Page 1 of 1

Joutokäynti aaltoilee ja sammuu D päällä

Posted: Tue Jul 15, 2008 10:20
by chevelle
Letukan 350 ms:n ruiskulla vaivaa joutokäynnillään, joka ei suostu rauhoittumaan ja sammuu ajoittain esim valoissa vaihde päällä (autom).
Joutokäynti on lämpimänä 700-800rpm, VE täplä kiertää pientä ympyrää 4:n pisteen sisällä.
D päällä tippuu 500 päälle ja käy nätisti muuten, mutta n.6/12sekunnin tasaisin välein ontuu, ajoittain liikaa jolloin kone sammuu.
Ontuessaan cranking valo välähtää ja rpm käy 400:ssa, pulse whith ei juurikaan muutu, kuulostaa kuin muutama ruikutus vain jäisi välistä.
Joutokäynnin nosto auttaisi, mutta vapaalla niitä on jo ihan tarpeeksi.
Löytyisikö ratkaisu säädöistä, vain onkohan jossain syvemmällä, tuntuu, etten vain näe metsää puilta?

Posted: Tue Jul 15, 2008 12:20
by JaniM
Taulukkoja säätämällä noilla kierrosalueilla, eli ku kiekat meinaa tippua, niin ennakkoa pikkasen suuremmalle.

Posted: Tue Jul 15, 2008 13:57
by chevelle
Ennakko varmaan auttaisi, jos olisi säädettävissä, spark on tarkoitus laittaa tuonnempana.

Posted: Tue Jul 15, 2008 15:06
by turbosbc
Paljonko sulla on perusennakkoa? tuleeko alipainesäätimelle jatkuva alipaine? (myös tyhjäkäynnillä) Vakio vai virinokka?

Minkäkokoiset suuttimet?
Paljonko pulssin pituus tyhjäkäynnillä?
Onko lambdakorjaus päällä tyhjäkäynnillä? Kapea- vai laajakaista?
millä kiihdytysrikastusten triggaus tapahtuu?

paljonko sulla on max starttauskierrokset megatunessa? Tätä voisit kokeilla pienentää vaikka arvoon 250rpm.

Näkyykö rpm tiedossa piikkejä/katkoja?

Tässä pari kyssäriä niin mietitään lisää....

Posted: Wed Jul 16, 2008 7:46
by chevelle
Ennakko oli jotain 10 paikkeilla viime vuonna, en löydä nyt lamppua, tarkistetaan.. Ei alip säätimellä joutokäynnillä.
Suuttimet 8xturbo saabin olikohan 25lbs päälle.
Pulssi...3-4ms? Viisari on kuitenkin vakaa.
Korjaus alkaa 1000rpm:sta, kapeakaista.
Triggaus? polkimen nopeudesta..?
Mistä löytyy starttauskierrokset? Ei löydä
Kierrokset tipahtelee 500:sta 400:n nopeasti ja nousee hitaasti.
Joutotokäntisäädin, onnistuuko/auttaisiko se?
Tutkin configuratorilla settings.iniä joka näytti MS1:n olevan käytössä, kaipaanko jotain muuta esim MS2?

Posted: Wed Jul 16, 2008 12:45
by turbosbc
Megatunen cranking valikosta löytyy noi max starttaus kierros asetukset

Posted: Wed Jul 16, 2008 12:55
by chevelle
Pari tuntia englannin tavailua, ja ehkä hieman lähempänä vastausta, siis ms2 olis huippu mut ihan eri rauta kun mulla nyt on.
Extra päivitys olisi helppo, vähintään ennakon muuttamisen luulisi poistavan ongelmani, aioin tosin pärjätä pelkällä ruiskuohjauksella, olisiko extrasta muuten apua? Löytyykö cranking valikko extrasta?