Page 1 of 1

Sierra 2l turbo

Posted: Fri May 20, 2005 13:10
by kynsi
Ford sierra 1.6 -82

Ford ohc 2.0, portattu isoventtiilikansi, Garrett GT40 59/66.

Megasquirt spark`n extra ohjailee bensansaantia, ja sytkää 7-pin hei yksikön avustamana.

Bensapuoli: Is imusarja, bosch 465cc suuttimet+ 2kpl suuttimia kaasuläpän edessä.

http://spaces.msn.com/tehomoottorit/

Posted: Mon Jun 05, 2006 19:51
by kynsi
Noniin sierraa koeponnistettu varttimaililla, kahteenkin kertaan.
Ja parhaiten meni vaasassa: 1/4 13.07, nopeutta 189.14km/h.
Ahtopainetta 1.25bar. Pitovaikeuksia ja kuskin taidon puutetta.

Posted: Mon Jun 05, 2006 19:57
by Höylä
ei paha :roll: olisko videota :)

Posted: Mon Jun 05, 2006 20:02
by teg
Hmm ... taisit olla sillä vihreällä mistä meni keinut/painajat rikki? T: maalimies

Posted: Mon Jun 05, 2006 21:31
by MJF
Aika hyvin kulkee, vielä kun pääsee liikkelle :)

Posted: Tue Jun 06, 2006 12:36
by country sedan
Tuntuis olevan ryhtiä ihan kivasti, noilla loppunopeuksilla pitäis mennä matalia 12s. Pidot kuntoon niin ajat paranee...tai alkaa voimansiirto murheet.

Posted: Fri Jun 09, 2006 23:02
by kynsi
country sedan wrote:Tuntuis olevan ryhtiä ihan kivasti, noilla loppunopeuksilla pitäis mennä matalia 12s. Pidot kuntoon niin ajat paranee...tai alkaa voimansiirto murheet.
Jälkimmäiset ovat kokoajan esillä. Viimeinenkin synkro, nelosvaihteen nimittäin meni tahmeaksi. Noh pysyy sentään 600 CBR takana vielä.
Kierroksia, ja tehoja sen mukana olisi tarkoitus nostaa. Ahtopaineet pidetään alhaalla jottei 205 lohko halkeis.

Nyt 6000rpm veto alkaa, ja 6500rpm rajoitin. Isommalla vaihteella tonni alempaa. Tarkoituksena tuonne 7000-8500, ahtimessa riittää vielä pikkaisen varoja.

Posted: Fri Jun 09, 2006 23:03
by kynsi
teg wrote:Hmm ... taisit olla sillä vihreällä mistä meni keinut/painajat rikki? T: maalimies
Sama mies. 8) :lol: Onko muutes vaasasta tuloksia...

Venttiilikoneiston päivitykset meneiillään...

Posted: Sat Jun 10, 2006 22:01
by Wesq
Mites toi gt 40 muuten heräilee 2L koneessa?
Ja millä pakopesällä sulla se on?

Posted: Sun Jun 11, 2006 21:33
by kynsi
Wesq wrote:Mites toi gt 40 muuten heräilee 2L koneessa?
Ja millä pakopesällä sulla se on?
4000rpm, tehty pesä olisko AR.70

Posted: Mon Jun 12, 2006 21:49
by Wesq
Joo joo!

Itelläni on gt 40 .9 pesällä mut kone hiuka isompi , on 2.2 16v.
Kelailin vaa et misäköhän se lähtee vetää.
Kun en ole vielä saanut ajoon.

Posted: Fri Jun 16, 2006 16:33
by kynsi
Wesq wrote:Joo joo!

Itelläni on gt 40 .9 pesällä mut kone hiuka isompi , on 2.2 16v.
Kelailin vaa et misäköhän se lähtee vetää.
Kun en ole vielä saanut ajoon.
Hukkiksen ohjaus kunnossa, niin on aivan mahtava ajaa.

Posted: Wed Jul 26, 2006 19:23
by kynsi
Päivitystä:

Uusi 312 asteinen nokka, tuplajouset, 6suutin ruiskutus, betonit lohkossa, 1.4 baria ahtoa. Bensa ja sytkäkarttoja muokattu hieman. Tuossa logia ennen muutoksia 13.04 varttimaili.

http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=187

Ja muutosten jälkeen pikkupaineilla.(löysällä hukkiksen jousella)

http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=188

Ja varttikin parani 12.359, logi kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=189

Posted: Wed Jul 26, 2006 21:32
by Aatu
Mikäs nokka sulla oli silloin aikaisemmin,tuossa esim. vartin vetojen aikana ?

Posted: Thu Jul 27, 2006 16:06
by kynsi
Aatu wrote:Mikäs nokka sulla oli silloin aikaisemmin,tuossa esim. vartin vetojen aikana ?
290 asteinen hiottu vaparinokka.

Posted: Mon Aug 14, 2006 19:55
by kynsi
Haa, voimansiirron kestävyyden kokeilua. Uudet renkaat tulossa ja tehojakin nostetaan hieman. Josko sierrankori saatas nytkähtämään.

Imusarjakin sai uuden ilmeen. 25cm runnerit ja 8000cc plenumi, katotaas tuliko tosta lisää 6500rpm kohdille. Ja jos ilma virtaa niinkuin pitäis ruikataan perään ysikasia 1500cc ford racing suuttimista joita ruokkii kaksi kappaletta boschin isoja k-jetin pumppuja. Ahtoja lisätään jos tehot ei muuten nouse. 8) Perk... ei aivan helpolla saa säätöihin tätä...

Posted: Thu Nov 09, 2006 20:11
by kynsi
Sierraan olisi tarkoitus laittaa jännää. Garrett 40 vaihtuu holsetin 55:seen. Ja isolle turbolle tulis tehä myös oma pakosarja.

http://s127.photobucket.com/albums/p142 ... h=imgAnch1

:arrow: Ja pari tuntiahan siinä pakosarjanteossa meni:
http://s127.photobucket.com/albums/p142 ... type=local

Posted: Thu Nov 09, 2006 21:03
by turbiinirieska
:shock: johan on iso...vois sanoa et ämpärin kokonen :lol:

Posted: Mon Nov 13, 2006 19:34
by lada racing
Mikä kytkin sulla on??? Millä kierroksilla aattelin holsetin heräävän?

Posted: Tue Nov 14, 2006 19:46
by kynsi
lada racing wrote:Mikä kytkin sulla on??? Millä kierroksilla aattelin holsetin heräävän?
Kytkin on volvon sachs race turbo-mallin sintterilevyllä.
Veikataan heräämiskierroksiksi vaikka 5500rpm kun laittaa vielä pikku poksauksia sekaan.

Posted: Wed Nov 15, 2006 16:48
by lada racing
juu paukku voi vähän auttaa asiaa:) varsinkin viivalta lähtöön jos pitoa riittää :wink:

Posted: Thu Dec 28, 2006 10:34
by kynsi
lada racing wrote:juu paukku voi vähän auttaa asiaa:) varsinkin viivalta lähtöön jos pitoa riittää :wink:
Tuo gt40 lähti mukaan aika helposti tuossa videossa vinkuu miltei heti.
http://s127.photobucket.com/albums/p142 ... a_0001.flv

Posted: Thu Dec 28, 2006 11:34
by HanhiEmo
ON kyllä aika asiallinen sleepperi ja fööni vinkuu niin että vaahtoa valuu etusista :D