Page 1 of 1

MS 2.2 + EDIS4 ongelma

Posted: Sat May 31, 2008 20:01
by oge30
ongelmana on että ennakko ei muutu lainkaan. se pysyy kuin tatti 10 astetta eyyk. eli siis edisin stanuarvossa, aivan kuin saw johdinta ei olisi. mutta megan sisäinen muutos pitäisi olla kunnossa( jos jollain on kuva fyysisestä muutokseta niin linkkiä kiitos.) sytkäasetukset ovan ohjeen mukaan, paitsi cranking timing ei asetettavissa, mutta ei ilmeisesti tarvitsekaan. megatunen mukaan ennakko säätyy kartan mukaan ja mega saa kierroslukutiedon oikein. koodina on 029q ja kokeiltu on 029y.
EDISIN johdotukset olen tarkastanut moneen kertaan, ne ovat ohjeen mukaan oikein. olen kokeillut useita eri edisin yksiköitä, ei apua. en keksi enää. en löytänyt kunnollista kuvaa 2.2 levystä jossa olisi merkittynä selkeästi x1, x2 xg1, xg2 yms, joten voi olla että olen tarkastanut sen sisäisen muutoksen väärin. kyseessä on jonkun aivan muun kokoama levy. joten jos jollain on ollut saman suuntaisia ongelmia niin valaiskaa. ohjeet joiden mukaan olen johdottanut ym on täältä http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... dissetting Kiitos.


BMW 316 TIC- 85

Posted: Sun Jun 01, 2008 21:04
by oge30
nyt on levy tarkastettu. edismuutos on oikein tehty , mutta siinä käytetyt vastukset ovat liian suurella vastusarvolla. voiko tämä vaikuttaa?

Posted: Sun Jun 01, 2008 21:25
by leo82
Eipä paljoa ole vaihtoehtoja kun sisään tulee signaali, joko liian suuri ylös veto vastus aiheuttaa ongelman tai sitten johto poikki megasta ulos tulevasta signaalista. Tai asetukset väärin.

Posted: Mon Jun 02, 2008 5:25
by oge30
niin ja miksiköhän R2 vastuksen tilalla on hyppylanka, mielestäni missään ei kehoteta niin tekemään

Posted: Wed Jun 04, 2008 19:43
by oge30
noniin. P*rkele, lediä 17 ohjaava transistori (2N 2222A ?) oli ainakin mykkä, huomenna uusi paikalleen ja kokeilemaan. en halunnut lainata muilta ledeiltä.

PS. Toivottavasti ei ole enempää feeluja.

Posted: Sun Jun 08, 2008 10:12
by oge30
Vika korjaantui transistorin vaihdolla, sekä pullup vastuksen pienentämisellä. kiitos avusta.