodi on laitettu uusiksi niin laitoithan asetukset käsin eli et ladannut niitä .msq-tiedostosta? Sytkä-asetukset kannattaa käydä vielä läpi ajatuksen kanssa.
Tätäpä en ole kuullutkaan. Täytynee kokeilla. Onko tuossa joku logiigga, miksi menetellä näin? Siis jos laittaa saman koodin uudestaan.

Vauhtivaunu wrote: Fidlen käyttämistä syttyohjaukseen ei ole suositeltu pitkään aikaan vaan luotettavinta olisi käyttää led17-ohjausta.
Ajatuksena on myöhemmällä ajankohdalla toteuttaa sytytys toki hukkakipinäpuolalla. Voi olla, että pääsee rakentamaan heti esim. hall-anturointia ja hukkakipinäpuolan ohjausta, jos ei tuolla ala toimia.

Vauhtijannu wrote: Siihen LM1815-piiriin kannattaisi laittaa potikka sisäänmenoon että saa säädettyä herkkyyttä. Mulla on ollu tarkoitus tehdä kytkis omista muutoksista tuohon piiriin jotka on osoittautuneet toimiviksi, mutten oo vaan saanu aikaseksi. Se on vähän liian herkkä häiriöille sillä MS-extran manuaalissa esitetyllä kytkennällä.
Minkä "kokoinen" potikka on kyseessä? Onko muuten MS2 V3- laudassa paljonkin parempi ja luotettavampi tämä vr-muunnin? Kellään ollut sen kanssa ongelmia?

Posted: Wed Dec 23, 2009 17:43
by Vauhtivaunu
ruusberi wrote: Onko tuossa joku logiigga, miksi menetellä näin? Siis jos laittaa saman koodin uudestaan.
Megatune toisinaan sössii sen koodin kun sen antaa polttaa ne asetukset .msq:sta. Muutaman kerran oon tuon todennu ja elvyttäny prosut uudelleen. Ne ei niin vaikeita juttuja ole naputella ja sillä tavalla säästää hermoja. Suosittelen jonkun muun säätöohjelman omaksumista.


ruusberi wrote: Minkä "kokoinen" potikka on kyseessä? Onko muuten MS2 V3- laudassa paljonkin parempi ja luotettavampi tämä vr-muunnin? Kellään ollut sen kanssa ongelmia?
Sen 18k vastuksen tilalle oon laittanu 50kohmin trimmerin. Sitten pinni nro14 voi maadoittaa ja jättää pois ne 39k vastuksen ja 0.01uF konkan.

V3:ssa on ihan hyvä vr-muunnin mutta joissakin autoissa on senkin kanssa ollut ongelmia. MS2-prosu on sitten paljon herkempi häiriösignaaleille, tosin siinä on myös mahdollisuus suodattaa niitä.

Posted: Wed Dec 23, 2009 17:45
by risu
Vauhtivaunu wrote: Fidlen käyttämistä syttyohjaukseen ei ole suositeltu pitkään aikaan vaan luotettavinta olisi käyttää led17-ohjausta.
Mulla ei MS1 + Extra kanssa ollu mitään ongelmia ton fidlen kanssa, tosta on kyllä jo jokunen vuosi..
ruusberi wrote:
teg wrote:Kuulostaa siltä kuin sytytys häiritsisi vr-anturia. Uusi tulpanjohdot ja tarkista sytytysosien maadoitus.
Tulpanjohdot ovat aivan uudet. Maadoitus on toteutettu vähintään riittävästi.
Koita vanhoilla naruilla, mulla ei edellinen käyttöauto meinannu lähteä uusilla motonetin tarvikenaruilla ollenkaan käyntiin kun ne iski suoraan läpi. Laadutonta p*skaa, olisin vieny takas ellen ois ehtiny hukata kuittia :)

Tarkista kans sen VR-anturin kaapelin maadotus, ethän oo maattanut sen mikkijohdon suojakuorta molemmista päistä? Maatto sille mielummin megan päästä. Toi vaeltamisoire kuulostaa kyllä väärältä napaisuudelta eli vaikka oletkin sen tarkistanut jo, niin mahdollisten kaapelointimuutosten jälkeen koita vielä uudelleen toisinpäin jos ei heti ole korjautunut.

