Page 1 of 7

Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B

Posted: Thu Mar 13, 2008 22:29
by Teeli
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä hukkakipinäpuolasta jossa on sytytyksen ohjain samassa? Löytynyt uudesta vw Jetasta.
http://www.tradenote.net/images/users/0 ... 674618.jpg

Posted: Fri Mar 14, 2008 3:54
by PQatPIT
Onpa tutun näköinen!

Näyttää varsin samalta kuin US Partsin maahantuoman KMS-merkin puola/driveri-paketti. Jos on sama niin kai se ihan toimiva on, ei ainakaan ole kuullut huonoa. Ja tuskin autotehdas ihan mitä vaan kuraa laittaa autoihinsa, sitten kuitenkaan.


PQ

Posted: Fri Mar 14, 2008 15:13
by terokoo
Samaa puolaa on mm Golf 4:ssä, Polossa, A4:ssä, koneina 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 8V, 2.0 8V.
Löytyy esim Motonetin tiskiltä noin 60e hintaan.
Olen käyttänyt monessa Megasquirt-projektissa, toimii hyvin, kunhan pitää latausajat pieninä.

Posted: Fri Mar 14, 2008 16:12
by Teeli
Onko sinulla tietoa tuon liittimen pinnijärjestyksestä? Neljä nastaa näyttäisi olevan ja 2.-> taitaa olla +12 ja 4.-> maa...? Entäs latausaika?

Posted: Fri Mar 14, 2008 23:34
by teg
terokoo wrote: Olen käyttänyt monessa Megasquirt-projektissa, toimii hyvin, kunhan pitää latausajat pieninä.
Siis onko tuossa sytkäpääte sisällä? Ja se ei osaa hoitaa latausaikoja?

Posted: Sun Mar 16, 2008 18:13
by mikko80
terokoo wrote:Samaa puolaa on mm Golf 4:ssä, Polossa, A4:ssä, koneina 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 8V, 2.0 8V.
Löytyy esim Motonetin tiskiltä noin 60e hintaan.
Olen käyttänyt monessa Megasquirt-projektissa, toimii hyvin, kunhan pitää latausajat pieninä.
Mikäs liitin tohon sopii?

Posted: Mon Mar 17, 2008 16:24
by terokoo
Pinnit
1- syt A
2- 15-virta
3- syt B
4- gnd

Käy sama liitin kun esim VAG 1.8T uudemmat erillispuolat, tai uudemmat VAG lambda-anturit.

Latausaikoja olen laitellut 3 ja 5ms väliin, en tiedä mikä olis optimi, mutta tuolla toimii, eikä lämpene.
On siis pääteaste sisäänrakennettuna tuossa, kyllä.

Posted: Mon Mar 17, 2008 21:16
by Teeli
Kiitoksia terokoo! Eiköhän se noilla tiedoilla lähde pelaamaan.

Posted: Fri Aug 01, 2008 10:15
by moikki
Minkälaista kytkentää porukat on käyttänyt tällä puolalla? led 17 ja 19? ja 1k ylösvetovastukset?

Posted: Fri Aug 01, 2008 12:07
by jakonen
mulla on led 17 ja 19. 100ohm ylösvedoilla ja ongelmitta toimii.

Posted: Wed Aug 13, 2008 19:42
by Kris-se
moro.

pitääkö spark inverted olla yes tälle puolalle trigger returnia käytettäessä?

kiitoksia vinkeistä jo etukäteen

Posted: Wed Aug 13, 2008 20:59
by moikki
Multa pimeni nyt tuo led19 lähtö, trankun vaihoin mut ei avittanut, mitäs seuraavaksi tutkinnan alle? Älyääkö mega jos vaihan led18 toisen lähön kun sehän spark c?

Edit: Ledi tais palaa kokoajan.

Posted: Thu Aug 14, 2008 18:04
by jakonen
spark output inverted:NO. muuten nousee savu... arvaa mistä tiedän
:wink:

Posted: Thu Aug 27, 2009 17:17
by jarppijeij
Ekaa kertaa elämässä värkkään megan kans ja tämmönen hukkakipinäpuola on hankittuna. Kipinää ei näy mailla halameilla. Kertokaahana ny mistä lähetään vikaa purkamaan. Loovana tuommonen perus B&G v2.2 josa on 2 sytkäkiveä 1kohm ylösvedoilla.

Posted: Sun May 02, 2010 21:23
by Obi-Lan
Jos saan kysyä niin miten jengi on näitä poikittaiskoneisissa kiinnitellyt paikoilleen?

Posted: Mon May 03, 2010 7:12
by AJ
jarppijeij wrote:Loovana tuommonen perus B&G v2.2 josa on 2 sytkäkiveä 1kohm ylösvedoilla.
No siinähän se vika on kun tämän kanssa ei tarvita sytkäkiviä kun ne on jo tuossa puolapaketissa itsessään..

