Page 1 of 1
Mega aloittelijalle vinkkiä??!?
Posted: Mon May 26, 2008 15:55
by pappa- igor
Elikkäs ERNON tilaus on nyt onnellisesti kotona

elikkäs poksi, johtosarjan raakile, imuilma ja veden lämpöanturit, laajakaistalambda ja triggeripyörä 36-1... Mitäs muuta mä tarvin että saadaan 1600 turbolada sykkiin, kaasuläpänasentotunnistin??? mistä löytyis hyvä?
triggerianturi??? mistä?
suuttimet ja niihin liittimet??? mistä ja koko?? riittävän isot mutta silti että käy myös tyhjää...
suorasytkäpuolat??? minkä auton saa helpolla megankanssa pelaan...
nokan asentotunnistin??? tarviiko??
mitä muuta????
Kiitos
Posted: Tue May 27, 2008 13:11
by turbosbc
tps kelpaa melkein mikä vaan potikkamallinen, esim motonetistä volvon tarvikemalli, maksaa jonkun pari kymppiä.
Sulle tuli vissiin ms2? Katso megamanuaalin taulukosta riittävän kokoiset suuttimet. Kakkosmegassa on parempi resoluutio suuttimille kuin ykkösessä joten tyhjäkäynti ei pitäisi olla ongelma.
Triggerianturista en osaa sanoa mitään.....
Suutinliittimiä saa vpv motorsportilta, ei tarvii alkaa tilaileen kun hakee Annalasta.
Posted: Tue May 27, 2008 16:07
by Suppari
Mulla olis suuttimet ~390cc/min/3bar,on korkeaohmiset ja saab 9-5 Aerosta kotoisin.Siinä on vakiona muistaakseni 230hv?
Posted: Tue May 27, 2008 21:06
by pappa- igor
Suppari wrote:Mulla olis suuttimet ~390cc/min/3bar,on korkeaohmiset ja saab 9-5 Aerosta kotoisin.Siinä on vakiona muistaakseni 230hv?
voipi olla pienet, kun ladalla ajellaan kuitenkin 1.5bar painella ja ne muutenkin ovat "vähän" janosia olleet

oon miettinyt jotain n.500cc
Posted: Tue May 27, 2008 21:13
by pappa- igor
turbosbc wrote:tps kelpaa melkein mikä vaan potikkamallinen, esim motonetistä volvon tarvikemalli, maksaa jonkun pari kymppiä.
Sulle tuli vissiin ms2? Katso megamanuaalin taulukosta riittävän kokoiset suuttimet. Kakkosmegassa on parempi resoluutio suuttimille kuin ykkösessä joten tyhjäkäynti ei pitäisi olla ongelma.
Triggerianturista en osaa sanoa mitään.....
Suutinliittimiä saa vpv motorsportilta, ei tarvii alkaa tilaileen kun hakee Annalasta.
joo mega2 on... täytyypi mennä taas motonettiin

ja sitten vielä mopoilla tonne annalaan .... kiitos taas mika!!!
Posted: Wed May 28, 2008 18:01
by mäxä
pappa- igor wrote:turbosbc wrote:tps kelpaa melkein mikä vaan potikkamallinen, esim motonetistä volvon tarvikemalli, maksaa jonkun pari kymppiä.
Sulle tuli vissiin ms2? Katso megamanuaalin taulukosta riittävän kokoiset suuttimet. Kakkosmegassa on parempi resoluutio suuttimille kuin ykkösessä joten tyhjäkäynti ei pitäisi olla ongelma.
Triggerianturista en osaa sanoa mitään.....
Suutinliittimiä saa vpv motorsportilta, ei tarvii alkaa tilaileen kun hakee Annalasta.
joo mega2 on... täytyypi mennä taas motonettiin

