Page 1 of 1

Tyhjäkäynnistä...

Posted: Thu Jul 24, 2008 21:57
by kuukkeli
Ongelma on se, että en meinaa millää saada konetta käymään siistiä tyhjäkäyntiä. Moottori on tojotan 2litranen 24v kutonen vakio nokilla. 440cc matalaohmiset suuttimet joilla on 2kpl 5ohm vastukset, vastus per 3 suutinta. 2 ruiskausta per kierros. Sytkä on edis6:n. ennakko tällä hetkellä 14ast. tyhjäkäynnillä.
Suuttimien aukiolo 1.7-1.8ms jolloin seos on siinä 14 paikkeilla mutta seilaa kovasti ja käynti aaltoilee. Tuosta ku rikastaa 12 paikkeille niin käynti paranee mutta ei käy tasasesti, kone nyppii ja hytkyttää koko autoa. Siinä 900-1000 on kierrokset. Käy kumminki ja pysyy käynnis mutta ei niinku kutoset tapaa.
kierroksia ku antaa ja matka ajos kyllä käy tasasesti.

Onko suuttimet liika isot ettei tyhjäkäyntiä saa nätiksi? Muistaakseni vuosi sitte kokeilin 1 ruiskautusta per kierros niin oli siisti tyhjäkäynti, en oo ny kokeillukkaa sitä.

Posted: Fri Jul 25, 2008 15:23
by kuukkeli
Vaihdoin 440 suuttimien tilalle 315cc:t ja nyt oli varaa laittaa 3 ruiskautusta per kierros ja nyt aukiolo ajas piisaa säätö varaa.
Tyhjäkäynti tasaantu kummasti.
Vissihin se sitte noista suuttimista johtuu, en ainakaa muuta oo keksiny.

Posted: Sat Jul 26, 2008 20:15
by Jankos
Tuossa voi ongelmana olla ollut myös se että nuo suuttimet ei aukeile kunnolla noiden 5 ohmin vastuksien kanssa niinkuin tuolla toisessa ketjussa kirjoittelin. Eli tuo vastus rajoittaa jo liikaa suuttimen aukioloaikaa ja koska suuttimetkin on yksilöitä niin toinen aukeaa nopeammin kuin toinen ja noin suurilla suuttimilla kun ollaan hyvin pienissä aukioloajoissa tyhjäkäynnillä niin pienikin heitto suuttimessa aiheuttaa ongelmia käynnissä.