Page 1 of 1
imupaineen värinä
Posted: Wed Jul 23, 2008 23:51
by Jussika
Terve
Ongelma ilmeni säädettäessä Ve karttaa kohdalleen,
eli map anturin lukema heittelee ihan hirvittävästi 30 -100 kpa
(-0,7 ... 0 bar) tyhjäkäynnillä.
Kaasuläppinä on pärrän kaasuläpät ja map mittaus otetaan
kaikista imukanavista.
Jokaisesta imukanavasta tulee yksi letku joka yhdistetään haaroittimeen ja siitä yhdellä map anturille.
Mitään kuristinta letkussa ei ole.
Onko noin paha imupaineen heilunta normaalia?
Varmistin mittauksen mekaanisella ahtopainemittarilla(näyttää alipaineen).
Lisäksi puristus paineet on mitattu, eli venttiili vuotojakaan ei ole.
Onko toi arvo turvallista suodattaa, tuleeko liikaa viivettä mittaukseen,
jonka takia moottori kävisi laihalla?
Posted: Thu Jul 24, 2008 14:42
by wex4
Imun heittely ainakin "rajulla 270ast" korjaantui tulpalla jossa oli 0.8mm reikä, joku suositteli silloin VW/AUDI vihreetä alipaine säiliötä joka tasais sykettä, ei kuintenkaan omaa kokemusta.
Posted: Mon Jul 28, 2008 23:16
by Jussika
Kuristin hiukan tasoitti värinää. Mutta ongelma on vielä olemassa.
Eli kun on kyseessä erilliset läppärungot ja jokaiselle imukanavalle on oma läppänsä.
Kun imukanavat yhdistetään esim 8mm putkella toisiinsa ja siitä viedään alipaine dumpille. Voiko toi järjestelmä ruveta esim. resonoimaan sen takia että ne yhdistettiin?
Voiko tuo resonointi auheuttaa muita ongelmia, esim. imee seoksen viereisestä imukanavasta sopivalla käynti nopeudella?
Onko kokemuksia?
Posted: Tue Jul 29, 2008 10:58
by Perkkis
Ei ole henk koht kokemusta, mutta kannattaisi ainakin kokeilla tehdä erillinen pieni alipaine säiliö. Esim. 12mm putkesta joka on imusarjan levyinen ja siihen yhdistää kaikki imukanavat vaikka 5mm letkulla ja tuosta sitten alipainetiedot eteenpäin kuristimien välityksellä. Tuolla pienemmällä letkulla en ainakaan usko että seokset karkaileen vääriin kanaviin.
Posted: Tue Jul 29, 2008 11:23
by Dr.Pioneer
Tälläinen halppis kaasarin bensansuodatin näitä läpinäkyviä pikkusia suodattimia suodattaa suht paljon tuota värinää pois en tiedä onko tässä tapauksessa riittävä mutta ei siitä ainakaan haittaa ole.
Posted: Tue Jul 29, 2008 13:48
by ArttuH
Tuollaista bensansuodatinta olen itsekin käyttänyt joskus menestyksellä, yhdessä kuristimen kanssa. Kuristuksen tein sulattamalla suodattimen koneen puoleisen pään umpeen ja tekemällä sitten sopivan reiän. Sopiva kuristuksen koko oli jotain 1-2mm, vasta tuota pienemmällä kuristuksella alkoi kaasuun reagoiminen kärsimään havaittavasti.
Kurkkujen yhdistämisellä en ole huomannut olevan mitään negatiivista vaikutusta, mutta olen käyttänyt siihen 4-5mm sisähalkaisijan letkua. 8mm kuulostaa vähän turhan järeältä.
Posted: Mon Aug 04, 2008 22:07
by Jussika
Iltaa.
Eli vika löytyi, syypäänä oli massiivinen imuvuoto 1 ja 4 sylinterissä.
Läppärungot on moottoripyörän ja sykronoinnin voi suorittaa vain pareittain,
eli 1-2 ja 3-4 ovat parit.
Miten voi olla että 1 vuotaa ja 2 ei, niitähän ei voi edes synkata keskenään?
Posted: Thu Aug 21, 2008 15:16
by VesQ
Siis meneekö se sama läppäakseli molempien läppien läpi yhtenäisenä
Akseli kiero tai läppä kiero tai huonosti kohdistettu kanavaan ??
Vai vuotaako jostain tiivisteen välistä, siis läppärungon ja imusarjan tai imusarjan ja kannen välistä