Page 1 of 1
Ahdettuun prätkään palikoita
Posted: Wed Jun 25, 2008 22:46
by Jk1
Tarkoitus olisi kanssa rakentaa Megalla pelaava ahdettu Suzuki. Tavoitteena on n.200 hepoa. Vielä olis haussa bensapumppu, regu ja suuttimet.
Pumppu sais olla edullinen, pieni ja ehkä tankin ulkopuolinen, tai sitten helposti kiinnitettävä sisäpuolinen, tankin teko on vielä kesken. Mistä pelistä löytyy, vai olisiko joku aftermarket -tuote hyvä vaihtoehto?
Regulaattorin tarvis myös olla pieni, tilaa kun ei pyörissä ole hukattavaksi.
Läppärunkoina on GSXR 1000 -05:n rungot. Suuttimet on tuon 1000:n vakiot, en löytänyt niiden kokoa. Tietääkö joku? Ilmeisesti n 350cc olisi sopivat. Joutuuko läppärunkoja muuttamaan vai saako noihin suuttimia järkevään hintaan?
Kiitosta!
J
Posted: Fri Jun 27, 2008 20:03
by mr clock
Kannattaa punnita josko päätyisi sellaiseen bensapumppuun, johon käy päihin banjopultit. Prätkässä on tila aika kuitilla ja suorilla liittimillä tulee yhdistelmästä helposti liian pitkä.
Posted: Fri Jun 27, 2008 22:12
by Jk1
Aivan, mikäs sellainen voisi olla. Ei haittaa vaikka löytyisi esim Motonetin valikoimista..
J
Posted: Sat Jun 28, 2008 0:39
by vemu
Mikä suiza tarkalleenottaen on kyseessä? Esim. sradiinhan mahtuisi vaikka mitä vaihdelaatikon päälle sylinteriryhmän taa..
EDIT: periaatteessahan tuo 200hv tehotavoite on oikeastaan saavutettavissa kiloisella koneella vaparina.
Posted: Sat Jun 28, 2008 10:33
by mr clock
Ohisektori.
Posted: Sat Jun 28, 2008 20:24
by Jk1
vemu wrote:Mikä suiza tarkalleenottaen on kyseessä? Esim. sradiinhan mahtuisi vaikka mitä vaihdelaatikon päälle sylinteriryhmän taa..
EDIT: periaatteessahan tuo 200hv tehotavoite on oikeastaan saavutettavissa kiloisella koneella vaparina.
Tuollainen suurin piirtein, ei srad
Kaikkea voi muuttaa, mutta tankin tilavuus on tällä hetkellä 15l, sitä en viitsi pienentää. Perään tulee akku ja sähköboxit, bensavehkeet tankin alle, se on suunnitelma.
J
Posted: Thu Sep 04, 2008 21:28
by Lusuki
Omassa lusukissa K1 läppärungot niin päin että suuttimet alaspäin, orig. kaasuvaijerit riittää just. Pumpulle ja IMU filsulle hyvä paikka läppärunkojen päällä. Pumppuna Wallbro GSL392 ja imufilsuna -Virtalaracingin RST versio. Aikaisempia pumppuja suurteho Bosch ja jonkin aikaa Bilteman versio. Suuttimina aiemmin Skylinen 441:t, niiden alkaessa falskata nyt K1:n orig. Reguna Malpassin kertova (1.7), heivaan tämän rämiään kunhan ajokausi loppuu, lineaarinen Bosch tai Aeromotive tilalle. Noiden K1 suuttimien kanssa jotenkin pärjää tuon kertovan regun kanssa, mutta toimintavarnuudeltaan surkea, paineet seilaa miten sattuu -> AFR 9,5 - 12. 630cc suuttimet tulevat myös talviseisonnan aikana. Rekkula ja painepuolen filsu vaihdeloodan/rungon päällä, banjot melkeen jokapaikassa. Tällaiseen keksintöön sopii erinomaisesti kahden suutintukin synsteemi, toki vaatii painekoteloon suuttimille paikat ja astetta hienommat/mutkikkaammat banjo-letkutekeleet.
Rekkulan säätöä en ole varsinaisesti koskaan tarvinnut, kiinteä Boshilainen olis siinä suhteessa riittävä.
Jos halvimmalla haluat päästä, laita ne susnan alkuperäiset suuttimet, tuollainen kertova Malpassi vaikka MopoSportista ja joku Bosch tyylinen pumppu. Riittää 200hv rikkomiseen helposti.
Mutta kun se nälkä kasvaa kuitenkin syödessä, 630 tai suuremmat matalaohmiset suuttimet, lineaarinen laadukas regu, Wallbro, Aeromotive tai vastaava tehokas pumppu, 4bar MAP, riittää reserviä tuonne 400hv haamurajalle. Mutta siinävaiheessa pitää jo konettakin käyttää levällään, 200hv tulee avaamattomalla koneella ja bolt on osilla.
Posted: Fri Sep 12, 2008 18:44
by Jk1
Sen verran on heilahtanut projekti eteenpäin että uudehkon Busan pumppu on istutettu tankkiin. Sillä pitäs päästä eteenpäin. Regu vielä uupuu. Kone on vähänajettu, uudet kampuran laakerit ja Apen pinnapultit. Kyllä se pitäs se 200 kestää kevyesti, jos huhuihin on luottaminen