Posted: Tue May 18, 2010 19:45
by Obi-Lan
Ekaa kertaa elämässä värkkään megan kans ja tämmönen hukkakipinäpuola on hankittuna. Kipinää ei näy mailla halameilla. Kertokaahana ny mistä lähetään vikaa purkamaan. Loovana tuommonen perus B&G v2.2 josa on 2 sytkäkiveä 1kohm ylösvedoilla.
Mulla on vähän samanlainen case ton oman purkin kanssa kun päätekivet on lyöty sinne jo valmiiksi. Pienen selvittelyn perusteella homma ilmeisesti onnistuu niin, että laitetaan toiset ylösvetovastukset vielä transistorien väliin ja käännetään sytkän asetus päinvastoin (inverted -> normaali jos oikein käsitin). En anna takuita kun en ole itse kokeillut vielä :roll:

Posted: Tue Jun 01, 2010 8:05
by Neppo
Milla numerolla kyseinen puola kulkee Motonetissä?

Onko kysessää 10-1141, 10-8009 vai joku muu?

Ja asetuksina voisi siis kokeilla esim.:

Spark Inverted: No
Dwell: 3-5ms

Ja voiko tuon kanssa käyttää 1k ylösvetoja? 100ohm näyttäisi viestien mukaan toimivan, mutta tuota 1k ylösveto asiaa ei ole kommentoitu.

Posted: Tue Jun 01, 2010 19:58
by Harri_82
Ite sain ainaki tuolla 10-1141 numerolla

Posted: Sun Sep 26, 2010 21:23
by Obi-Lan
Eli 1k pullup signaalijohdon ja +12V väliin, sekä Going Low niin lähti käyntiin eikä puola ainakaan ensitesteissä palanut :wink:

Neuvottiin tekemään niin, että mittaa sekä low että high asetuksella että kummalla tulee +12V signaalijohtoon ja käytetään sitä millä tulee nollaa. Sitten jos kummallakaan asetuksella ei tule, tarvii pullupin tai jossain on vikaa.

Posted: Mon Oct 18, 2010 20:35
by harry81
Mistäs ootte hommannu sopivat sytytysjohdot tollaselle puolalle. Tai edes puolaan sopivat liittimet. Kysyin Alppilan Autohuollosta hintaa johdoille. Neljä johtoa joihin puolaan sopivat päät, ja toiseen päähän liitimet jotka saan kierrettyä noihin cossun hattuihin maksais 160€. Tuntuis vähä kalliilta.

Posted: Tue Oct 19, 2010 9:58
by PQatPIT
harry81 wrote:Tuntuis vähä kalliilta.
Nooh, halvalla ei ole koskaan ennenkään saanut mitään hyvää. Tiedän minkälaisia materiaaleja AA käyttää johtoihin ja voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä että ne kestävät ja eivät hukkaa kipinäenergiaa vanhoinakaan. Käytän itse samoja tarvikkeita ja olen ollut tyytyväinen niihin.

Posted: Tue Oct 26, 2010 9:39
by kjb
Itse olen skottina käyttänyt tän puolan kanssa ihan mutanetin sinisiä silikonisytytysjohtimia (halvimpia mahdollisia :lol: ) ja hyvin lukittuvat puolan päähän.
Eilen taisin kyllä käräyttää trankun ton paketin sisältä.
Liekö ollut tilapäinen häiriö värinäössä tms mutta tuli kytkettyä +12v ja spark B ristiin pidemmäksi aikaa.

Tää puola oli siis vuoden verran käytössä ilman ongelmia kunnes se siirtyi autosta toiseen ja rikoin ton nyt luultavasti ihan omilla hölmöilyillä sitten. Täytyy hakea uus murkula mutanetistä ja kokeilla tänään uudelleen...

Posted: Sun Dec 12, 2010 2:57
by Obi-Lan
VW orggisjohdot (beru) samalle puolalle tais olla jonkun 60-70e.. Tosin piti vaihtaa tulpat uudemman mallisiin. Tosin autokin on VW niin monet uudemmat osat käy pienellä sovittamisella tuohon.

Posted: Mon Dec 13, 2010 18:10
by wilikki
ACCEL SUPERSTOCK 8mm tulpanjohtojen rakennussarja maksaa 44€ A1-Autovärissä kempeleessä ainakin. On kasikoneensarja kylläkin, mutta tekeepähän kahdet johdot.

Posted: Fri Jan 14, 2011 8:46
by JaniM
Mistäs noita puolan liittimiä olette ostaneet?

Posted: Fri Jan 14, 2011 14:12
by mxu
Käytetty, purkutyökaluin osiks. Tuolta vois saada uusia...

Posted: Fri Jan 14, 2011 14:21
by JaniM
Juu uusia olis hakusessa mahdollisesti.

Re:

Posted: Tue Jan 18, 2011 18:27
by wilikki
JaniM wrote:Juu uusia olis hakusessa mahdollisesti.

Mulla on 8 mm johdoille uusia. Minkälaisia tarttet, suoria vai 90 asteisia ja minkälaiselle puolalle?

Voin pistää kirjekuoressa tuleen, jos löytyypi sopivia.

Re: Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B

Posted: Tue Jan 18, 2011 18:55
by JaniM
Tarkoitin moduuliliittimiä.