Page 1 of 1

Ascona B asennustarpeet

Posted: Thu Jun 02, 2005 21:04
by MME
LE jetronicilla varustettuun Asconaan olisi suunitelmissa laittaa megasquirtti.Elikkä tuon ohjainlaitteen lisäksi siis tarvin ilmeisesti mappi anturin ja imuilman lämpöanturin.. Soveltuuko jetronicin moottorin lämpötila-anturi ja kaasuläppäanturi squirtin kanssa,vai tarviiko nekin uusia? Ilmamäärämittarillahan voi siis heittää kuikaa,mutta mitenkäs on lisäilmaluistin kanssa,tarvitaanko sitäkään enää?

Tässä nyt alkuun muutama kysymys,projektin edetessä tarvii varmaan kysyä vielä monta asiaa,sen verran vähän on elektroniikasta kertynyt tietoa :)

Posted: Thu Jun 02, 2005 22:14
by turbosbc
Kaasuläppäanturi pitää ainakin vaihtaa potentiometri tyyppiseen, tossa LE- jetin mallissa ei ole kuin kytkimet tyhjäkäynnille ja täyskaasurikastukselle.

Itseänikin kiinnostaisi noiden muiden anturien sopivuus...

Niin ja toi MAPpihan on ainakin tossa partcon sarjassa valmiina...

Posted: Fri Jun 03, 2005 14:26
by valtsus
Eikös nuo muut anturit pystynyt "opettamaan" tolle MS:lle ja tuo lisäilmaventtiilinhän voi käyttää!

Posted: Fri Jun 03, 2005 18:43
by MME
Perskule tuli ajatuskatkos tota ensimmäistä viestiä kirjoittaessa.. Ruiskuni on siis L-jetti,ilman sitä E:tä :) . Tossa ei kaasuläppäanturista kuulu niitä naksuja,eli onko silloin kyseessä potentiometri tyyppinen säädin?

Posted: Tue Jun 07, 2005 23:14
by Jarmo
Kyllä se L jetissäkin on kaasuläppäkytkin ja vaatii vaihtoaa. Orkkis lämpötila-anturi on käypäinen suoraan. Map anturihan tulee ruiskusarjan mukana jos et välttämättä halua käyttää jotain muuta anturia.
Jos käytät alkuperäistä johtosarjaa niin huomioi että kaasuläppäkytkin toimii 12V jännitteellä ja joudut tuon johtosarjaan muuttamaan.

(1 prosessori koeponnistettu 12V:lla TPS linjaan ja kesti :-)