Page 1 of 1

Auto ei käy jos MAT liitin kiinni anturissa!

Posted: Sun Mar 09, 2008 18:28
by e2882
Nyt selvisi mikä oli vikana, kun ei yhteys megatuneen tahtonut pysyä kun auto oli käynnissä ja sitten vielä lisäksi auto ei kestänyt antaa kierroksia taikka sammui tai sitten kun käynnisti niin aluksi sai kierrokset noin 5 sek esim. 4000 rpm mutta sitten "tukehtui" ja sammui/jäi tyhjäkäynnille jotenkin. Tyhjäkäy kyllä jotenkin.

Eli kun MATin liittimen ottaa irti niin johan auto toimii kuin unelma!!!! :shock: , piirilevyn kokoamisvaiheessa huomasin sellaisen että kun MATtia käänteli niin myös kierrokset muuttui aika järkyttävästi.

Pystyykö kukaan sanomaan että voinko jotenkin mitata tuon homman piirilevyltä ja kuinkas on voinko ajella tuolla ilman MATtia, kun näyttää koko ajan -40 astetta? Eli onko hirveästi merkitystä seoksiin eri ilmoilla

Onko muilla ollut tällaisia ihme ongelmia

Posted: Sun Mar 09, 2008 23:15
by Miku_s
Imu ilman lämpö vaikuttaa seoksiin aikas lailla paljon.. moottorin nesteen lämpö ei niinkään. paitsi kylmäkäynti rikastuksiin

Re: Auto ei käy jos MAT liitin kiinni anturissa!

Posted: Mon Mar 10, 2008 15:44
by Vauhtivaunu
e2882 wrote: Pystyykö kukaan sanomaan että voinko jotenkin mitata tuon homman piirilevyltä ja kuinkas on voinko ajella tuolla ilman MATtia, kun näyttää koko ajan -40 astetta? Eli onko hirveästi merkitystä seoksiin eri ilmoilla

Onko muilla ollut tällaisia ihme ongelmia
Muistitko putsata piirilevyn siitä juotostinan hartsista, kun laitoit nippuun? Se kun imee kosteutta, niin saattaa aiheuttaa outoakin käytöstä. Ja ylipäätään, ettei ole tinasiltoja tai kylmiä juotoksia?

Voihan sitä pyörittää ilman ilmuilman lämpöäkin, mutta aika turha on kokeilla säätää moottoria, kun se anturi vaikuttaa kuitenkin suoraan siihen suuttimien aukioloaikaan.

Posted: Tue Mar 11, 2008 6:49
by JaniM
No näyttääkö se MAT oikein kun laitat virrat päälle ja katot Megatunesta?
Jos näyttää oikein, niin silloin vain lisää soppakarttaan et saat käyntiin.
Megamanuaalissa on kyllä ohjeet millä sen saa käymään tyhjää.