Kiihdytysrikastuksen kanssa ongelmia (Suzuki TL1000S)..
Posted: Tue May 13, 2008 15:54
Mega 2.2 ja koodi 29y4. Ajokkina Suzuki TL1000S, 2syl. v2 1000cc. Megalla soppapuoli ohjattu, sytkä alkuperäisellä ohjainlaitteella. Peruskartan afr- arvot on penkissä säädetty ja alkavat olla aika kivasti linjassa. Ongelmana on kiihdytysrikastusten tökkiminen.
Peruskartta säädettiin ilman rikastuksia, niihin alettiin puuttua vasta kartan hiomisen jälkeen. Aluksi testailtiin Map- pohjaista säätöä.
MapDottia kokeiltu välillä 50-500. Jos arvon laittaa pieneksi, niin peli tuksehtuu täysin kaasu avattaessa riippumatta muista parametreista. Rikastusjakson pituus on 1.0 sekuntia ja pulssinleveydet on kokeiltu väleillä 1- 22,5 ms. Kpa / s on käyty läpi väleillä 20-100. Aina vaan peli tuumailee tovin kun raana avataan, lähdettiin sitten tyhjäkäynniltä tai suuremmilta kierroksilta.
Kierroslukupohjaista AE:tä on myös testattu. kierrosluvuiksi laitettiin 800, 3500, 6000 ja 8800 (80% rajoitinrpm:stä). MapTresholdia testailtu eri arvoilla välillä 50- 500. Rikastusten pulssien pituudet käyty läpi väleillä 1-22,5 ms. Rikastusjakson pituutta muuteltu aina pariin sekuntiin asti.
Aina vaan peli tuumailee tovin kun kaasua avataan. Tuntuu, ettei millään muulla saisi edes muutosta aikaan lukuunottamatta MapTresholdia. Sen pienentäminen pahentaa tilannetta selkeästi.
Vakioitten osalta on jouduttu hieman kikkailemaan, eli Mega näkee pelin 1- sylinterisenä. Tämä siksi, että puolalta tulevaa kierrostietoa ei muuten saisi näkymään oikein. 1 suihkutus / kierros ja 2 suutinta. Tämä siksi, että kierroslukutietoa ei saa mittarille menevästä linjasta, ei nokka- akselin asentotunnistimelta. Signaali on liian pieni megan ymmärrettäväksi, luokkaa pari hassua volttia. Kampuran asetotunnistimelta tieto näkyy, mutta on sytkän ei- tasajakoisuuden takia (triggerihampaita pyörällä erikoisesti sijoiteltuna) ihan mitä sattuu. Puhdasta kierrostietoa siitä ei saa irti. Näin ollen olen pitänyt puolaa ainoana vaihtoehtona. Puolien signaaleja yritettiin myös summailla dioidikytkennällä, mutta se ei tuottanut tulosta. Summattua tietoa ei saatu näkymään.
Voisiko tuo vakioitten "virheellisyys" aiheuttaa ongelmia näitten kiihdytysrikastusten kanssa..? Vai mistä tällainen ongelma voisi johtua? Ideoita / ehdotuksia ottaisin hyvin mielelläni vastaan.
Peruskartta säädettiin ilman rikastuksia, niihin alettiin puuttua vasta kartan hiomisen jälkeen. Aluksi testailtiin Map- pohjaista säätöä.
MapDottia kokeiltu välillä 50-500. Jos arvon laittaa pieneksi, niin peli tuksehtuu täysin kaasu avattaessa riippumatta muista parametreista. Rikastusjakson pituus on 1.0 sekuntia ja pulssinleveydet on kokeiltu väleillä 1- 22,5 ms. Kpa / s on käyty läpi väleillä 20-100. Aina vaan peli tuumailee tovin kun raana avataan, lähdettiin sitten tyhjäkäynniltä tai suuremmilta kierroksilta.
Kierroslukupohjaista AE:tä on myös testattu. kierrosluvuiksi laitettiin 800, 3500, 6000 ja 8800 (80% rajoitinrpm:stä). MapTresholdia testailtu eri arvoilla välillä 50- 500. Rikastusten pulssien pituudet käyty läpi väleillä 1-22,5 ms. Rikastusjakson pituutta muuteltu aina pariin sekuntiin asti.
Aina vaan peli tuumailee tovin kun kaasua avataan. Tuntuu, ettei millään muulla saisi edes muutosta aikaan lukuunottamatta MapTresholdia. Sen pienentäminen pahentaa tilannetta selkeästi.
Vakioitten osalta on jouduttu hieman kikkailemaan, eli Mega näkee pelin 1- sylinterisenä. Tämä siksi, että puolalta tulevaa kierrostietoa ei muuten saisi näkymään oikein. 1 suihkutus / kierros ja 2 suutinta. Tämä siksi, että kierroslukutietoa ei saa mittarille menevästä linjasta, ei nokka- akselin asentotunnistimelta. Signaali on liian pieni megan ymmärrettäväksi, luokkaa pari hassua volttia. Kampuran asetotunnistimelta tieto näkyy, mutta on sytkän ei- tasajakoisuuden takia (triggerihampaita pyörällä erikoisesti sijoiteltuna) ihan mitä sattuu. Puhdasta kierrostietoa siitä ei saa irti. Näin ollen olen pitänyt puolaa ainoana vaihtoehtona. Puolien signaaleja yritettiin myös summailla dioidikytkennällä, mutta se ei tuottanut tulosta. Summattua tietoa ei saatu näkymään.
Voisiko tuo vakioitten "virheellisyys" aiheuttaa ongelmia näitten kiihdytysrikastusten kanssa..? Vai mistä tällainen ongelma voisi johtua? Ideoita / ehdotuksia ottaisin hyvin mielelläni vastaan.