Page 1 of 1

sytkäkartan säätäminen

Posted: Wed Jul 02, 2008 9:55
by jakonen
olisko kellään jonkinlaista ohjetta miten kannattas aloittaa sytytyksen säätäminen? moottori nissan L18 eli alunperin oli kärjellisellä jakajalla varustettu. nyt VAG hukkakipinäpuola megan ohjaamana. tuo VE taulukon säätäminen on selvillä mutta sytkäpuoli on vähän vaikea. generaattorilla kun luo kartan niin se on todella huono. arviolta saa sinne päin tietysti mutta onko se vaan kokeiltava että millä ennakolla vetää parhaiten? osakaasulla ennakkoa pitänee olla suht koht reilusti kun laihalla seoksella ajetaan ehkä joku 35-40 astetta??? täyskaasu nakutusrajalle ja siitä 2-4 astetta pudottaa niin on turvallinen ajella. miten helposti nakutus on yleensä kuultavissa(tietysti tapauskohtainen). olenko aivan metsässä?? :shock:

Posted: Wed Jul 02, 2008 10:28
by vtr_tommi
Tuon exel taulukon avulla voit rakentaa suht järkevän kartan mistä alottaa

http://www.powerpage.dk/tuning_ignition ... p_v106.xls

Posted: Wed Jul 02, 2008 10:41
by jakonen
hyvä taulukko ois mutta aukeaa mulla vain luku-muodossa? eli ei ole vaikutusta nuilla arvoilla mitä laitan tuohon koko ajan on vaan samat jonkun ahdetun moottorin kartta?!

edit:mulla näky olevan vaan joku excel wiever... pitää ettiä jostain toi excel niin varmaan se sillä toimii sitten :)

Posted: Wed Jul 02, 2008 11:07
by vtr_tommi
hiiren oikee ja "Tallenna kohde nimellä" :wink:

Posted: Thu Jul 03, 2008 11:22
by jakonen
ongelma korjattu :D excelihän se puuttu :oops: