Page 1 of 1
Ruuttaa DOHCi Sierraan
Posted: Fri May 20, 2005 9:37
by Perkkis
Ajattelin asentaan taunukseeni helppouden vuoksi tuon Partcon sarjan ja siihen extra-koodilla sytyksen ohjaus mukaan. Kysymykseni kuuluukin että miten onnistuu käyttämällä auton omia syttyosia? Harvinaisempi järjestelmä autossa valmiina 36-1 pyörä ja käsittääkseni induktiivinen anturi sille. Sekä fordin 6-pinninen ohjausboxi sytylle, yksi puola ja pyörijä jossa ei tosiaan mitään muuta toimintoja kun kipinän jakaminen oikeaan paikkaan.
Eli millä asetuksilla mega osaa ohjata tuota syttyä?
Ja tarvitseeko tuo kampiakselin asentotunnistin mitään erikoisia kytkentäjä HALL-anturin tapaan?
Kiitän mahdollisista vastauksista.
Posted: Thu May 26, 2005 10:33
by tanari
joo kato mäki oon täs samaa suunnitellu ja ei vaikuttais ylivoimaiselta hommalta kun kaikki on valmiina.
Posted: Wed Jun 01, 2005 17:58
by Perkkis
Sen verran olen lueskellut että tuon avulla
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html sytyn ohjaus pitäisi onnistua mutta hiukan epäselväksi jäi että tarvitseeko VR sensor conditioner:n lisäksi toista megaa tai jotain muuta signaaligeneraattoria jotta homma skulaa vai onnaako suoraan kun vaan konffaan squirtin säädöt kohilleen?
LED17 outputin ajattelin valjastaa tuohon sytkälle ja Fidlen jättää PWM:n ohjaukseen
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/pwmidle.html onkohan kuinka todennäköistä että tulee onnistumaan"2-johtoinen fortin säädin" ja onko suomesta kuinka helposti saatavissa nuo mainitut muutokseen vaadittavat trankut?
Posted: Thu Jun 02, 2005 8:07
by TVH
Perkkis wrote:Sen verran olen lueskellut että tuon avulla
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html sytyn ohjaus pitäisi onnistua mutta hiukan epäselväksi jäi että tarvitseeko VR sensor conditioner:n lisäksi toista megaa tai jotain muuta signaaligeneraattoria jotta homma skulaa vai onnaako suoraan kun vaan konffaan squirtin säädöt kohilleen?
LED17 outputin ajattelin valjastaa tuohon sytkälle ja Fidlen jättää PWM:n ohjaukseen
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/pwmidle.html onkohan kuinka todennäköistä että tulee onnistumaan"2-johtoinen fortin säädin" ja onko suomesta kuinka helposti saatavissa nuo mainitut muutokseen vaadittavat trankut?
Tarviit LM1815 tai vastaavan signaalimuuntimen, et muuta. ZTX650 trankkuja saa ainakin partcolta suoraan hyllystä.
Posted: Thu Jun 02, 2005 18:47
by Perkkis
Joo kiitoksia tiedosta, palikat on tilauksessa.
Posted: Fri Jun 03, 2005 18:40
by Perkkis
No nyt rupeaa kaikki olemaan takaraivossa lukuunottamatta "Power cycle after changes"-taulukkoa
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -wheel.jpg eli mitä Trig Pos kohdat tarkoittavat ja/tai miten minun ne pitää asettaa, 36-1 pyörä ja vain yksi puola käytössä?
Ja toinen kohta mikä vaatii hiukan selvennystä on trigger angle
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -wheel.jpg laitanko tuohon sen millä kampiakselin kohdalla (EYKK), tunnistinkiekon kolo ohittaa kampiakselin asentoanturin?
Posted: Fri Jun 03, 2005 20:38
by TVH
Esim. näin:
4-pyttynen kone vaatii 2 triggeriä per kampuran kierros. Ne pitää olla 180 asteen välein. 36 hammasta --> 1 hammas on 10 astetta.
Ensin lasket monesko hammas (laskeminen alotetaan niin että 1. hammas on tyhjän hampaan jälkeen seuraava) on lukijan kohdalla, kun 1.pytty on YKK:ssa. Merkkaat Trigger A:n kohdalle tämän luvun vähennettynä yhdellä. Trigger B:ksi merkkaat Trigger A arvon johon lisätään 18. Trigger return A ja B voi olla vaikka 1 hammas enempi kuin itse triggerit, jolloin triggerit annetaan 10 astetta EYKK ja trigger return starttaus antaa kipinän 0 astetta EYKK. Trigger angle on tällöin se 10 astetta.
edit:
Nyt voit valita spark outit joko yhdelle puolalle valitsemalla Spark Out A lediin 17. Wasted spark suorasytty otetaan käyttöön aktivoimalla Spark Out B lediin 19.
Posted: Sat Jun 04, 2005 11:48
by Perkkis
Suuret kiitokset vastauksista. Nyt on asia niin selvä kun voi tällä erää olla, kunnes pääsee oikeasti sitten kasaileen boxia.