Page 1 of 1

Audi 200 Quattro

Posted: Mon May 05, 2008 19:55
by unlame
Audi 200 Quattro -85, kiinteillä lukoilla, alkup. K-Jetronic

2006 keväällä aloitettu projekti, jonka suurena apuna oli samanlainen jo megatettu auto. Aluksi säädöt kuitenkin menivät päin persettä ja koneesta sulateltiin mäntiä. Talvella 2007 Mega-purkki tyhjensi muistinsa, ilmeisesti alhaiseksi päässeen akun varauksen takia. Nykimisongelmaa tasakaasualueella ilmeni 2009 kesällä drifting-kilpailun jälkeen, imuilman lämpöanturin elementti oli sulanut! Ongelmat on selvitetty sitä mukaa kun niitä on ilmennyt ja Audi toimii käyttöautona verrattain luotettavasti.

Reseptin tynkää

- Megaruutta 2.2 (Partco)
- Lucas 400 cc suuttimet
- Kansi portattu Street turbolla
- ABT Sportsline 280° katuviritysnokka
- Holset HX40 65/62 mm, josta imupuoli kiillotettu ja pakopesä keraamisella pinnoitteella
- Eskilstuna säädettävä hukkis + bleedi ohjaamossa
- Välijäähy Mitsu Evo VIII
- Baileyn säädettävä dumppi
- PLX SM-AFR laajakaistalambda
- Street turbon säädettävä nokkapyörä
- ARP kannenpultit
- Kolmikerros-teräskansipahvi
- Mahle vakiokoon (79,5) takomännät
- Valtonen Motorsport tuubisarja Thermotec-palttoolla
- 3 tuuman Simons-pakoputkisto, sinkitty
- BMC kaksoiskartio filsu
- Harisen B-paineensäädin
- Mittareita riittävästi :)


Suunnitteilla: Parempi imusarja!!!

Posted: Tue Oct 06, 2009 8:33
by unlame
Viime syksynä (2008) autosta hajosi edestä vetonivel ja siitä tehtiin kokeilumielessä takavetoinen. Sittemmin autolla onkin ajettu talvet nelivedolla ja kesät takavedolla, driftaamistakin on käyty kokeilemassa.

Posted: Wed Dec 02, 2009 18:12
by flektivitonen
Taitaa vaatia isommat suuttimet tollasella ahtimella.

390ml/min suuttimilla on ajettu vakio KKK K24 (MC2 10vt, peltisarjalla, EFI) tappiin, niin että suuttimet loppuivat kesken ensin.
Tuloksena ollut 195kw, 420nm 1.3bar ja siis suuttimista loppunut ennen tuotto, kuin vakiosta ahtimesta!

Noi 400 ei mitenkään riitä tolle ahtimelle, että moottori säilyy ehjänä.
Ahtimen tuotto on todella paljon suurempi, kuin vakioahtimessa, ihme että on edes jotenkin toiminut.
neliventtiilimoottorit tulee varmasti toimeen pienemmillä suuttimilla, mutta ei 2-venttiilitekniikalla oleva.

Laita kunnon suuttimet, siitä se lähtee, vaikka 630ml/min, ellei enemmänkin. Yleensä 2v/sylinteri-moottorit vaatii isot suuttimet.
Tuollaisella ahtimella olevia on rakennettu +700ml/min kokoluokassa.
Sitten voi laittaa reilummin ahtoakin, jota legenda 10v-turbomoottori kaipaa.

Imusarja varmasti kannattaa rakentaa uusiksi. Iso, pyöreät kulmat ja tarpeeksi iso läppärunko kylkeen. Ilmantulo samasta paikkaa kuin vakiossakin. Virtauksen kasvu läppärungoissa, orkkiksen vs. 65mm:kin on jo yli 15%! Melkein suoraan laittaisi 75mm-rungon, ilman läpivirtauksen maksimilukema kasvaa vakioon nähden yli 50%!!

10V vaparissakin (tehoa noin 150hv) on mitattu 8-10kw tehon nousu jo vaparin omalla sarjalla vrt. turbon tukkoinen sarja. Ja varmasti vaikuttaa 3x vapari-10V tehoisessa pelissä luokkaa +30-40hv

Posted: Wed Dec 09, 2009 23:32
by jmp2002
oletko itse säätänyt auton vai onko kemin lähellä penkkiä jossa osataan megaa säätää...

Posted: Thu Dec 24, 2009 2:36
by jake74
jmp2002 wrote:oletko itse säätänyt auton vai onko kemin lähellä penkkiä jossa osataan megaa säätää...
ainaki tossa videossa näytti penkitys tapahtuvan ratecin pajalla simossa.

Posted: Sun Dec 27, 2009 12:54
by jani
on säädetty tiellä ja jarrussa