Page 1 of 1

4A-GE ja suorasytytys

Posted: Mon May 26, 2008 20:05
by Karppa
Eli eli, suunnitelmat muuttu ja 4A-F vaihtu 4A-Geen ja opelin hukkakipinä puola vaihtu 4 kpl Hanshin AIC-4001G COP:hin. Eli mites toi 2nd trigger? Kampuralle tulossa 36-1 kiekko jota haisteleen bemarin vr-anturi joka lm1815n piirin läpi boxille (boxina partcon v2.2). Kelpaako toi kampuran kiekko ja meneekö se samanlailla kuin hukkakipunassa? Entäs minkälainen kiekon vaatii nokalle? Kelpaako yks piikkinen kiekko esim? ja miten se ajoitetaan?

Ja miten noi puolien ohjaus? Puolalle tulee 3 johtoa: 1 harmaa, 2 musta ja 3 vihreä? Tarviiko boxiin vb921:t vai ohjautuuko ilman?

Posted: Sun Jun 01, 2008 22:20
by Karppa
Pystyykö noita puolia mitenkään mittaan, että pystyis edes päätteleen mitä tulis mihinkin. Ilmeisesti eivät sisällä sytyksenvahvistinta kun ovat 3 johtoisia. Autodata 2008:kaan ollut mitään apua

Posted: Sun Jun 08, 2008 11:48
by wilikki
Vissiin nissanin puolat? auttaisko mitään jos hakisit vaikka kirjastosat kyseisen auton korjaus oppaan jossa ois kytkentä kaavat. tai sitten googlettamalla kytkistä, jos löytyy. Epäilen että ei ole vahvistinta itsessään.

Tiedätkö onko noissa puolissa toisio puolella trankku joka ohjaa induktiojännitteen maihin?

Posted: Sun Jun 08, 2008 12:57
by _P_
Mittaa vaikka yleismittarilla resistanssia niitten napojen väliltä. Ensiössä on varmaankin luokkaa 0,5ohm. Toisiossa (siis sen navan mihin tulppa tulee kiinni ja yhden pinnin liittimessä) ehkäpä luokkaa kilo-ohmeja.
wilikki wrote: Tiedätkö onko noissa puolissa toisio puolella trankku joka ohjaa induktiojännitteen maihin?
Minkämoosta :?:

Posted: Sun Jun 08, 2008 13:27
by wilikki
_P_ wrote:Mittaa vaikka yleismittarilla resistanssia niitten napojen väliltä. Ensiössä on varmaankin luokkaa 0,5ohm. Toisiossa (siis sen navan mihin tulppa tulee kiinni ja yhden pinnin liittimessä) ehkäpä luokkaa kilo-ohmeja.
wilikki wrote: Tiedätkö onko noissa puolissa toisio puolella trankku joka ohjaa induktiojännitteen maihin?
Minkämoosta :?:
Anteeksi siis ensiö puolella, eli induktiojännite ohjataan maihin eikä purkaannu ohjainlaitteen/syttykivien nastoihin. Joskus paloi sytty kiviä kun kyseiset kivet ei kestänyt syntyvää induktiojännitettä. Tutulle aiheutti päänvaivaa.

Posted: Sun Jun 08, 2008 17:54
by Karppa
Juuh puolat ovat tallilla, pitää mitata kun seuraavan kerran käväsee. Trankuista ei ole tietoa. Joo eli ovat 07 nissanin x-trailista, autodata 08 ei ollut komponenttien testaus-osio edes aktiivinen joten siitä ei ole apua. Pitää yrittää käväistä kirjastossa kattoon jos olis opusta, mitä epäilen.

Posted: Sun Jun 08, 2008 18:07
by wilikki
Juu aika uus on auto mistä puolat lähtöisin, voipi olla ettei löydy kytkiksiä sieltä. Voin katsoo ensiviikolla töissä käydessäni (lomalla 8) ) sattuisko esitronicissa olemaan kytkiksiä.

Posted: Sat Jun 21, 2008 19:49
by Karppa
Löysin kytkikset aic-4004g puolille (ovat kutakuinkin samat eri koneessa qr25de 2.5l 6 mylly kait) saako noist tulkittua mitään:

http://personal.inet.fi/koti/karppa12/Kuva1.JPG
http://personal.inet.fi/koti/karppa12/Kuva2.JPG
http://personal.inet.fi/koti/karppa12/Kuva3.JPG

Onko noitten mukaan 1 boxille 2 maihin ja 3 12v vai miten tota pitäis tulkita?

Posted: Sun Jun 22, 2008 1:55
by Liquila
Jos nuo puolat on vastaavat niin näyttäisi löytyvän puolista kivet sisältä.

Enään vain on ongelma että miten niitä ohjataan. Joissain VAG:n puolissa tarvittiin ylösveto 5Volttiin kipinän saamikseksi mutta sehän ei taas takaa nipponeista mitään...

Posted: Sun Jun 22, 2008 12:08
by Karppa
hmm tämän mukaan tossa qr20de ois samat puolat kuin qr25de:ssä eli noitten mukaan pystyis kait kytkeen noi http://www.yowjung.com/product/DirectCoil-l.pdf