Page 1 of 1

Tutkimustyötä, mikä triggeripyörä ja anturi on käytössä?

Posted: Tue Jan 29, 2008 13:41
by Volkkarijermu
Kertokaapa minkälaisia monikohampaisia pyöriä on käytössänne ja minkälainen anturi niitä nuuskii?
Ittellä 12-1 ja Honeywellin 1GT101DC.

Entä muilla?

Posted: Tue Jan 29, 2008 14:22
by JaniM
36-1

Posted: Tue Jan 29, 2008 14:22
by Miku_s
60-2
ja nokalla yx nasta
bmw:n omat vr anturit lueskelevat

Posted: Tue Jan 29, 2008 14:41
by Höylä
nokka-akselin päässä 6 reikäinen kiekko, jossa 2 kpl 2nd trigger koloa... vastaako tuo sitten 4-1 pyörää :roll:

optinen anturi lukee (ei sen parempaa tietoa...)

Posted: Tue Jan 29, 2008 15:49
by msivula
Edis eli 36-1 ja voortin VR :)
Ja mullahan on sellainen hieno ketjurattaasta sorvattu 50/50 pulssisuhteelle ja rälläkällä 1 hammas pois ;) Tais olla noin sentin paksuinen

Posted: Tue Jan 29, 2008 15:58
by 1800tc
36-1

Posted: Tue Jan 29, 2008 17:42
by MrFairlane
Nelinastainen oli ja nyt rakenteilla 36-1 1GT101DC:llä

Posted: Tue Jan 29, 2008 17:54
by Jasen2624
4-1.. Hall.

Posted: Tue Jan 29, 2008 18:53
by Junez
4-1

Hall anturilla nokalta.

Posted: Tue Jan 29, 2008 22:22
by Pecan
Tähän jos saisi vielä yhdistettyä, että mikä anturi on käytössä.

Posted: Wed Jan 30, 2008 18:53
by SamiH
24-1, Induktiivinen anturi kampiakselilta. Ei minkään auton vakio, vaan ihan tekemällä tehty.

Posted: Wed Jan 30, 2008 21:05
by pahankeisari
4-1 kampuralta, B-vectran hall-anturi

Posted: Wed Jan 30, 2008 21:49
by AJ
60-2 -pyörä kammella, vr-anturi lukee. (V3 MS2-extra)

Posted: Wed Feb 06, 2008 10:46
by reve
Mä olen käyttänyt seuraavia samassa autossa:

EDIS 36-1
-Pyörä 5mm levystä noin 5mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm
-volvon vinokoneen vr-anturilla
-ms'n'extra 024s
-toimii moitteetta aina 8000rpm saakka

36-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 5mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (sama pyörä kuin ediksellä)
-Hall 1GT101
-kokeiltu ms'n'extra 024s, 027 (joku versio), 029 useat versiot
-Kokeiltu molemman tyylin wheel decoder rutiineja
-Ei toimi, pätki satunnaisesti yli 4000rpm, hukkaa rpm -tiedon, rpm-piikkejä

18-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 5mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (sama kuin edellinen, mutta pyörästä rälläkällä pois puolet hampaista)
-Hall 1GT101
-kokeiltu ms'n'extra 024s, 027 (joku versio), 029 useat versiot
-Kokeiltu molemman tyylin wheel decoder rutiineja
-Ei toimi, pätki satunnaisesti yli 6000rpm, hukkaa rpm -tiedon, rpm-piikkejä

6-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 15mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (sama kuin edellinen, mutta pyörästä hitsattiin hammasvälejä umpeen kehän suunnassa pidemmille hampaille ja sorvattiin hitsauksen jälkeen)
-Hall 1GT101
-käytetty ms'n'extra 029 useat versiot
-Toimi moitteetta aina 8000rpm saakka. Ei ole missannut koskaan.

6-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 15mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (uusi leikattu pyörä edellisen version mallin mukaisilla mitoilla)
-Hall 1GT101
-käytetty ms'n'extra 029 useat versiot
-Toimii moitteetta aina 8000rpm saakka. Ei ole missannut koskaan.

En ole varma, johtuiko pätkiminen 36-1 ja 18-1 pyörillä liian lyhyistä (kehän suunnassa) hampaista vai liian suuresta hammasmäärästä. Varmuuden maksimoimiseksi muutettiin kuitenkin pyörä sekä pitkähampaiseksi että pienelle hammasmäärälle, jonka jälkeen homma on pelannut moitteetta vuosia.

Johdot ovat aina olleet suojattuja ja useita anturietäisyyksiä pyörästä on tullut testattua (1GT101 tuntuu olevan aika tunteeton etäisyydelle. Melkein mikä vaan alle 2mm tuntuu toimivan, kunhan ei ota kiinni).

Posted: Thu Feb 07, 2008 8:42
by Vauhtivaunu
Sumpissa on 36-1 pyörä vauhtipyörän takana. Pyörä on tehty n. 4mm levystä ja Honeywellin hall-anturi lukee sivustapäin. hammastus on tehty poraamalla reiät (en muista kokoa. joku 20-25mm tais olla) levyyn ja anturi siis lukee reikien väliin jääviä "hampaita". Seuraa kauniisti kierroksenrajoittajaan asti.

Posted: Thu Feb 07, 2008 8:53
by mikko80
36-1 ja joku fordin tarvike VR-anturi. MS2-extra...