Page 1 of 1
Opel Manta B GT/E -83
Posted: Tue Jul 22, 2008 22:36
by gte83
Tälläinen pieni jo pari vuotta kestänyt "ikuisuus projekti" on meneillään....
Eli autohan on Opel Manta B GT/E ja vuosimallia -83.
Koneena oli 2.0 CIH tuplakaasareilla (175hp/235nm), joka oli tarkoitus muuttaa takaisin ruiskuksi megan ohjaamana.
Autoon ei ollut alunperin tarkoitus tehdä kuin korin mätä kohtien kunnostaminen, uusi maalipinta ja ruiskuksi muuttaminen...
Mutta siitä se ajatus sitten lähti....
Eli tehdyt ja tulevat muutokset:
Moottori:
- C20XE 2.0 16v Ahdettuna.
- MS2 V3.0
Vaihteisto:
- ?
Perä:
- Volvo 1031, Rekord/Commodore tukivarsilla.
Kori, alusta ja jarrut:
- Täydellinen korin läpikäynti
- Turvakaaret
- Nelipistevyöt ja kuppipenkit
- Polyuretaani puslat ja uudet pallonivet.
- Nopea ohjaus + parempi pyörien kääntyvyys
- Volvon 4-mäntä etujarrusatulat + hondan 262mm levy.
Ja lisää tulee listaan kunhan projekti etenee....
Kommentteja?....

Posted: Mon Aug 18, 2008 20:04
by jontte10
Käykö noi hondan levyt suoraa napaan ja noille satuloille??
Posted: Mon Aug 18, 2008 22:14
by gte83
jontte10 wrote:Käykö noi hondan levyt suoraa napaan ja noille satuloille??
Pienellä sovittamisella.
Levyn keskireikä täytyy sorvata isommaksi, uusi pulttijako ja satulan kiinnitys pinnasta pikkasen pois.
Tässä esimerkki:
http://users.telenet.be/jov/opeltuners/ ... index.html
Opel Manta B GT/E -83
Posted: Wed Aug 27, 2008 21:02
by tete84
Ootkos ostanu vasta jostain uutena kyseisiä mäntiä TRW tako männät (96.8mm ford pinto) ?
Itsellä kun ois tarvetta 1 männälle..

Re: Opel Manta B GT/E -83
Posted: Thu Aug 28, 2008 14:05
by gte83
tete84 wrote:Ootkos ostanu vasta jostain uutena kyseisiä mäntiä TRW tako männät (96.8mm ford pinto) ?
Itsellä kun ois tarvetta 1 männälle..

En ole, männät oli koneessa jo valmiina kun ostin sen.
Posted: Tue May 12, 2009 21:02
by gte83
Jospa hiukan herättelis tätä ikuisuus projektia taas, melkeen vuoden tauon jälkeen...
Suunnitelmat on sen verran muuttunut tässä ajankuluessa, että koneeksi ei tulekkaan CIH moottoria vaan C20XE, "ahdistettuna" tietysti....

Posted: Thu Jul 30, 2009 16:02
by gte83
Megan kasaus vihdoinkin valmis, vielä kun olis jotain mihin sen asentais...
Päivittelin hiukan listaa myös...
Posted: Thu Jul 30, 2009 16:09
by teg
Suosittelen VR-anturin käyttöä tuon moottorin kanssa. Motonetin HALL-anturia en saanut toimimaan yli 5000rpm sitten millään ja olen kuullut vastaavia kokemuksia muualtakin.
Posted: Thu Jul 30, 2009 20:24
by gte83
teg wrote:Suosittelen VR-anturin käyttöä tuon moottorin kanssa. Motonetin HALL-anturia en saanut toimimaan yli 5000rpm sitten millään ja olen kuullut vastaavia kokemuksia muualtakin.
Eikös se alkuperäinen anturi ole juurikin VR-anturi?
Hiukan on vielä epäselvää minkälaisia asetuksia pitäisi käyttää tai muutoksia/kytkentöjä tehdä,
jos hommaan tuon Bosch Motorsport 0 221 503 407 puolan jakajan tilalle?
Kaikki vinkit ja vihjeet on tervetulleita...
Posted: Thu Jul 30, 2009 21:42
by teg
Hommaa puolalle myös ohjain/vahvistin/pääteaste (millä nimellä nyt haluatkaan sitä kutsua). Itse päädyin ostamaan VAG:n COP:it ja kytkin ne wasted spark tyyppisesti kaksi yhteen.
Posted: Sun Dec 13, 2009 18:27
by Jasen2624
Millanen rikkeröinti tuossa 20xev koneessa on vakiona? Kaverilla olis mekan laitto ja kartotetaan vähä et mitä osia menee vaihtoon ja mitä lisätään..
Posted: Sun Dec 13, 2009 20:50
by teg
20XE:ssä on 60-2.
Posted: Sun Dec 13, 2009 21:54
by Jasen2624
Juu. Sen sainki selville. Kaavioitten mukaan siinä olis hall anturi.. Liekkö?
Posted: Sun Dec 13, 2009 22:49
by teg
Taitaa olla molempia riippuen motronicin versiosta, mutta VR anturi minulla toimii paljon paremmin kuin HALL.