Page 1 of 1

Suorasytkävinkkejä, sopivan triggeripyörän hankinta?

Posted: Fri Apr 04, 2008 8:33
by antti o
En oikein löytänyt vastausta haulla niin ajattelin kirjoittaa uuden topicin.
Tapaus on siis ford escort rs turbo johon tarvittisin sopivan triggeripyörän suorasytkäsetuppiin, anturiksi tulee honeywellin 1GT101DC anturi kuten tässä esimerkissä:

viewtopic.php?t=2167

Puolaksi tulee boschin hukkakipinäpuola ja mega ohjaamaan tietysti.

Englannista löysin yhdestä firmasta valmiin paketin missä olisi anturi, teline sille ja cvh moottoriin sopiva triggeripyörä mutta anturi on induktiivinen. Kysyin että myisivätkö pelkkää triggeripyörää erikseen mutta se ei kuulemma onnistu, ja pyörä on 36-1.

Vinkkejä mistä voisin saada sopivan triggeripyörän?
Neuvoja saa antaa myös siitä pitäisikö se olla 36-1, 12-1, 6-1 vai millainen?

Ps. olen ihan täysi alottelija megan kanssa, vuosia sitten omistin vastaavan auton megalla ja edis suorasytkällä ja sitä tuli hieman ihmeteltyä ja säädeltyä, mutta syvällisempi tekniikka on vielä hyvin tuntematonta.

Posted: Mon Apr 14, 2008 0:29
by fin_toy
36-1 trigger pyörä saa halvalla kun käy ostamassa mopon takarattaa (36 piikkinen) ja sorvuuttaa siitä piikit tasaiseksi hammastukseksi ja hitsaa sen kampuran hihnapyörään kiinni.. suosittelen 36-1 kun kuitenkin sen koko on kohtuullinen. anturin kannakkeen voi rakentaa itse sopivaksi katsotulle kohdalle.

Posted: Mon Apr 14, 2008 5:55
by JaniM
Toimiiko ratas Honeywellin kaa muka? Speksit kyllä vaatii hampaan paksuudeksi pikkasen enemmän.

Posted: Mon Apr 14, 2008 15:48
by fin_toy
mulla on vr-anturi signaalinmuuntimen kanssa omassa virityksessä. toimii vaikka nostaa noin sentin päähän rattaasta :shock: mopon ratas on vaan halvin ratkaisu triggeröintiin. kokeilemalla saa parhaiten selville mikä toimii ja miten.

Posted: Tue Apr 15, 2008 5:16
by JaniM
VR-anturi onkin ihan eri kuin tuo Honeywellin hall-anturi. Honeywelli tais vaatia 10mm hampaiden väliksi vähintään ja hampaan paksuuskin tais olla samaa luokkaa, sekä korkeus kans.
Mopon rattaan hampaan ala ei ole 10mmx8mm.
Ihan vaan tiedoksi ettei tule turhaan ostettua ratasta ja koneistettua.

Posted: Tue Apr 15, 2008 5:38
by Olli
Honeywellin hall-anturin toimintaetäisyys on ainakin ilmoitettu melko tarkkaan myös. En sitten tiedä toimiiko kauempaakin.

Posted: Tue Apr 15, 2008 6:07
by fin_toy
sit on viisaampi laittaa vr-anturi jos hall-anturi on tosiaan noin tarkka toimiakseen.

Posted: Thu May 15, 2008 11:42
by antti o
Sopisiko tälläinen triggeripyörä tuon honeywellin anturin kanssa käytettäväksi?

viewtopic.php?t=4507

Posted: Thu May 15, 2008 12:43
by JaniM
Ei.

Posted: Thu May 15, 2008 18:50
by Yrkesman
JaniM wrote:Ei.
Jaa miksei? Vähän kapea toi on tosin jos kattoo että anturin speksi suosittelee 6,35mm, mutta ootko varma ettei tommonen silti pelaa ihan ok?

Posted: Fri May 16, 2008 5:52
by JaniM
No hampaiden väliki tais olla 10mm. Sillä speksien minimien mukaan tulee halkaisijaksi vähintään 175mm muistaakseni.
Voihan se toimia, mutta se varmuus ei ole välttämättä 100%.

Miksi kokeilla, kun sen voi tehdä kerralla kunnollisen vai onko tilat kortilla?
Silloin melkein kannattaa vähentää hampaita ennemmin, jos ei ole tarkoitusta laittaa Edistä missään vaiheessa.

Posted: Fri May 16, 2008 11:02
by antti o
Yritetään tolla wagnerin myymällä 36-1 pyörällä aluksi ihan tommosenaan, ja jos ei lähde toimimaan sitten modaamalla 18-1 pyörä ja sillä jo luulisi toimivan? Ainut mikä tossa mietityttää on materiaalivahvuus 5mm kun honeywellin datasheetissä on referenssikiekkona 6.3mm paksu.

Kaikki vinkit tervetulleita!

Posted: Fri May 16, 2008 13:32
by JaniM
No niinpä, aika tarkalle pitää saada anturi osumaan kohdille ja voi olla että ei toimi täydellisesti.
Mä voin kyllä piirtää sulle millasen rillan vaan haluat ja tilaat jostakin firmasta. Tiedossa yks aika edullinen paikka.