Posted: Wed Dec 23, 2009 18:59
by teg
ruusberi wrote: Tulpanjohdot ovat aivan uudet. Maadoitus on toteutettu vähintään riittävästi. Peugeotin omistajana maadoitukset tulee yleensä hoidettua huolella. :D
Uudetkin johdot voivat olla rikki ja/tai jollain tapaa väärin asennettu. Eikä muuten olisi ensimmäinen kerta kun pösökuski on tehnyt maadoitukset huolella, mutta väärin..

Oikeastaan kannattaa tarkistaa kaikki mitkä ovat muuttuneet sen jälkeen kun lakkasi toimimasta.

Posted: Wed Dec 23, 2009 23:02
by ruusberi
risu wrote:
ruusberi wrote:
teg wrote:Kuulostaa siltä kuin sytytys häiritsisi vr-anturia. Uusi tulpanjohdot ja tarkista sytytysosien maadoitus.
Tulpanjohdot ovat aivan uudet. Maadoitus on toteutettu vähintään riittävästi.
Koita vanhoilla naruilla, mulla ei edellinen käyttöauto meinannu lähteä uusilla motonetin tarvikenaruilla ollenkaan käyntiin kun ne iski suoraan läpi. Laadutonta p*skaa, olisin vieny takas ellen ois ehtiny hukata kuittia :)
Otetaan harkintaan. Uudet tulpanjohdot ovat olleet kuitenkin sen aikaa autossa kiinni, että vakio moottorinohjauksella autoa on käytetty, sekä ajettu pari testilenkkiä. Samoilla tulpanjohdoilla+MS:lla on autoa käytetty tyhjäkäynnillä useamman kerran väliaikaisella johtosarjalla.
risu wrote: Tarkista kans sen VR-anturin kaapelin maadotus, ethän oo maattanut sen mikkijohdon suojakuorta molemmista päistä? Maatto sille mielummin megan päästä. Toi vaeltamisoire kuulostaa kyllä väärältä napaisuudelta eli vaikka oletkin sen tarkistanut jo, niin mahdollisten kaapelointimuutosten jälkeen koita vielä uudelleen toisinpäin jos ei heti ole korjautunut.
Pösön alkuperäinen vr-anturi on kolmenapainen. Tämänhetkinen kytkentä menee seuraavanlaisesti: Pinnistä 1 ja 2 menee tämän "mikrofonikaapelin" sisältä piuhat lm1815 piirille, vr-anturin pinni 3 yhdistyy "mikrofonikaapelin" suojakuoreen ja MS:n päässä maadoittuu samaan maadoituspisteeseen, mihin MS maadoittuu. Olen kokeillut vaihtaa pinnien 1 ja 2 paikkaa, mutta en ole saanut toivottua tulosta.

Korostetaan vielä, että väliaikaisessa johtosarjassa piuhana oli kaiutinkaapeli, jonka johtimet oli vain kiedottu punnille. Lisäksi nämä menivät noin 10cm päästä tulpanjohtoja. :roll:
teg wrote: Oikeastaan kannattaa tarkistaa kaikki mitkä ovat muuttuneet sen jälkeen kun lakkasi toimimasta.
Olen jo lukemattoman kerran yrittänyt tutkia mitä eroa näissä kahdessa johtosarjassa on, mutta aina mittaustulosten ja pohdinnan jälkeen olen päätynyt siihen tulokseen, että väliaikainen johtosarja on hengenvaarallinen, mutta toimiva. Uuteen johtosarjaan on käytetty malttia ja aikaa. Se ei ole hengenvaarallinen, muttei se myöskään luultavasti ole toimiva.

Voi kun saisi jotenkin testattua tuon sytytys-yksikön, sekä lm1815 piirin toiminnan. Saisi ainakin ne pyyhittyä pois vian aiheuttajista.

Posted: Wed Dec 23, 2009 23:34
by teg
ruusberi wrote: Pösön alkuperäinen vr-anturi on kolmenapainen. Tämänhetkinen kytkentä menee seuraavanlaisesti: Pinnistä 1 ja 2 menee tämän "mikrofonikaapelin" sisältä piuhat lm1815 piirille, vr-anturin pinni 3 yhdistyy "mikrofonikaapelin" suojakuoreen ja MS:n päässä maadoittuu samaan maadoituspisteeseen, mihin MS maadoittuu.
Onko kolmospinni maadoitettu anturin päästä rungon kautta kenties? Jos on, katkaisen sen maadoitus megan päässä. Voisit kokeilla muutenkin sen maadoituksen purkamista megan päästä.

