Justiinan ruiskutus
Posted: Thu Feb 07, 2008 16:06
Päivää arvon raadille.
Muutamia kymysyksiä, joihin osaan jo etsin vastauksia mutten (ilmeisesti puusilmäisyyttäni) vielä löytänyt.
Tarkoitus olisi siis ruiskuttaa Subaru Justy 4wd, varustettu 1181cm3 voimanpesällä sekä raivostuttavalla hitachi-nimeä kantavalla sadan alipainetoiminnon saastekaasarilla sekä katalysaattorilla. Ei kuitenkaan ole vähäpäästöinen.
Kyseinen kaasutin on oikea suunnittelun kukkanen, läppäakselissa ei ole minkään valtakunnan laakerointia joka aiheuttaa mukavia toimintahäiriöitä ääntä nopeammin.
Niin ne kysymykset:
Onko kukaan törmännyt projektikuvaukseen kyseisen kikottimen ruiskuttamisesta? Käyttäen modattua kaasarivehkeen imusarjaa tai yksipisteruiskua?
Vehjas sattuu olemaan kolmepyttyinen, tällä ei liene merkitystä kuin mahdollisesti aikanaan sytkänohjausta viritellessä, alkuun nyt on tarkoitus implementoida vain bensapuoli?
Onko kukaan ylipäänsä käyttänyt kaasarikoneen imusarjaa monipisteruiskuun modaamalla suutinten paikat ja integroimalla läppäkotelon kaasarin tilalle? Onko käytännön merkitystä kuinka kaukana imuventtiilistä suuttimet ovat?
Imusarja muodostaa kysymyksen siksi että kyseisessä vinosilmien keksinnössä kaikki kannesta palaava jäähdytysvesi palaa imusarjan kautta joka samalla sisältää myös termostaatin. Tämä "hieman" hankaloittaa oman imusarjan värkkäämistä.
Mistä autosta löytyisi edullisesti soveltuva yksipisteruiskun läppärunko-suutinasetelma? Ooppelilaiset näyttivät ainakin olevan tajuttoman kokoisia möykkyjä. Kone siis 1.2l ja ~70hp. Sovitteen toki joutuu tekemään mutta se ei muodostu ongelmaksi.
Mitään yletöntä tehonkasvua ei haeta vaan toimintavarmuutta, säädettävyyttä ja eroonpääsyä sellaisesta belsebubin keksinnöstä kuin kaasutin.
Kiitokset jo etukäteen
-Ville
Muutamia kymysyksiä, joihin osaan jo etsin vastauksia mutten (ilmeisesti puusilmäisyyttäni) vielä löytänyt.
Tarkoitus olisi siis ruiskuttaa Subaru Justy 4wd, varustettu 1181cm3 voimanpesällä sekä raivostuttavalla hitachi-nimeä kantavalla sadan alipainetoiminnon saastekaasarilla sekä katalysaattorilla. Ei kuitenkaan ole vähäpäästöinen.
Kyseinen kaasutin on oikea suunnittelun kukkanen, läppäakselissa ei ole minkään valtakunnan laakerointia joka aiheuttaa mukavia toimintahäiriöitä ääntä nopeammin.
Niin ne kysymykset:
Onko kukaan törmännyt projektikuvaukseen kyseisen kikottimen ruiskuttamisesta? Käyttäen modattua kaasarivehkeen imusarjaa tai yksipisteruiskua?
Vehjas sattuu olemaan kolmepyttyinen, tällä ei liene merkitystä kuin mahdollisesti aikanaan sytkänohjausta viritellessä, alkuun nyt on tarkoitus implementoida vain bensapuoli?
Onko kukaan ylipäänsä käyttänyt kaasarikoneen imusarjaa monipisteruiskuun modaamalla suutinten paikat ja integroimalla läppäkotelon kaasarin tilalle? Onko käytännön merkitystä kuinka kaukana imuventtiilistä suuttimet ovat?
Imusarja muodostaa kysymyksen siksi että kyseisessä vinosilmien keksinnössä kaikki kannesta palaava jäähdytysvesi palaa imusarjan kautta joka samalla sisältää myös termostaatin. Tämä "hieman" hankaloittaa oman imusarjan värkkäämistä.
Mistä autosta löytyisi edullisesti soveltuva yksipisteruiskun läppärunko-suutinasetelma? Ooppelilaiset näyttivät ainakin olevan tajuttoman kokoisia möykkyjä. Kone siis 1.2l ja ~70hp. Sovitteen toki joutuu tekemään mutta se ei muodostu ongelmaksi.
Mitään yletöntä tehonkasvua ei haeta vaan toimintavarmuutta, säädettävyyttä ja eroonpääsyä sellaisesta belsebubin keksinnöstä kuin kaasutin.
Kiitokset jo etukäteen
-Ville