Page 1 of 1

V-2 koneen sytkät+ruiskutus Buelliin!

Posted: Thu Mar 06, 2008 17:07
by JK402
Olisko kellään kokemusta aiheesta?

Iselläni oli tuossa pari vuotta Honda VTR:ssä megasquirtta! siinä oli myös V-2 kone mutta käytin vain pelkkää polltoaine ruiskutusta! ja siinä oli myös 90 ast. kulmalla oleva V-2 kone, kun taas Buellis (ja harrikas) tuo kulma on 45 ast. ja lisäksi käsittääkseni siinä on sytytys kummallekkin pytyllä saman kampikierroksen aikana, mutta tuolla 45 ast. erolla!

ELi kun Buellis (XB malli -03) on alunperin ruisku+sytkät boxilla, ja tarkoituksenani olisi tehdä megalla kummatkin, ja niin että sytkät tulisi suorasytkänä. Laittaisin vain perussähköt omalla johtosarjalla, kaikki muut orgis hepeneet heittäisin/myisin pois!

Kone on porattu n. 1300 cc kaksois suutin järjestelmällä, niin että toiset suuttimet kannes, toinen ennen läppärunkoa, yhdellä läppärungolla, kannet radikaallisti portatut, venat vaihdettu, korkeepuriste männät, sekä ilokaasu valmius. Tuossa lyhyesti minkälainen mosa. Tarkoituksena olisi käyttää lähes kaikki herkut mitä megasta saa irti, esim tuo ilokaasun ohjaus, vaikka teen sen ns. Wet järjestelmänä!

Posted: Sat Mar 08, 2008 15:47
by Smokie
Buellista en tiedä mutta ainakin Rautapää sytyttää eri kierroksella.

Tulpat irti, peukalo reiän päälle ja räikällä pyörittelemään konetta, sillähän se selviää.

Posted: Sat Mar 08, 2008 15:57
by JK402
Joo niis se varmaan on , mutta toi että on V kone ja kulma 45 ast niin sille ei tunnu olevan "valmista" kokeilua ton sytkä hetken hoitamisesta. Tos meinaa on vakiona aika "villi" triggeri pyörä siinä on 6 sakaraa kahdesta kohtaa uupuu sakara, toisesta yksi ja toisesa puolitoista!

Posted: Mon Mar 10, 2008 20:26
by Jasu
Eri kierroksella sytyttää, mutta kivaa "lisäjännää" aiheuttaa tämä V-kulma. Onnistuu yhdelläkin puolalla, kärkien ja kärjettömien kanssa, mutta näyttävät Megan kanssa käyttävän kahta erillistä puolaa...

Tähän ratkaisuja ollaan etsimässä, kaverin Sportsteriin pitäis saada Microsquirt taisteltua kevään aikana käyttökuntoon. Sytkäkin olis kiva saada kun kerran vermettä mukaan tulee ja periaatteessa sille ei estettä olisi, mutta käytäntö sitten näyttää tyydytäänkö ainakin alkuun vain bensapuoleen..? Buellin imusarja, suuttimet ja läppärunko on jo paikallaan, huomenna jatkuu välisäiliön ihmettely ja ehkä sähköjen painiminen.

Kovasti on tietoa yritetty etsiä, joko sitä on hyvin kätkettynä tai sitten ei vaan osaa etsiä..? :roll:

Posted: Mon Mar 10, 2008 20:33
by Vauhtivaunu
Jos lontoonkieli taipuu, niin ensin voi lukea tuolta:

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... tm#oddfire

MS extrassa on siis tuota sylinterien eroa varten ohjelmassa asetus.

Posted: Tue Mar 11, 2008 9:57
by JK402
Jasu wrote:
Tähän ratkaisuja ollaan etsimässä, kaverin Sportsteriin pitäis saada Microsquirt taisteltua kevään aikana käyttökuntoon. Sytkäkin olis kiva saada kun kerran vermettä mukaan tulee ja periaatteessa sille ei estettä olisi, mutta käytäntö sitten näyttää tyydytäänkö ainakin alkuun vain bensapuoleen..? Buellin imusarja, suuttimet ja läppärunko on jo paikallaan, huomenna jatkuu välisäiliön ihmettely ja ehkä sähköjen painiminen.

Kovasti on tietoa yritetty etsiä, joko sitä on hyvin kätkettynä tai sitten ei vaan osaa etsiä..? :roll:
No nii, eli samanlaiset projektit menossa, mulla jää kans tuosta Buellin orggis kamaa ylimääräiseksi jos tarves! Ite otin tuossa orggis triggeri pyörästä ja anturista kuvia! Tuo vaan näyttää vähän villiltä!!

Posted: Tue Mar 11, 2008 11:16
by Jasu
Jossain määrin mennään "perse edellä puuhun", yritetään etsiä/keksiä että miten tuo pyttyjen välinen kulma saataisiin parhaiten/helpoiten toimimaan. Tuo Vauhtivaunun linkki (kiitos siitä) ei kuitenkaan vakuuta
The code has NOT been tested on an engine!!
This feature may be dropped without notice or warning. (Although I hope it develops into a fully working one.)
mutta katsellaan miten äijien käy...

Opetteluvaihe kuitenkin hyvää vauhtia menossa, tutustumisvaihe sujuvasti menossa Megan saloihin 2.2:sen kanssa joka toiseen "ilmakoneeseen tulossa on. Eli ns. kakkoskäyttöautooni joka toistaiseksi pyörii Jetronicin voimin. Megassa kuitenkin on jo alustavat kartat sisällä ja sitä on stimulattorin kanssa pöydän nurkalla ihmetelty (avokin riemuksi 8) ). Ajatus on tehdä vielä emulaattori jolla voisi testata "paremmin" koodin toimintaa käymättä ulkona, ja tuijotella vaikka syttyennakkoa strobon tms kanssa tuossa pöydällä... Skoopilla sitä muuten ihmettelisi, mutta siitä kun vain yksi kanava löytyy..!

Posted: Tue Mar 11, 2008 15:50
by Jasu
Sitten sellaista tietoa vailla olla voitaisiin, eli näiden alkuperäisten Buellin suuttimien virtausarvot... Löytyisiköhän sitä tietoa kuinka helposti, Buellin Service Manualia ei tämän takia hankkia viitsisi...

Posted: Tue Mar 11, 2008 19:48
by JK402
Oli muistaaksseni jotain 327 cc tuo ei pitäisi olla kaukana, niin ja sen verran toivon kipinää, että silloin ku tuos kolme vuotta sitten sqruittas ton hontturan, niin silloin näin yhen eestin poikien kiihdytys buellin joka oli mega ruutalla ja siinä oli myös sytkät, että kyllä se tavalla tai toisella pitäis onnata !