Posted: Wed Dec 23, 2009 23:39
by ruusberi
teg wrote:
ruusberi wrote: Pösön alkuperäinen vr-anturi on kolmenapainen. Tämänhetkinen kytkentä menee seuraavanlaisesti: Pinnistä 1 ja 2 menee tämän "mikrofonikaapelin" sisältä piuhat lm1815 piirille, vr-anturin pinni 3 yhdistyy "mikrofonikaapelin" suojakuoreen ja MS:n päässä maadoittuu samaan maadoituspisteeseen, mihin MS maadoittuu.
Onko kolmospinni maadoitettu anturin päästä rungon kautta kenties? Jos on, katkaisen sen maadoitus megan päässä. Voisit kokeilla muutenkin sen maadoituksen purkamista megan päästä.
Olen kokeillut myös ilman suojamaata. Tässä 2kk aikana olen ehtinyt kokeilla kaikki ns. järkevät keinot mitä on mieleen juolahtanut.

Posted: Thu Dec 24, 2009 10:41
by teg
Koita katsoa tunerstudion toothloggerilla, että onko vika tosiaan triggeröinnissä.

Posted: Thu Dec 24, 2009 16:42
by ruusberi
Koitan katsoa. Sytytys-yksikössä ja tulpanjohdoissa ei todennaköisesti ole vikaa. Toimii vallan mainiosti vakio moottorinohjauksella.

Vika keskittyy alueelle MS ja johtosarja. Jos vr-signaalin toteaa olevan kunnossa, niin mistä lähteä seuraavaksi tutkimaan? Suurin ongelma ei ole ennakon seilaaminen, vaan se, että oikeilla asetuksilla on nyt ennakko sen 50-60 astetta liian aikaisella. Tarkkaa arvoa en tiedä, koska, ei riitä ajoitusmerkissä taulukko niin pitkälle.

Auto ollut käynnissä näillä wheel decoder asetuksilla:

Trig Pos A: 10
Trig Return Pos A: 18
Trig Pos B: 40
Trig Return Pos B: 48

Trigger angle: 60

Tämänkin mukaan nämä asetukset on oikein, kun tässä autossa triggeripyörän nasta nr. 20 on anturin kohdalla koneen ollessa YKK:ssa.

Posted: Thu Dec 24, 2009 22:37
by teg
Jos ennakko on noin paljon pielessä, saattaa invert/non-invert asetus olla väärin päin?

Posted: Fri Dec 25, 2009 12:33
by ruusberi
Spark output invented pitää olla käytössä. NO-asetuksella ei anna kipinää ja sytytys-yksikkö lämpenee nopeasti.

Posted: Mon Dec 28, 2009 11:52
by risu
ruusberi wrote:Olen kokeillut myös ilman suojamaata. Tässä 2kk aikana olen ehtinyt kokeilla kaikki ns. järkevät keinot mitä on mieleen juolahtanut.
Jos sen kanssa on noin kauan jo tapeltu niin ei liene kovinkaan suuri vaiva vetää VR-anturilta vaan kahdella tavallisella sähköjohdolla signaali megan liittimelle (tai sillä kaiutinkaapelilla mikä sulla oli väliaikaisesti), ilman mitään ylimääräsiä maattoja ja suojauksia tähän signaaliin, näkeepähän sitten onko vika nykyisessä kaapelissa tai sen maattamisessa.

Posted: Mon Dec 28, 2009 21:58
by ruusberi
risu wrote:Jos sen kanssa on noin kauan jo tapeltu niin ei liene kovinkaan suuri vaiva vetää VR-anturilta vaan kahdella tavallisella sähköjohdolla signaali megan liittimelle (tai sillä kaiutinkaapelilla mikä sulla oli väliaikaisesti), ilman mitään ylimääräsiä maattoja ja suojauksia tähän signaaliin, näkeepähän sitten onko vika nykyisessä kaapelissa tai sen maattamisessa.
Tämäkin on kokeiltu. Ei vaikutusta.

Tässä vielä jonkin aikaa yritetään tuon kanssa kikkailla ja jos alkaakin toimia, niin ilmoitan siitä tänne. Muussa tapauksessa ohjaimeen tulee muutokset hall-anturoinnille ja hukkakipinäpuolan ohjaus. Tai sitten mahdollisesti boxi vaihtuu kokonaan laadukkaampaan.