Page 1 of 1
Tiggeröinti
Posted: Wed Jan 09, 2008 21:18
by teppor
kertokaa viisaat että miten tuo mega laskee syttyennakon joka pytylle siis periaate miten se lukee niitä teggerin hampaita ja osaa antaa ennakon oikeassa järjestyksessä.

ku eihän siinä ole kuin yksi puuttuva hammas.
Posted: Wed Jan 09, 2008 21:30
by Vauhtivaunu
Jos tarkoitat esim. 36-1 pyörää, jossa siis 35 hammasta ja yksi kolo, niin ei sellaisella pystykkään yksinään tekemään kuin hukkakipinä-suorasytytyksen. Systeemissä annetaan kahdelle sylinterille kipinä yhtäaikaa. Toisessa sylinterissä on puristustahti ja toisessa pako, josta "hukkakipinä".
Jos meinaa COP-sytytystä (joka pytylle yksi kipinä ja puola on sytytystulpassa kiinni), niin megalle pitää rakentaa nokka-akselille triggeröinti.
muok: piti korjata tahteja
Posted: Wed Jan 09, 2008 21:33
by Höylä
kaksitahtiseen sitten osaa antaa ilman sitä nokka-akselilla olevaa triggeröintiäkin

Posted: Sun Jan 27, 2008 10:50
by Tsompi
Pystynkö ottamaan triggeröinnin volvon kärjettömältä jakajalta, siellähän on neljä käpälää. Käyttäisin tuota väliaikaisesti ja teen sitten kunnon triggeripyörän kampiakselille kun otan koneen taas pois.
Posted: Sun Jan 27, 2008 12:18
by Liquila
Jos se ohjaa suoraan puolaan niin itse jumittasin jakajan ja laittasin puolan tilalle vastuksen. Sitten ohjaussignaali vastuksen ja ohjaimen väliltä opton läpi. Teoriassa pitäs toimia noin. Tai sitten jos volvossa on VR anturi virranjakassa mikä lukee niin ottaa siltä signaalin V3 lankun muuntimen läpi...
Pistäppä kytkentäkaavia tai etes hyvä valokuva niin voi arvailla lisää...