TL 1000 S - kierroslukuongelmaa...?
Posted: Mon Mar 31, 2008 21:49
Ongelmana on siis saada Mega (v 2.2, koodi 29y4) näyttämään kierroslukutieto oikein. Moottori on Suzukin TL 1000 S, eli 1000- kuutioinen v-2 papatin. Tarkoituksena on ohjata pelkkää bensapuolta, sytkä on alkuperäinen.
Alkuperäiselle kieppimittarille menevä tieto on huippuarvoiltaan millivoiltteja, ei näy megassa ensinkään. Kampuran asentotunnistimelta tuleva tieto on huippuarvoltaan n.10 volttia ja näkyy megatunessa. Tunnistin on sijoitetu "vauhtipyörälle", jossa on useita magneetteja epäsäännöllisesti sijoiteltuna orkkisboksin tietoja varten - tieto on mitä sattuu, mutta näkyy. Sytytys on toteutettu niin, että molemmilla sylintereillä on luonnollisesti oma puola. Jos otan tiedon suoraan puolan miinukselta, niin homma on muuten ok, mutta megatune näyttää puolta oikeasta kierrosluvusta. Tämä on tietty loogista kuin mikä, oikea kierrosluku on molempien puolien signaalit yhteensä. Miten ne olisi helpointa summata ja saada mega tajuamaan ne...? Vai onko tässä vaiheessa viisainta miettiä muita ratkaisuja...?
Alkuperäiselle kieppimittarille menevä tieto on huippuarvoiltaan millivoiltteja, ei näy megassa ensinkään. Kampuran asentotunnistimelta tuleva tieto on huippuarvoltaan n.10 volttia ja näkyy megatunessa. Tunnistin on sijoitetu "vauhtipyörälle", jossa on useita magneetteja epäsäännöllisesti sijoiteltuna orkkisboksin tietoja varten - tieto on mitä sattuu, mutta näkyy. Sytytys on toteutettu niin, että molemmilla sylintereillä on luonnollisesti oma puola. Jos otan tiedon suoraan puolan miinukselta, niin homma on muuten ok, mutta megatune näyttää puolta oikeasta kierrosluvusta. Tämä on tietty loogista kuin mikä, oikea kierrosluku on molempien puolien signaalit yhteensä. Miten ne olisi helpointa summata ja saada mega tajuamaan ne...? Vai onko tässä vaiheessa viisainta miettiä muita ratkaisuja...?