Bmw ei toimi (kylmänä käy) kuumana ei millään
Posted: Fri Jun 20, 2008 17:04
Hei
Olen nyt talvesta asti yrittänyt saada autoa toimimaan niin ei onnistu. Ongelmia ovat: kylmänä saan käymään ja käy hyvin, kunnes lämpenee normaaliin lämpötilaan ja tiputtaa vähän kierroksia niin sammuu eikä millään käy.
Kokoonpano on seuraava: m20b20 k-jetronic muutettu ms:ksi, sytkä vakio jakajalla. Imusarja on vaihdettu l-jetronikkilaisesta ja huomasin silloin kun sitä asennin, että imusarjan kanavat on vingulla suurennettu alareunoistaan ja itse sylinterikannen kanavia ei ole. Tämä on nyt jäänyt enää vaivaamaan mieltä josko siinä olisi vika jolloin bensaseos pyörteilisi jotenkin ja ei sen takia tahdo käydä.
Suuttimina on huolletut coswortin keltaiset 254cc/2.5 bar. Ai niin ja lisäilmaventtiiliä ei ole ja auto on toiminut moitteetta k-jetronikilla.
Sen huomasin että kun vaihtaa Alpha-N niin saa käyntiin kuumanakin mutta seokset menee taas niin rikkaalle että ei käy yli 3000 RPM.
Kuinkas sitten kun mulla on lc-1 ja yritän laittaa lambdakorjauksen päälle ja menen realtime displayhin -> VE-table ja kun siellä on EGO correction viisari, niin se ei muutu miksikään vaan pysyy 100 % vaikka mulla on afr targetit 14.7 ja exhaust gas settingissä on seuraavat arvot: EGO switch point 2.352 V, 50 ignition events, controller step size 2 %, controller authority 15 %, active above coolant 70C, yli 1400 RPM ja EGO correction Step counter : msec. Pitääkö tuo muuttaa IGN pulses kohtaan ??
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Olen nyt talvesta asti yrittänyt saada autoa toimimaan niin ei onnistu. Ongelmia ovat: kylmänä saan käymään ja käy hyvin, kunnes lämpenee normaaliin lämpötilaan ja tiputtaa vähän kierroksia niin sammuu eikä millään käy.
Kokoonpano on seuraava: m20b20 k-jetronic muutettu ms:ksi, sytkä vakio jakajalla. Imusarja on vaihdettu l-jetronikkilaisesta ja huomasin silloin kun sitä asennin, että imusarjan kanavat on vingulla suurennettu alareunoistaan ja itse sylinterikannen kanavia ei ole. Tämä on nyt jäänyt enää vaivaamaan mieltä josko siinä olisi vika jolloin bensaseos pyörteilisi jotenkin ja ei sen takia tahdo käydä.
Suuttimina on huolletut coswortin keltaiset 254cc/2.5 bar. Ai niin ja lisäilmaventtiiliä ei ole ja auto on toiminut moitteetta k-jetronikilla.
Sen huomasin että kun vaihtaa Alpha-N niin saa käyntiin kuumanakin mutta seokset menee taas niin rikkaalle että ei käy yli 3000 RPM.
Kuinkas sitten kun mulla on lc-1 ja yritän laittaa lambdakorjauksen päälle ja menen realtime displayhin -> VE-table ja kun siellä on EGO correction viisari, niin se ei muutu miksikään vaan pysyy 100 % vaikka mulla on afr targetit 14.7 ja exhaust gas settingissä on seuraavat arvot: EGO switch point 2.352 V, 50 ignition events, controller step size 2 %, controller authority 15 %, active above coolant 70C, yli 1400 RPM ja EGO correction Step counter : msec. Pitääkö tuo muuttaa IGN pulses kohtaan ??
Kiitos jo etukäteen vastauksista!