Page 1 of 1

Kartan nousu nokalle

Posted: Thu May 19, 2005 13:21
by kynsi
Ongemana seoksen meneminen laihalle 4 vaihteella.
Täyskaasun nousureitille täytyy tehdä jyrkkä seinä, jossa nokka ja ahdin tulevat mukaan. Vaihtotilanteessa Jengat putoo just seinän juureen ja laihalle. Jos laitan lisää bensaa tälle kohdalle alkaa prötäys.

Koneena Ford ohc 2l turbo ic. Portattu isoventtiilikansi, 290 nokka, To4 48/60 1bar ahtoja.

Posted: Thu May 19, 2005 13:32
by auto-jaakko
Onks kiihdytys rikastukset oikein?

Posted: Thu May 19, 2005 15:06
by kynsi
kerro lisää :roll:

Posted: Thu May 19, 2005 15:34
by TVH
kynsi wrote:kerro lisää :roll:
http://www.finsquirt.net/

5.0 Megasquirtin säätäminen

Posted: Thu May 19, 2005 16:15
by kynsi
Pitäiskö tuo kiihdytysrikastus olla minun tapauksessa mappi vai tps?

Posted: Thu May 19, 2005 16:36
by TVH
kynsi wrote:Pitäiskö tuo kiihdytysrikastus olla minun tapauksessa mappi vai tps?
TPS, koska kone on ahdettu

Posted: Fri May 20, 2005 12:35
by kynsi
Ahaa, mulla on tuo mappi rynkytys syönyt muutenkin hermoja.

Tästä mappikiihdytyspumpusta johtui varmaan se kartan/ahtojen nousun kohdalla bensaan hukkuminen, ja tps kiihdytyksen puutteesta johtui vaihtotilanteessa tapahtuva nyykähdys. Homma uusiksi jälleen.

Posted: Fri May 20, 2005 13:21
by TVH
kynsi wrote:Ahaa, mulla on tuo mappi rynkytys syönyt muutenkin hermoja.

Tästä mappikiihdytyspumpusta johtui varmaan se kartan/ahtojen nousun kohdalla bensaan hukkuminen, ja tps kiihdytyksen puutteesta johtui vaihtotilanteessa tapahtuva nyykähdys. Homma uusiksi jälleen.
Juuri tästä syystä ahdetuss apitää tps:ää käyttää. Noi kiihdytysrikastukset antaa oikein säädettynäkin hetkellisesti aika pirusti bensaa ja jos ahtojen nousu triggeröi ne perä perään ilman oikeaa syytä niin ei ihme jos kone saa liikaa soppaa.

Posted: Sun May 22, 2005 7:30
by kynsi
Kyllä!

Kiitokset.