Page 1 of 1
Hall ongelma?
Posted: Sat Jul 26, 2008 20:43
by hare_
Ongelma olisi sellainen että 2kpl hall antureita on mennyt mykäksi anturi on honeywell 1gt101dc. Aluksi anturit antoivat signaalia ja jonku starttauskerran jälkeen loppui tiedon kulku, molemmat anturit teki samanlailla. Anturiin on kytketty +12v sulakkeen kautta ja miinus runkoon ja tietysti signaali johto megalle ja megan sisällä on ylösveto, joten mikä vikana kun anturit mykistyy? Viimeinen anturi erosi edellisestä senverran että se rupesi mykistymisen jälkeen kuumeta....???
Posted: Mon Jul 28, 2008 16:07
by W-PH
Ota anturin käyttöjännite levyltä käyttöjännitteen suotopiirin jälkeen.
Pääset myös vähemmillä harmailla hiuksilla kun startatessa tulevat kierroslukupiikit jäävät pois...
Eihän ylösvetovastus ole liian pieni? Anturin virrankesto on rajallinen
Posted: Sun Aug 03, 2008 17:01
by hare_
Kiitos paljon! Nyt ei polta enää antureita

eikun jatkuu
Posted: Thu Aug 07, 2008 8:07
by hare_
Polttaa sittenkin! Kumma kun rupeaa sytkää kokeilemaan niin silloin polttaa hallin? siis kun megalta otan sytkä liittimen irti ja ajan vain ihan normi jakaja sytkällä mikä ei ole yhteydessä megaan niin ei ongelmia, mutta kun pistät sytkä liittimen paikoilleen ja rupean kukeilemaan sytkää megan ohjaamana niin jonku starttailu kerran jälkeen hall heittää veivin? Puola on ford mondeosta ja megaan on laitettu sytkä kivet.
Posted: Thu Aug 07, 2008 8:39
by PE-LE
käykö moottori HALLin ohjaamana ollenkaan? vai palaako se heti , jos kerran jännitteen syöttö on otettu eri paikasta tulisiko signaali linjaan jännitepiikkejä megalta, onko optoerotin käytössä? ehjä? ja oikein päin?
Posted: Thu Aug 07, 2008 17:08
by W-PH
Maksimivirta anturin speksien mukaan 40mA (signaali) joten katsoisin ensimmäisenä
ettei signaalijohdin ole oikosulussa jännitteeseen tai ylösvetovastus liian pieni.
Posted: Thu Aug 07, 2008 22:09
by MrFairlane
Posted: Sun Sep 14, 2008 17:49
by Palikka
[quote="MrFairlane"] Mulla toimi tällä kytkennällä.
http://i188.photobucket.com/albums/z132 ... 1218139704 [/quote]
Tarviiko tuossa kytkennässä "varoa" mitään? Eli vaikuttaako millään tavalla muihin piireihin, kun en ihan hahmota kytkentää levyllä?
Eli siis mulla MS2 Extra-koodilla V3-levy, mykkä Hall-anturi (toimii volttimittarin mukaan). Aattelin kokeilla tuota.
Posted: Sun Sep 14, 2008 19:42
by teg
Tuossa kytkennässä honeywelliä ajetaan ylivirralla....
Posted: Mon Sep 15, 2008 22:20
by MrFairlane
teg wrote:
Tuossa kytkennässä honeywelliä ajetaan ylivirralla....
V3-levyistä en tiedä, enkä ylivirroista, mutta kesti ainakin yhden kesän ajelut hienosti. Mitä tuossa pitäisi korjata?
Posted: Tue Sep 16, 2008 11:58
by teg
Tuo 100 ohmin vastus korvata hiukka suuremmalla. Muistaakseni tuo honeywell kestää 40mA.
Posted: Sat Sep 20, 2008 0:46
by MrFairlane
100 ohmilla tulee 50 mA?
hall
Posted: Tue Sep 30, 2008 18:59
by hare_
Auto on käynyt ilmansytkäpuolen ohjausta megalla. Nyt tuli sellainen ilmi kun sen ajan minkä se hall toimi niin b-pumppu oli suoralla virralla koska b-pumpun joku transistori kärähti (on kärynny jo kahesti) ja nyt kun muutin b-pumpun megan ohjaamaksi niin sitten hall taas mykisty?? Halli on nyt kytketty sillai että miinus samaan kun megan ja plussa megan 5v lähdöstä. Mikämättää??
