Pitkään jatkunut kierrostieto ongelma (36-1 VR)
Posted: Fri Feb 08, 2008 11:28
Ongelma: Megan kierrostieto piikittelee kun ylitetään n. 1000rpm, joten juuri pysyy käynnissä, mutta ei ota yhtään kierroksia.
Kokoonpano: Auto on Mk5 korinen ralli Escort 2.0 Zetecin koneella ja venäjän poikien asentamalla Lada/GM moottoriohjauksen sähköillä. Eli 36-1 hammaskehä kampuran päässä induktiivisella anturilla. Hukkapuola jossa itessään kipinän vahvistin. Mega on MS'n'S Extra 029q2 V2.2 partcon levyllä. Kierrostieto tulee LM1815 signaalimuuntimen läpi ja kipinät lähtee suoraan ledeistä 17 ja 19.
Johtosarjaan liitäntä toteutettu siten, että alkuperäinen Boxi voidaan liittää takaisin ja onkin normaalisti ollut käytössä, toimien hienosti, (vikana vain matala kierrosrajoitin "alle 7krpm" ja säädöt).
Lisätietoina bensan annostelu vain kaasuläpän asennolla kun mappia ei voi käyttää läppärungoilla.
Historiaa:
Aikanaan jo lähes vuosi sitten auto oli saatu toimimaan loistavasti muiden alkuvaikeuksien jälkeen, eli kävi ja veti hiha-säädöillä nätisti 1000-8000 alueella. Testilenkin jälkeen alkoi hiukan rötäämään. Mutta seuraavalla testi kerralla taas hienosti alkuun mutta kun tulimme takaisin niin alkoi jumalaton pauke 3000-4000 kierroksen tietämillä. Koska minulla oli toinen lähes samoin rakennettu boxi muutin sen tälle autolle sopivaksi. Ja taas toimi hetken aikaa. Kunnes sama homma tapahtui kun auto piti viedä penkkiin. Epäilyn kohteena tietenkin Megat ja megassa tuo signaalin muunnin piiri kun orkkis boxi toimi kokoajan.
Kokeitua.
Vaihdettu megan prossuja. ---> ei apua.
Ladattu megan koodi prossuille uusiksi. ---> ei apua.
Vaihdettu LM1815 piirit ristiin. ---> ei apua.
Vaihdettu suojattu johdin boxin ja johtosarjaliittimen väliin. ---> ei apua.
Pidetty sormilla kiinni LM-piiristä auton käydessä ja tämä itse asiassa auttoi jonkin aikaa eli otti taas kierroksia epäilty että, joku osa saanut siipeensä piirillä. Mutta tämäkin lakkasi auttamasta pienen ajan jälkeen.
Vaihdettu kaikki konkat LM-piirillä---> ei apua.
Toiseen piiriin vaihdettu LM –prossu---> ei apua.
Välissä tämä toinen boxi rakennettu kaverin mitsuun jossa toimii ihan täysin, kylläkin nokka-anturilla.
Megan levylle vaihdettu U4 kierrostieto prossu. ---> ei apua.
Autoon uusittu VR-anturin suojattu kaapeli. ---> ei apua.
Lopputulos Escossa ei vikaa koska toimii orkkis boxilla, eikä megassa vikaa, koska Escossa oireillut toimii mitsussa???
Osaako joku sanoa että mitä vielä kannattaa kokeilla, hermo mennyt jo lukuisia kertoja?
Kiitos niille jotka jaksavat lukea tämän loppuun ja antaa jotain vihjeitä.
Kokoonpano: Auto on Mk5 korinen ralli Escort 2.0 Zetecin koneella ja venäjän poikien asentamalla Lada/GM moottoriohjauksen sähköillä. Eli 36-1 hammaskehä kampuran päässä induktiivisella anturilla. Hukkapuola jossa itessään kipinän vahvistin. Mega on MS'n'S Extra 029q2 V2.2 partcon levyllä. Kierrostieto tulee LM1815 signaalimuuntimen läpi ja kipinät lähtee suoraan ledeistä 17 ja 19.
Johtosarjaan liitäntä toteutettu siten, että alkuperäinen Boxi voidaan liittää takaisin ja onkin normaalisti ollut käytössä, toimien hienosti, (vikana vain matala kierrosrajoitin "alle 7krpm" ja säädöt).
Lisätietoina bensan annostelu vain kaasuläpän asennolla kun mappia ei voi käyttää läppärungoilla.
Historiaa:
Aikanaan jo lähes vuosi sitten auto oli saatu toimimaan loistavasti muiden alkuvaikeuksien jälkeen, eli kävi ja veti hiha-säädöillä nätisti 1000-8000 alueella. Testilenkin jälkeen alkoi hiukan rötäämään. Mutta seuraavalla testi kerralla taas hienosti alkuun mutta kun tulimme takaisin niin alkoi jumalaton pauke 3000-4000 kierroksen tietämillä. Koska minulla oli toinen lähes samoin rakennettu boxi muutin sen tälle autolle sopivaksi. Ja taas toimi hetken aikaa. Kunnes sama homma tapahtui kun auto piti viedä penkkiin. Epäilyn kohteena tietenkin Megat ja megassa tuo signaalin muunnin piiri kun orkkis boxi toimi kokoajan.
Kokeitua.
Vaihdettu megan prossuja. ---> ei apua.
Ladattu megan koodi prossuille uusiksi. ---> ei apua.
Vaihdettu LM1815 piirit ristiin. ---> ei apua.
Vaihdettu suojattu johdin boxin ja johtosarjaliittimen väliin. ---> ei apua.
Pidetty sormilla kiinni LM-piiristä auton käydessä ja tämä itse asiassa auttoi jonkin aikaa eli otti taas kierroksia epäilty että, joku osa saanut siipeensä piirillä. Mutta tämäkin lakkasi auttamasta pienen ajan jälkeen.
Vaihdettu kaikki konkat LM-piirillä---> ei apua.
Toiseen piiriin vaihdettu LM –prossu---> ei apua.
Välissä tämä toinen boxi rakennettu kaverin mitsuun jossa toimii ihan täysin, kylläkin nokka-anturilla.
Megan levylle vaihdettu U4 kierrostieto prossu. ---> ei apua.
Autoon uusittu VR-anturin suojattu kaapeli. ---> ei apua.
Lopputulos Escossa ei vikaa koska toimii orkkis boxilla, eikä megassa vikaa, koska Escossa oireillut toimii mitsussa???
Osaako joku sanoa että mitä vielä kannattaa kokeilla, hermo mennyt jo lukuisia kertoja?
Kiitos niille jotka jaksavat lukea tämän loppuun ja antaa jotain vihjeitä.