ja sitten vielä mopoilla tonne annalaan .... kiitos taas mika!!!
Joskus haettiin VPV:ltä lambdoja niin oli silloin jo muuttanut johonkin Iidesrantaan(tai sinneppäin) vaikka nettisivuilla osoite on Vanha Juvankatu, et kannattaa varmaan soitella ensin..
Posted: Wed May 28, 2008 19:08
by pappa- igor
mäxä wrote:pappa- igor wrote:turbosbc wrote:tps kelpaa melkein mikä vaan potikkamallinen, esim motonetistä volvon tarvikemalli, maksaa jonkun pari kymppiä.
Sulle tuli vissiin ms2? Katso megamanuaalin taulukosta riittävän kokoiset suuttimet. Kakkosmegassa on parempi resoluutio suuttimille kuin ykkösessä joten tyhjäkäynti ei pitäisi olla ongelma.
Triggerianturista en osaa sanoa mitään.....
Suutinliittimiä saa vpv motorsportilta, ei tarvii alkaa tilaileen kun hakee Annalasta.
joo mega2 on... täytyypi mennä taas motonettiin

ja sitten vielä mopoilla tonne annalaan .... kiitos taas mika!!!
Joskus haettiin VPV:ltä lambdoja niin oli silloin jo muuttanut johonkin Iidesrantaan(tai sinneppäin) vaikka nettisivuilla osoite on Vanha Juvankatu, et kannattaa varmaan soitella ensin..
juu.. tottakai soitan ensin.. hyvä vaan

onpahna lähempänä

Posted: Thu May 29, 2008 8:37
by reve
Suuttimia on ihan turha alimitoittaa, kun käytössä on kuitenkin ohjelmoitava ruiskujärjestelmä.
Tonnisillakin käy useimmat koneet ihan nättiä tyhjää ms1:lläkin, jos päästöistä ei tarvitse välittää. MS2:n parempi resoluutio vaan parantaa tilannetta. Jatkuva suutinten vaihtelu ruokahalun kasvaessa vasta kallista onkin.
Posted: Sun Jun 08, 2008 12:10
by wilikki
Trikkerille anturiksi vaikka Honeywell hall-anturi, ei tarvitse nokka-asento anturia jos toteutat hukkakipinällä.
http://www.tarvikemotti.com sieltä vasemmalta palkista sekalaista, käys kattoon tuolta löydät käytännössä kaikki mitä tarvitset

. Yllättävän hyvin on päästöistä isoillakin suuttimilla läpi porukka mennyt. Eipä taida hirveästi olla eroja minkä auton saa helpoiten toimimaan. Vanhemmissa jenkeissä yleensä anturit passaavat ilman kalibrointeja, mutta jos helpolla haluaa päästä niin käyttää megan kanssa yhteensopivia antureita niin pitäs mennä "kaikki" merkit helposti. (kunhan vaan alun perin ruiskuja, suuttimille yms. paikat valmiina.)
Posted: Tue Jun 17, 2008 18:42
by 1200L
Mullakin on vastaava projekti aluillaan, kuin pappa-igorilla tosin vähän kesympi
Yamahan läppärungot ja Mitsubishi td04-13 turbo..

Posted: Tue Jun 17, 2008 19:23
by pappa- igor
no nyt on haalittu iso nippu liittimiä, 525cc suuttimet, hukkakipinä vehkeet ja kaikki tarvittavat anturit

ei muuta kun kasaamaan

Posted: Tue Jun 24, 2008 17:52
by pappa- igor
nyt meni sormi suuhun ja toinen peppuun

ei auta vaan niitä vaihtaa

eikun hei... ottaako trigger anturi pyörästä tietonsa, piikin päästä vai piikin sivusta

eli tuleeko anturi koneen suuntaisesti vai poikittain koneeseen nähden

Posted: Tue Jun 24, 2008 18:10
by turbosbc
Hampaan päästä. Toiminee sivustakin jos hampaat on tarpeeksi syvät.
Posted: Tue Jun 24, 2008 18:16
by pappa- igor
turbosbc wrote:Hampaan päästä. Toiminee sivustakin jos hampaat on tarpeeksi syvät.
joo eli päähän sen laitan... kun eihän tossa ernon myymäs pyöräs oo hampaita kun nimeks
