Page 1 of 1

bensan säädin

Posted: Wed Jun 01, 2005 22:02
by jukkaj
On tossa crownissa alipaineohjattu säädin tulin päässä niin kannattaako pitää toiminnassa vai putki irti? Olis varmaan helpompi säädä taulukko kohdalleen vai onko näin??

Posted: Thu Jun 02, 2005 8:14
by TVH
Pidä vaan se kiinni. Sen tarkotus on pitää imusarjan paineeseen verrattuna tasainen bensanpaine.

Posted: Fri Jun 17, 2005 11:33
by rontuj
Mitäs se meinaa kun on eri suhteella noita säätimiä. Sopiiko ahdettuun moottoriin 1:1 vai pitääkö olla joku erikoisempi?

Posted: Fri Jun 17, 2005 11:49
by KariM
Yleensä tarve progressiiviselle säätimelle tulee siitä kun halutaan vakioruiskun kanssa enemmän kakkua ahtoalueelle, mutta pitää kruisausseos taloudellisena. MS:n kanssa tällainen kikkailu ei ole tarpeen.

Progressiivisesta säätimestä voi MS:nkin tapauksessa olla hyötyä: Kovat tehotavoitteet voivat vaatia niin suuret suuttimet että tyhjäkäyntialueella pulssileveys menee hyvin pieneksi (alle 1.7ms) ja MS:n karkea säätöresoluutio (0.1ms) tekee säätämisen vaikeaksi. Progressiivisella säätimellä bensanpaine on alipaineella (suhteessa tehoalueeseen) pienempi jolloin voidaan käyttää isompaa pulssinleveyttä.

Ei ole siis pakko käyttää muunlaista kuin 1:1 säädintä ellei siihen ym. syistä ole tarvetta.